Ideja za izlet: Blegoš – vrh, ki je zanimiv za vsakogar

21. 9. 2017
Deli
Ideja za izlet: Blegoš –  vrh, ki je zanimiv za vsakogar (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Med Selško in Poljansko dolino je najvišji vrh Škofjeloškega hribovja – Blegoš. Navdihnil vas bo.

»Med slovenskimi gorami naš Blegoš ni velikan! In ne obdaja ga veličastnost, katera obdaja naše snežnike in katere je že nekoliko deležen sosed Rakitovec. Obdaja ga samo ponižna lepota skromne slovenske planine, katera ne pozna večnega snega, ne neplodnih mlevov in ne divjih prepadov. Ali vzlic temu v svoji skromnosti stotero poplača truda polno pot, katero si moral prehoditi do tratnate njegove strehe.« je v povesti Cvetje v jeseni zapisal Ivan Tavčar.

• Seveda lahko do vrha poiščete tudi manj zahtevne dostope – iz Leskovice ali s prevala Črni kal –,
  • se odpravite iz Javorij,
  • če pa le iščete zahtevnejše ture, si vzpon popestrite s prečenjem verige vrhov od Blegoša do Starega vrha.

Poti vas bodo vodile mimo kmetij, slapov, prek čudovitih travnikov, na poti boste lahko raziskali skrivnostne utrdbe, na vrhu (1562 m) pa ob lepem vremenu pričakujte enkraten razgled.

Najprej do bolnice Franja

Izlet lahko združite z obiskom Partizanske bolnišnice Franja in se od tod podate na vrh. Vzelo vam bo približno 3 ure in pol.

Partizanska bolnica Franja

Pri bolnišnici Franja vas bo tabla usmerila po cesti do hiš v naselju Dolenji Novaki. Ko se asfalt konča, zavijte desno na travniško stezo, ki vas mimo hiš pripelje na glavno cesto. Tu nadaljujete levo. Po nekaj metrih, ko prečkate most, cesto zapustite ter se podajte navkreber. V pol ure pridete do stare šolske stavbe. Nadaljujte desno proti cerkvi, pred cerkvijo pa levo po cesti v gozd.

Prispeli boste do bivšega Zavetišča na Robidenskem brdu. Odpravite se po cesti, na prevalu levo ter po poti iz Robidnice v hrib. Sledite markacijam, ki vas pripeljejo do koče na Blegošu. Od tod je na vrh slabe pol ure.

Koča na Blegošu je odprta:
  • do 31. 10. 2017 vsak dan, razen ponedeljek, če ni praznik.
  • Od 3. 11. do 24. 12. 2017 pa v petek, soboto, nedeljo, na praznik,
  • zadnji teden v letu 2017 pa bo odprta vsak dan do konca novoletnih praznikov.

Vir: Planinski vodnik Škofjeloško in Cerkljansko hribovje avtorja Andreja Erdlena, www.pd-skofjaloka.com

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"