Matjaž Klemenčič z zmajem na reaktivni pogon letel tik nad gladino reke Soče

31. 8. 2018
Deli
Matjaž Klemenčič z zmajem na reaktivni pogon letel tik nad gladino reke Soče (foto: zasebni arhiv)
zasebni arhiv

Matjaž je na jadralnega zmaja pripel čisto pravi reaktivni motor in jadralno napravo spremenil v stroj, ki mu je odstrl nove dimenzije letenja. Tako je uresničil svoje dolgoletne sanje kar v domači soški dolini.

Matjaž Klemenčič je jadralni zmajar doma iz Tolmina. Njegova kariera prostega letalca se je začela pri rosnih enajstih letih, ko si je v domačem klubu izposodil prvega zmaja. Danes velja za enega najvidnejših predstavnikov svojega športa v svetovnem merilu. Med njegove največje podvige spada pristanek na krilu jadralnega letala leta 2014 nad Bovcem in letenje z ramo ob rami s slovenskim smučarskim skakalcem Petrom Prevcem na Bloudkovi velikanki v Planici. Temu lahko sedaj doda še polet z zmajem na reaktivni pogon. 

Z izjemo ptic tam ni letel še nihče

 “V domači dolini ponavadi letimo visoko nad gorami, od nekdaj pa je bila v meni želja, da bi Sočo, ki sem jo vedno opazoval od daleč, doživel veliko pobližje. Želel sem si leteti v strugi, med drevesi, tik nad vodno gladino in skalami pod njo”, je povedal Matjaž Klemenčič.

reka

Struga reke Soče med Kobaridom in Tolminom je vabljiva in očarljiva, a hkrati polna nevarnosti. Globoki tolmuni, visoki balvani, z drevesi posejana bregova in občasna električna napeljava, ki prečka reko, so bili zgolj nekateri izmed izzivov, ki jih je moral Matjaž uspešno preleteti pri hitrostih od 50 do 80 kilometrov na uro.

 “Glava je tista, ki mora vse skupaj pravilno doumeti in izpeljati. Čeprav smo to počeli prvič, se je glava po tolikih letih na takšne situacije že privadila in moram reči, da sem ob vseh nevarnostih, na katere se moral paziti, med letenjem tudi izjemno užival”, doda Matjaž. Med šviganjem vzdolž doline je letalec v stilu velikih umetnikov po vodni gladini z nogo zarisal nekaj linij, polet pa sklenil s “šolskim” pristankom V Tolminu.

Goriva za največ 8 minut

“Največja nevarnost pri takšnem letenju je mehanična napaka oziroma odpoved motorja. Goriva sem imel za največ 8 minut, zato sem moral v zraku nekajkrat pogledati na uro in preveriti koliko časa je še ostalo.”Po Matjaževih besedah v primeru okvare štejejo tisočinke. Nemudoma se je potrebno odločiti, kje pristati oziroma zasilno pristati. Pri tako nizkem letenju v omejenem prostoru sta bili na voljo dve možnosti: voda ali skalnat prod ob vodi.

letalo

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"