S kolesom od Rateč do Obrežja

S kolesom od Rateč do Obrežja (foto: Nebojša Tejić/STA) Nebojša Tejić/STA
26. 1. 2017

Zdaj bo Slovenijo mogoče prekolesariti tudi od italijanske do hrvaške meje oziroma od Rateč do Obrežja. Na dobrih 200 kilometrih trase bodo za označitev postavljeni smerokazi in kažipotne table v enotni rdeči barvi.

Še pred poletjem bo mogoče prekolesariti Slovenijo od italijanske do hrvaške meje oziroma od Rateč do Obrežja, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo, kjer so lani uspešno zaključili pilotni projekt označitve prve daljinske kolesarske povezave od Rateč do Ljubljane. Letos so že v teku aktivnosti za označitev novih povezav.

Še dve mednarodni kolesarski povezavi

Letos bo ministrstvo označilo še dve mednarodni kolesarski povezavi, ki potekata skozi Slovenijo, in sicer Eurovelo 8 in Eurovelo 13.

  • Eurovelo 8 poteka od Španije do Cipra, v Sloveniji pa od Škofij do Sečovelj.
  • Eurovelo 13 pa je najdaljša evropska kolesarska povezava od Barentsovega do Črnega morja po meji nekdanje železne zavese in je daljša od 10.000 kilometrov, v Sloveniji pa trasa poteka po Prekmurju v bližini madžarske meje, piše na spletnih straneh ministrstva.

Kolesarska povezava od Ljubljane do Obrežja bo potekala po obstoječih kolesarskih poteh ter po državnih in občinskih cestah. Kot obljubljajo na ministrstvu, bo šlo predvsem za ceste, ki so z vidika prometne varnosti in prometnih obremenitev za kolesarski promet primernejše. Peljala bo mimo naravnih, turističnih in kulturnih znamenitosti.

Ambicija ministrstva je, da se na obstoječo državno povezavo povezujejo regionalne in lokalne kolesarske poti ter se tako vzpostavi mreža označenih kolesarskih poti, kot se že dogaja na Gorenjskem.

Slovenija bi se tako uvrstila na turistični zemljevid kot kolesarska destinacija, so poudarili na ministrstvu.

Kako poteka trasa od Ljubljane proti Hrvaški

Kolesarsko povezavo od Ljubljane proti meji s Hrvaško bo mogoče prekolesariti na dva načina.

  • Prva trasa bo potekala mimo Škofljice do izvira Krke in ob reki Krki do njenega izliva v Savo do državne meje na Obrežju,
  • druga pa iz Ljubljane ob reki Ljubljanici do njenega izliva v Savo ter nato ob reki Savi mimo Zagorja, Trbovelj in Hrastnika. V Brežicah se bosta poti združili.

Slovenija bo z označitvijo kolesarske povezave ob Savi prva izmed držav, ki bo označila svoj del Savske kolesarske poti, ki se konča v Beogradu.

Kolesarska povezava bo označena v skladu s pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Na dobrih 200 kilometrih trase od Rateč do Obrežja bodo za označitev postavljeni smerokazi in kažipotne table v enotni rdeči barvi.

Za lažjo koordinacijo celotnega projekta je ministrstvo ustanovilo posebno delovno skupino, katere člana sta tudi Jože Taler in Milena Černilogar Radež, pobudnika prve daljinske kolesarske povezave. Delovna skupina ministrstva aktivno sodeluje z zainteresiranimi nevladnimi organizacijami s področja kolesarstva. Skupni cilj je, da bodo dejavnosti na področju označevanja državnih kolesarskih povezav v Sloveniji v prihodnje čim bolj učinkovite, so še zapisali na ministrstvu.

Vir: STA