Ideja za izlet: Prijeten pohod na Bevkov vrh

19. 8. 2020
Deli
Ideja za izlet: Prijeten pohod na Bevkov vrh (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Prijeten, lahko dostopen vrh nad dolino Idrijce, je najvišji na območju med potokom Cerknico in reko Idrijco.

Okolica je posejana s samotnimi kmetijami, razglednimi travniki, gozdovi … Vrh je gozdnat in verjetno ne bo potešil želje po razgledih, a boste že na poti proti vrhu deležni čudovitih razgledov daleč naokoli.

Najlepši razgled je tik pod vrhom pri kapelici, kjer pogled seže vse do Krima in Jelenka na jugu, Matajurja in Kobariškega stola, Porezna na severu, Ratitovca in Blegoša. Levo od Porezna boste ugledali Kojco, če pogled usmerite na bližnje sleme, pa boste našli vasico Nova Oselica s cerkvijo sv. Janeza Nepomuka.

Potem vam do vrha manjka le še dobrih 10 minut po kolovozu in skozi gozd.

Kako na vrh?

Katerokoli pot ob vznožju boste našli, vas bo pripeljala na vrh. Odpravite se lahko ...

• iz Straže,
  • iz Sovodnja po grebenski poti (1,30 ure),
  • iz Travnika skozi Jazne (2 uri),
  • iz Cerknega preko Kladja (3 ure) ali
  • preko Lajš (3 ure - na fotografiji zgoraj) ...

Od Želina (Straža) mimo izvira Zaganjalke (2 uri 30–3 ure).

Na cesti Idrija–Tolmin boste malo pred odcepom za Cerkno opazili napis za Bevkov vrh. Povzpnite se do prve hiše tik nad križiščem, nato pa preko senožeti v gozd.

Po približno 25 minutah hoje po nekoliko strmejši poti boste dosegli makadamsko cesto, kjer zavijte levo in kmalu spet desno do cerkvice sv. Pavla.

Nadaljujte po travniku za bližnjo kmetijo v sedlu desno v hrib po široki poti v gozd. Po 20 minutah pričakujte še en strmejši vzpon po kolovozu. Ko se pot položi, jo mahnite desno do izvira Zaganjalke v Volkovi grapi.

Nadaljujte po kolovozu proti zaselku Na krogu, kjer se znova odpre pogled. Pri hiši, na kateri je spominska tabla, posvečena partizanu Antonu Jerebu, zavijte desno in kmalu, tik pod prevalom Veharše, boste dosegli cesto, kjer vas puščice usmerijo desno – proti Bevkovem vrhu.

Vir: Planinski vodnik Škofjeloško in Cerkljansko hribovje avtorja Andreja Erdlena

Priporočamo tudi izlete:

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"