Dobro počutje Promocijsko sporočilo

Kolesarite kdaj brez čelade?

20. 7. 2021
Deli
Kolesarite kdaj brez čelade? (foto: ŠKODA Slovenija)
ŠKODA Slovenija

Morda zraven še poslušate glasbo, klepetate po telefonu ali preverjate sporočila? Potem si poglejte tole.

Tri testne lutke smo postavili v vlogo kaskaderjev v nekaterih zelo pogostih - in zelo nevarnih - situacijah. Simulirali smo nesrečo in presenetljivo silo trka, do katerega bi lahko prišlo, če bi nič hudega sluteči kolesar (v našem primeru torej lutka) pri precej pogosto videnem početju (telefoniranje, poslušanje glasbe ... med vožnjo) pri svoji običajni hitrosti naletel na oviro.

Obvezen ogled za vse, ki med kolesarjenjem poslušate glasbo.

Precej grdo je videti, mar ne? Zato ne pozabite: vaše oči morajo biti ves čas na cesti, vaš um pa spočit, in to ne glede na to, ali ste na kolesu ali v avtomobilu, opremljenem z asistenčnimi sistemi. Tudi kvalitetna kolesarska in zaščitna oprema ne pomeni nič brez odgovornega kolesarja za krmilom! Ne delajte enakih neumnih napak in ne končajte kot eden izmed njih!

Obvezen ogled za vse, ki med kolesarjenjem uporabljate telefon.

Kolesarji bi se morali naučiti pozorno spremljati svojo okolico. Pravzaprav bi morali pričakovati, da jim lahko vsak hip nekaj ali nekdo prekriža pot. Enaka načela, kot vas vodijo pri vožnji z avtomobilom, naj vas zato vodijo tudi na kolesu – vozite le tako hitro, da se še lahko popolnoma ustavite, če bi pred sabo zagledali oviro, in ohranjajte varnostno razdaljo do kolesarja pred vami. Vsi dobro vemo, da je v primeru premajhne razdalje za nesrečo dovolj že, če kolesarju pred vami rahlo zdrsne na mokrem kamnu ali nenadoma zavije, da bi se izognil luži.

Obvezen ogled za vse. Brez izjeme.

Raztresenost in neupoštevanje osnovnih prometnih pravil pa sta vse pogostejša tudi pri drugih udeležencih v prometu, pešcih in voznikih. In ravno zato, ker nismo pozorni na dogajanje na cesti, pride do številnih prometnih nesreč.  Žalostno dejstvo je, da si dajejo vozniki med vožnjo opravka z marsičim. Uporabljajo telefon, ne da bi si pri tem pomagali s prostoročno napravo, pošiljajo sporočila, preverjajo Facebook, Tiktok, Instagram, brskajo po torbici in iščejo šminko, božajo psa, malicajo, občudujejo pokrajino ... Stvari, ki nam lahko ukradejo pozornost, je ogromno, še posebno dandanes, v času sodobnih komunikacijskih čudes.

Kombinacija raztresenega voznika, ki morda boža psa ali se osredotoča na otroka na zadnjem sedežu, nepozornega kolesarja s slušalkami v ušesih in pešca, zatopljenega v svoj mobilni telefon, je lahko usodna.

In kako je videti, ko se v čisto pravi prometni pekel poda naš prostovoljec iz mesa in krvi? Preverite, vredno je.

V sodobnih avtomobilih lahko varnostni asistenčni sistemi pomagajo reševati življenja, tako da z opozorili ali samodejnim zaviranjem pomagajo vozniku. Kajti – kot pove že ime – asistenčni sistemi so tu zgolj zato, da vam pomagajo.

ŠKODA Slovenija
Spoznajte enega najbolj varnih avtomobilov ta hip, opremljenega z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi za varnost in udobje! Rezervirajte testno vožnjo z modelom ENYAQ iV, novim, čisto električnim SUV-om znamke ŠKODA! Ta je na preiskusih Euro NCAP dosegel vseh pet zvezdic, celo najboljši rezultat doslej pa je dosegel pri varnosti potnikov s 94 % za odrasle potnike in 89 % za otroke.                                                                        Rezervirajte TUKAJ!

Tudi najboljši asistenčni sistem je neuporaben, če voznik ni odgovoren, pozoren in osredotočen na dogajanje na cesti.

Nikoli ne pozabite, da so kolesarji šibkejši udeleženci v prometu, zato kot voznik odigrajte svojo vlogo, da bodo ceste varne za kolesarje. Kaj je treba še imeti v mislih, poleg tega, da kolesarju, ki ga prehitevate, pustite dovolj prostora - ali celo malo počakate, dokler ni varno, da ga prehitite?

1. Uporabite nizozemski prijem

Kaj to pomeni? Vrata avtomobila vedno odpirajte z desno roko. Ta gib namreč prisili voznika, da obrne glavo in tako preveri, kaj se dogaja neposredno za avtomobilom. Vsi vozniki bi morali na ta način odpiranja vrat opozoriti tudi sopotnike.

Ko izstopamo iz avtomobila, moramo biti namreč prepričani, da se od zadaj ne približuje kak kolesar ali motorist. Če bi v napačnem trenutku odprli vrata, bi to lahko povzročilo hudo nesrečo in poškodbe. Sodobni avtomobili imajo morda res asistenčni sistem blind spot detect, toda najbolje se je kljub vsemu prepričati tudi na lastne oči. 

2. Pazljivo pri zavijanju v desno

Ta tvegan manever vidimo (pre)pogosto: avto prehiti počasi vozečega kolesarja in nato zavije desno ter kolesarju prekriža pot. Kolesar morda še ima dovolj časa, da upočasni oziroma ustavi, lahko pa tudi nima te sreče in se zaleti v avto ter odleti prek strehe. V takem primeru morata na to že vnaprej misliti tako voznik kot kolesar ter ostati zbrana. 

ŠKODA Slovenija
Za vas smo pripravili še podrobnejše nasvete za varno sobivanje kolesarjev in avtomobilistov. Svetujemo vam, da si jih preberete − in jih upoštevate.                                                                                              PREBERITE TUKAJ!