Ste zasvojeni z mobilnim telefonom? Naredili smo 14-dnevni načrt za odvajanje

Ste zasvojeni z mobilnim telefonom? Naredili smo 14-dnevni načrt za odvajanje (foto: profimedia) profimedia
13. 2. 2021

Če ste lani še obvladovali čas, ki ga preživite na pametnem telefonu, ste verjetno morali med epidemijo večkrat pogledati nanj že zaradi dela in tako je prišlo v navado, da se od njega skoraj ne ločite več. 

Naredimo nekaj dobrega zase in se lotimo odvajanja od pametnega telefona in drugih naprav, ki jih pogosto uporabljate. Počutili se boste veliko bolje. 

1. teden

Ponedeljek
Začnite zelo preprosto - s pospravljanjem po mobitelu. Zbrišite vse aplikacije, ki jih ne uporabljate, s svojih socialnih omrežij zbrišite vse, ki jih sploh ne poznate ali pa v vas vsakodnevno zbujajo slabe občutek in nejevoljo. Odjavite se od prejemanja neželene elektronske pošte, tudi od različnih “ugodnih” ponudb.

Torek
Izklopite vsa obvestila, ki vas le dražijo, da čim večkrat v roke vzamete telefon (na primer spletno nakupovanje?).

profimedia

Sreda
Zjutraj najprej popite kozarec vode z limono, naredite nekaj vaj za dobro jutro in popijte svojo skodelico omamne kave ali čaja. Morda si kupite kakšno revijo in jo listajte, namesto da brezciljno brskate po telefonu. Šele čez kakšno dobro uro poglejte sporočila, pošto in neodgovorjene klice.

Četrtek
Čez noč telefona ne polnite v spalnici, ampak kje drugje, zadnjič pa ga uporabljajte največ eno uro pred spanjem.

Petek
Zvečer pojdite na sprehod ali lahkoten tek, nato pa v roke vzemite dobro knjigo.

profimedia

Sobota
Preživite soboto, ne da bi spremljali družbena omrežja ali na njih kaj objavili.

Nedelja
Nedelja naj bo dan povsem brez mobilnih naprav in računalnikov.

 2. teden


Ponedeljek
Zjutraj si vzemite čas zase in počasno prebujanje. Naredite nekaj vaj joge, da boste mirno začeli nov teden. Pripravite se za službo in šolo ter si šele po kakšni uri vzemite 20 minut za pregled novic, pošte in drugih stvari.

profimedia

Torek
V dnevu si določite trikrat po 15 - 20 minut, ko ste lahko na telefonu. Več ne potrebujete za novice in socialna omrežja.

Sreda
Zjutraj najprej popite kozarec vode z limono, naredite nekaj vaj za dobro jutro in popite svojo skodelico omamne kave ali čaja. Zavestno počnite nekaj povsem drugega, kot da brskate po telefonu. Šele čez kakšno dobro uro poglejte sporočila, elektronsko pošto in klice.

Četrtek
V dnevu si določite dvakrat po 15 - 20 minut, ko ste lahko na telefonu. Več ne potrebujete za novice in socialna omrežja. Lahko imate še termin za branje zanimivih člankov, ki ste si jih shranili.

profimedia

Petek
Zvečer pojdite na sprehod ali lahkoten tek, nato pa v roke vzemite dobro knjigo ali pa poglejte kakšen dober film. Mobitel naj bo na glas, če vas kdo kliče (če je to nujno), a ga imejte ves čas varno stran od sebe, da vas ne bo preveč zamikal.

profimedia

Sobota
Preživite soboto, ne da bi spremljali družbena omrežja ali na njih kaj objavili. Pojdite v naravo, sposodite si kakšno dobro knjigo, nakupite sobotne izdaje dnevnih časopisov, ki vsi po vrsto ponujajo veliko dobrega branja.

Nedelja
Nedelja naj bo dan povsem brez mobilnih naprav in računalnikov.

Preberite še: Vida Igličar in njen projekt 100 dni za boljšo mene ali 6 znakov, da ste čustveno izčrpani