Zato NIKOLI ne bi smeli izpustiti obroka po vadbi

Poglejte, kako si škodujete, če po vadbi ne pojeste ničesar. 

Zato NIKOLI ne bi smeli izpustiti obroka po vadbi (foto: Profimedia) Profimedia

Kaj naj si pripravim po telovadbi? S tem vprašanjem se verjetno velikokrat ukvarjate, ali zato ker vam je zmanjkalo idej, ali pa enostavno ne vidite razloga, bi morali po vadbi še kaj pojesti, če ne čutite pretirane lakote. V zadnjem primeru boste telesu povzročili kar nekaj škode. 

Preden se lotimo razlogov, zakaj in kdaj naj bi si privoščili obrok po vadbi, najprej razbijmo mit, ki pravi, da je določena vrsta prehrane najboljša za športnike in rekreativce. Zakaj bi npr. veganska, paleo ali ketonska prehrana bila najboljša? 

Če za zgled vzamemo profesionalne športnike, boste odkrili, da ne prisegajo na eno vrsto diete ali vrsto prehrane, ampak na raznolika živila, ki zadostijo njihovim potrebam po polnjenju energije in pomoči pri obnavljanju telesa. Sami nismo profesionalni športniki, pa vseeno imamo različne potrebe, ki zahtevajo raznoliko prehrano. Ker se prijatelj bolje počuti po brezglutenskem obroku, to še ne pomeni, da bi takšna dieta odgovarjala tudi vam (še posebej, če nimate zdravstvenega razloga). Pri pripravi obrokov poslušajte svoje telo. 

Zakaj je obrok po vadbi pomemben?

V približno 30 minutah po rekreaciji je priporočljivo nekaj pojesti, saj mišice potrebujejo hrano za rast in regeneracijo. Obrok po treningu naj vsebuje več beljakovin in malo manj kompleksnih ogljikovih hidratov. 

Če si po vadbi ne privoščite ničesar, vas lahko doleti: 

  • velika utrujenost (tudi ure po vadbi)
  • možganska megla in nezmožnost koncentracije
  • dezorientacija
  • padec krvnega sladkorja in težave povezane s tem
  • slabše okrevanje 

Kaj naredite takoj po vadbi, vpliva na regeneracijo in daje vpogled v to, kako dobro boste pripravljeni na naslednjo preizkušnjo. Če ne nadomestite hranljivih snovi v telesu, si lahko pridelate celo poškodbo, vsekakor pa boste okrevali veliko dlje. Od vrste in dolžine vadbe je pomembno, kakšen obrok potrebujete. Pri daljši vadbi (več kot uro) ne pozabite nadomestiti tudi elektrolite. 

Kadar ne želite izgubljati časa s pripravo, vam lahko na pomoč priskoči Boom Box z neštetimi kombinacijami, ki bodo zadovoljile tudi najbolj zahtevne okuse. Izberite svoj najljubši okus ovsene kaše in granole brez dodanega sladkorja in arom, dodajte bio kremast napitek in obrok je pripravljen! 

Svojo vadbeno rutino lahko podprete s proteinsko ovseno kašo ali granolo

Boom Box

Kadar vas lakota zagrabi pred vadbo, pa odprite vrečko ovsenih piškotov ali manjšega pakiranja granole in se posladkajte! 

Boom box