Kako sem se osvobodila toksičnih odnosov – 5 korakov, ki morda pomagajo tudi vam

Kako sem se osvobodila toksičnih odnosov – 5 korakov, ki morda pomagajo tudi vam (foto: Profimedia) Profimedia
12. 2. 2021

Ko odraščaš v tradicionalni družini, je tisto, kar rečejo starši, edino prav. Družina je najpomembnejša.

Dokler nisi potisnjen v svet, kjer vidiš stvari drugače.

»Od majhnega je bila moja edina želja živeti v srečni družini, kjer bi povezanost vseh generacij ustvarilo ljubeče in podporno okolje. Te sanje so se razbile, ko sem se preselila v ZDA k očetovi družini,« zapiše avtorica Nishi Mehta.  

V najstniških in zgodnjih dvajsetih letih ji je življenje dalo največje in najtežje lekcije. Borila se je z depresijo, anksioznostjo in se zaradi neizpolnjenih pričakovanj pogreznila v brezup.

Toda vsa ta bolečina je pripeljala do pomembnih spoznanj, ki jih povzemamo v nadaljveanju.

5 korakov, kako sem se osvobodila toksičnih odnosov

1. Samozavedanje

Zdrava miselnost je pri soočanju s težavnimi ljudmi zelo pomembna.

Kot najstnica nisem razumela njihovega ponižujočega ravnanja in ga sprejemala, dokler mi to ni umorilo čuta samozavesti. Nenehen nespoštljiv in poniževalen odnos iz strani odraslih je vplival na to, kako sem dojemala sebe.

To se je spremenilo, ko sem se začela zavedati svoje osebnosti in vedenja zunaj moje družine.

Spoznala sem, da to vedenje pravzaprav odraža njihove lastne negotovosti in pomanjkanje ljubezni ter spoštovanja do sebe.

Samozavedanje je bil prvi ogromen korak k rešitvi pred toksičnostjo.

2. Ljubezen do sebe

Po samozavedanju je naslednji korak ljubezen do sebe.

Kljub čustvenim in duševnim stiskam, ki so mi jih povzročali nekateri družinski člani, sem se opomnila, kako pomembna je ljubezen do sebe – kdo sem in kaj lahko ponudim svetu.

In čeprav je ta bitka včasih težja od bitke z drugimi osebami, sem ostala zvesta sebi. Kljub temu, da sem bila obkrožena s sovraštvom in negativnostjo, sem ostala dovolj močna, da sem širila samo ljubezen in pozitivnost.

3. Bodi sam svoj junak

Šele ko sem se spoprijela z notranjimi bitkami, sem bila pripravljena na tiste zunaj.

Prekinila sem čustveno navezanost na toksično družino in se postavila zase.

Začela sem se upirati in si upala opozoriti na to, da njihovo ravnanje ni sprejemljivo. To je seveda sprožilo burne prepire, toda postala sem še močnejša.

Po vseh prepirih in neprespanih nočeh ter izčrpanosti, sem se kočno lahko fizično oddaljila od toksične družine.

4. Zavedajte se lastne vrednosti

Ta korak je (bil zame) zelo pomemben.

Skozi vsa ta leta sem naletela na številna obsojanja tako prijateljev kot družine. 

Od tega, da sem dolgočasna in sramežljiva oseba zaradi čustvene bolečine in duševnega stresa, do tega, da sem za vse, kar doživljam, kriva sama. Ljudje so izražali svoja mnenja, ne da bi poznali mojo plat zgodbe.  

To je izziv, s katerim se srečujem še danes. Ljudje ne poznajo podrobnosti in ne razumejo, a zelo hitro obsodijo mojo odločitev o prekinitvi s toksično družino.

Zaradi te sporne situacije, zaradi katere sem postala tudi tarča lažnih govoric, je marsikdo spremenil svoj odnos do mene. Zelo radi bodo komentirali in delili neželene nasvete o tem, kako in kaj bi morala narediti. Z lahkoto mi bodo rekli 'spoštovati moraš starejše in biti tiho' ali 'biti moraš prijazna ne glede na vse, tvoja družina so'.

Toda jaz sem prepričana v svojo odločitev, vem, da delam, kar je najboljše zame in za moje dobro počutje. Zato verjamem v svojo zgodbo in držim glavo pokonci, vedoč, da sem vredna.  

5. Odpustite – ker si zaslužite boljše

Še zadnja in najtežja lekcija, ki sem se jo naučila in sprejela.

Pri odpuščanju ne gre za druge, temveč zate.

Z zadrževanjem jeze, zamer in sovraštva do drugih sem škodovala le sebi. Prišla sem do točke, ko sem se zavedela, da me ta ujetost izčrpava, zato sem si dovolila opustiti.

Trenutno sem v procesu opuščanja negativnih čustev in v procesu odpuščanja, ne zato, ker menim, da je to, kar so počeli, sprejemljivo, temveč zato, ker vem, da je čas, da se osvobodim vsega, kar me drži nazaj.

Upam, da bo moja zgodba na nek način navdihnila in motivirala tudi vas, da se boste odločili za pozitivno življenje.

Zelo pomembno je postaviti zdrave meje in dati prednost svojemu čustvenemu in duševnemu zdravju.
Prirejeno po: 5 Steps That Helped Free Me From My Toxic Relationships, Nishi Mehta