Borilne veščine

1. 3. 2007

Treba si je izboriti prostor pod soncem. A da ne boste označene za agresivno, storite to z nadzorovano in vodeno vadbo. Pridružite se tistim, ki so borilne veščine v telovadnicah vzeli za svoje.

Mnenja, da so borilne veščine namenjene le moškim, in še to le tistim divjim, so preživeta. Čedalje več je deklet, ki so izbrale v veliki in raznovrstni ponudbi. Na voljo je cela vrsta različnih panog in disciplin.

Vsi poznamo boks, saj gre za eno najstarejših športnih zvrsti. Človeku so pesti od nekdaj lahko služile za obrambo, kot sredstvo pri boju za obstanek. Danes pa je vadba primerna za vse, ki bi radi odvečno energijo sprostili na boksarskih vrečah.

Pri tajskem boksu so dovoljene ročne tehnike nad pasom, nožne tehnike, poleg tega pa še udarci s kolenom ali komolci. Kot pri vseh drugih borilnih veščinah se aktivirajo vse mišične skupine.

Karate prihaja z Vzhoda in se je do danes preoblikoval v sodoben šport, pri katerem se borimo z golimi pestmi in nogami. Učinki vadbe so opazni pri gibalni skladnosti, moči, izboljšujemo sposobnost razpoznavanja situacij in bliskovitega odzivanja, postajamo spretnejši, bolj vzdržljivi in izboljšamo telesno držo.

Pri ajkidu sta odločilni telesna izurjenost in sposobnost izrabe energije in moči nasprotnika. Umetnost obrambe z ajkidom ni uporaba sile, temveč upoštevanje zakona o ravnotežju, pravilno gibanje in uporaba vzvodov. S hitrimi gibi zrinemo nasprotnika iz ravnotežja in mu preprečimo nadaljnji napad.

Izberete lahko capoeiro. Plesno-borilna veščina združuje borilno tehniko, ples in praktično življenjsko filozofijo. Igra se odvija v paru, navadno sredi kroga ljudi, ki aktivno sodelujejo s ploskanjem ali igranjem na inštrumente.

Savate oz. francoski boks je borilna veščina, ki čaka na vas. Boksarske rokavice dobite na vadbi, kratko majico in lahke udobne hlače v omari, s seboj pa vzemite čisto in lahko športno obutev. Čevlji naj bodo polvisoki, da zavarujete skočni sklep, ki je ob hitrih gibih in menjavah smeri najbolj izpostavljen. Ja, gre za borilno veščino, ki se izvaja v čevljih, saj so dovoljeni tudi udarci z nogo – s špico.

Ogrevanje

Za začetek vadbene ure se pri vsakem od naštetih športov posvetimo ogrevanju. Množica razteznih vaj, predvsem za noge, vas bo spomnila na gimnastične vaje v šoli ali raztezanje na aerobiki. Kroženja z vsemi sklepi, odkloni in predkloni za začetek.

Potem pa raztezanje mišic na nogah v širokem razkoraku. Fantje so izredno gibčni, zato v borbah lahko gledamo atraktivne, visoke udarce z nogo. Gibčnost je v veliki meri mogoče natrenirati, zato so redni treningi zelo priporočljivi, če želimo vidne uspehe in napredek.

Raztezne vaje izvajamo tudi na tleh ali v paru. Sledijo lažje vaje za ravnotežje in moč, vse že v povezavi s tehnikami, ki sledijo v glavnem delu vadbene ure.

Sledijo dinamični udarci z nogo, ki jih pri ogrevanju izvajamo v paru. Postopno prehajamo k bolj aktivni vadbi, večji hitrosti, natančnosti, večji odzivnosti. Vse tehnike in kombinacije se izvajajo v aktivnem gibanju, tako da je vadba zares celostna.

Na koncu vsake ure se sprostimo in raztegnemo vse mišične skupine, ki so aktivno sodelovale pri vadbi. Okrepili boste mišice celega telesa, izboljšali gibčnost in ravnotežje, sprostili stres, poleg tega pa bosta zrasli tudi vaši samozavest in odločnost.

Povedati moramo, da vadba povsod poteka postopno, pod nadzorom in varno. Izgovorov ni!

Dodatne informacije o klubih, zgodovini in tehnikah si 'prideskajte' na:

www. savate-zveza.si

www. karate-zveza.si

www. savate.si

Urška Hafner

Značke: darikon

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri