Rolanje: naj se vam zrola

28. 3. 2008

Rolanje je postalo zelo razširjen šport, ki je resnično mnogim prirasel k srcu. Ne le da je najhitrejša oblika transporta po natrpanih mestnih ulicah, zelo elegantno jih pospravimo v pisarni pod mizo ali v kot delavnice med delovnim časom.

Otroci so navdušeni, zato je pravilno in varno, da se z njimi vključimo na tečaj rolanja. Osvojili boste vsa osnovna znanja in pogum, ki je potreben za pohod po mestu. Moški del je seveda navdušen nad hitrostnim rolanjem, skoki ali hokejem na rolerjih. Naj vas spomnimo, da bo za nekatere morda še lažje nabirati izkušnje na hokejski površini, saj imate v tem primeru v rokah palico. Ta nas lahko reši, ko se zamajejo tla pod nogami. In ob dobri ekipi boste kar pozabili, da niste na trdnih tleh, ampak na kolescih.

Ob nakupu rolerjev bodite pozorni na kakovost. Rolerji naj bodo udobni, a naj nudijo zadostno oporo skočnemu sklepu. Na našem trgu imate res pestro ponudbo, zato se ne odločajte za prvi par, ki ga srečate. Nakup zaščitne opreme spada zraven. Zaščitite kolena, komolce, dlani in glavo. Le tako boste storili vse za svojo varnost.

Še zadnji napotki pred vožnjo:

Začnite počasi: ob začetku sezone naj vas ne zanesejo spomini na lansko jesen. Za vsak sezonski šport velja, da se je treba ponovno vpeljati, zato začnite počasi. Nekajkrat se odpravite na igrišče in tam ponovite in obnovite osnovne elemente rolanja.

Rolajte počasi, s podaljševanjem drsenja na eni nogi, vožnja po eni nogi; sledijo naj odrivi z levo/desno nogo, limonce, zavijanje okoli stožcev. Seveda si lahko privoščite tudi kakšen padec, zlasti če rolate z otroki. Ščitniki naj odigrajo svojo vlogo. Prilagajajte se stanju na igrišču in pospešujte, zavirajte . . Zabavajte se! Šele ko se na rolerjih počutite kot doma, se odpravite na prometne ceste in hitrostne dirke.

Trening za zadnjico in noge: vedno ko se odpravljate na rolerje preverite, ali ste se dobro opremili. Začnite s postopnim ogrevanjem; par razteznih vaj lahko naredite brez rolerjev, ogrejete kolena, hrbet, potem pa s počasnim rolanjem ogrejte celotno telo. Pri vadbi si lahko pomagate z merilnikom srčnega utripa.

Po 10 do 15 minutah preidite v območje ‘kurjenja maščob’. Tu naj bo vaš srčni utrip med 65 – 75 odstotki vašega maksimalnega srčnega utripa. Seveda morate hitrost prilagajati razmeram na svoji poti, a rolajte intenzivno in aktivno. Znižajte težišče, rahlo se nagnite naprej in vključite delo rok. Le-te zamahujejo diagonalno, kot pri hoji.

Med potjo kombinirajte hiter in bolj umirjen tempo, vključite koordinacijske in vaje za ravnotežje. Na varnem odseku rolajte vzvratno. Skočite in se naučite čim več vragolij. Tako bodo aktivne vse mišične skupine in zabava bo večja.

Vedno si ob koncu privoščite dozo raztezanja in ne pozabite na pijačo. V vročih poletnih dnevih nas pot lahko odpelje daleč, daleč, daleč . . Ne pokvarite si izleta z dehidracijo. Pa srečno!

Urška Hafner