Le redko bi jih uganili: 4 običajne navade, ki znižujejo libido bolj kot karkoli drugega

2. 6. 2024
Deli
Med dejavniki, ki pripomorejo k zmanjšanju spolne sle so tudi nekatere vsakodnevne navade. (foto: Profimedia)
Profimedia

Čeprav marsikdo v primeru pomanjkanje spolne sle ali nizkega libida, poseže po različnih stimulansih in tabletah, so rešitve za te težave mnogo enostavnejše. 

Za okrepitev libida je namreč dovolj že sprememba nekaterih vsakodnevnih navad, ki lahko učinkovito pripomorejo, da se želja po spolnosti povrne. Nekaj strokovnjakov je podalo svoja mnenja o dejavnikih, ki uničujejo spolno slo. Preberite si jih v nadaljevanju.  

Ne spreglejte:

Nekaj nenavadnih uničevalcev želje po spolnosti  

1. Uživanje velikih količin belega kruha  

Mogoče vas bo presenetilo, toda uživanje velikih količin belega kruha in ostalih predelanih ogljikovih hidratov je pomemben dejavnik, ki spodkopava željo po spolnih odnosih in znižuje libido.  

»Živila, kot je bel kruh, hitreje sprostijo sladkor kot polnozrnata živila.  Višja raven sladkorja pa je povezana s hitrejšim padcem energije, zato ne boste imeli energije, ki jo potrebujete za seks,« poudarja Helen Bond iz British Dietetic Association.

Prav tako višja raven sladkorja vpliva na kopičenje odvečnega maščobnega tkiva in povečanje količine estrogena, na drugi strani pa pomanjkanje testosterona, ki igra ključno vlogo pri libidu pri obeh spolih.

2. Pomanjkanje železa

Zdravnica Rada Mogil trdi, da veliko žensk ne zaužije zadostno količino železa, kar sčasoma povzroči kronično pomanjkanje. »Nizke ravni železa zmanjšajo kakovost krvi in ​​raven energije, kar povzroča občutek izčrpanosti. Utrujenost pa ni ravno stanje, v katerem bi bili voljni za obilo spolnosti,« poudarja dr. Mogil.

Železo je sicer mogoče pridobiti v obliki hrane ali prehranskih dodatkov. Med živili, ki so bogati viri železa so rdeče meso, stročnice, ribe, rdeča pesa, temno zelena listnata zelenjava, kot sta špinača in blitva. Najti ga je moč tudi v sadju med katerim ga imajo največ, brusnice, borovnice in aronija. 

Pomanjkanje testosterona ima ključno vlogo pri manjšem libidu, kar velja za oba spola.

Pomanjkanje testosterona ima ključno vlogo pri manjšem libidu, kar velja za oba spola.

Profimedia

3. Hitro hujšanje

Mnoge ženske se v želji, da bi bile bolj privlačne nenehno poslužujejo različnih diet in hujšanja. Prehitro hujšanje pa ima mnogo negativnih plati, med katerim je tudi zmanjšanje libida in spolne sle. Zdravnica Sara Bruer poudarja: »Če nenadoma izgubite 10 odstotkov svoje trenutne teže, vaše telo dobi opozorilni znak in misli, da je lačno. Takrat se zmanjšata libido in želja po seksu ter možnost uživanja v seksu.«  

4. Romantična večerja ni vedno dobra ideja

Kljub dobri nameri mnogih parov, ki so mnenja, da bo romantična večerja ob svečah spodbudila željo po divjem seksu, to pogosto privede do ravno nasprotnega učinka. Zakaj? Če je večerja preobilna, oropa telo potrebne energije.

 »Dve uri po obroku je telo osredotočeno na prebavo hrane, zato se počutimo zaspani in utrujeni,« pravi Bondova. Še zlati, če je obrok poln ogljikovih hidratov, kar je pogosto na jedilniku v restavracijah. V izogib temu, torej ne čakajte na popolni trenutek po večerji, temveč se strastem predajte že prej, večerje pa se lotite kot češnje na vrhu torte.   

Vir: zadovoljna.nova.rs

Preberite še:

Novo na Metroplay: "To so osnovni stebri zdravja" | Nina Dušić Hren