Pripravljanje vnaprejšnjih obrokov: Vse, kar morate vedeti!

Pripravljanje vnaprejšnjih obrokov: Vse, kar morate vedeti! (foto: Profimedia) Profimedia
13. 9. 2021

Tudi vi nimate časa, da bi vsak dan pripravljali zdrave in okusne obroke? Odlična alternativa za vse, ki imate zaposlene dni je pripravljanje vnaprejšnjih obrokov ali "meal prepping". Preverite, kaj morate vedeti in kako si pripraviti najboljše obroke!

Posode

Najprej potrebujete kvalitetne posode, v katerih boste obroke shranjevali. Trenutno so izjemno priljubljene steklene posode, ki pa so lahko tudi nekoliko težje. Če boste posode mogli veliko nositi, so nekoliko lažje plastične posode. Če upoštevamo vidik ekologije, so dobra izbira posode iz reciklirane plastike ali iz različnih okolju prijaznejših materialov (riževe luščine, bambus...)

K posodam takoj priložite tudi pribor, da ga slučajno ne pozabite. Pripravite toliko posod, za kolikor dni boste obroke pripravljali. V vsaki posodi bo torej shranjena ena porcija. 

Načrtovanje

Načrtovanje obrokov lahko v začetku zveni precej naporno in zakomplicirano, a vam zagotavljamo, da vam bo po nekaj tednih postalo mala malica! Vnaprej si sestavite načrt, kakšne obroke boste pripravili, kaj imate doma in kaj potrebujete v trgovini. Tako boste bolj premišljeno nakupovali in posledično porabili tudi manj denarja.

Načrtujte si tudi dan in uro, ko boste obroke pripravljali. Lahko si denimo določite vsako nedeljo in sredo zvečer. 

Sestavljanje obrokov in izbira živil

Obroke je potrebno sestaviti tako, da boste z njimi dobili vsa potrebna hranila. Prav tako upoštevajte tudi, da bo obrok mrzel, zato izbirajte živila, ki so vam všeč tudi mrzla.

Vsak obrok naj vsebuje:

  • Ogljikove hidrate: Testenine, riž, kvinoja, kuskus...
  • Zelenjavo: Vir vitaminov, mineralov in vlaknin. Zelenjava pripomore k boljši prebavi, daljšemu občutku sitosti ter pri splošnem izboljšanju zdravja. Primeri zelenjave, ki se odlično obnese pri vnaprejšnji pripravi obrokov: bučke, buča, kumare, paprika, paradižnik, solata...
  • Beljakovine: Stročnice, tofu, kuhano jajce, popečen piščanec...
  • Maščobe: Posegajte po zdravih maščobah: oljčno olje, oreščki, semena... Bodite pozorni le, da ne pretiravate s količino

Super je, če si k obroku kot sladico dodate tudi kakšen kos sadja (jabolka, banana, narezana lubenica, kivi, jagodičevje...)

V kolikor se jedi hitro naveličate, lahko naredite osnovo enako, med dnevi pa spremenite zelenjavo ali vir beljakovin.

Če vam primanjkuje idej za jedi, lahko pobrskate tudi po naših receptih in poiščete tiste, ki so primerni za vnaprejšnjo pripravo.

Začimbe

Med vnaprej pripravljenimi obroki so zelo priljubljene različne solate; tako običajne, kakor tudi solate s testeninami, kvinojo, rižem... Te in še veliko drugih jedi je potrebno na koncu začiniti z oljem, kisom in soljo (ali različnimi polivkami) a pozor - v teh primerih začimbe dodajte tik, preden obrok pojeste.

Svetujemo vam, da imate kar v službi shranjeno olje, sol ter kis in da tako jed začinite res zadnji trenutek.

Voda

Seveda pa ne smemo pozabiti na zadosten vnos tekočine. Poleg obrokov imejte s seboj vedno stekleničko za vodo za večkratno uporabo. Tako boste poskrbeli, da dnevno zaužijete tudi dovolj tekočine. 

Pri vnaprejšnjem pripravljanju obrokov je pomembno, da ne komplicirate. Izbirajte enostavne jedi, ki so hitre za pripravo, a so hkrati okusne in jih boste z veseljem pojedli. Naučite se uživati v pripravljanju obrokov in tako boste navado veliko lažje vpeljali v svoje življenje. 


Veronika Sivka