Second Coach – Aplikacija, ki omogoča otrokom, da računalniške igrice zamenjajo za žogo

21. 3. 2017
Deli
Second Coach – Aplikacija, ki omogoča otrokom, da računalniške igrice zamenjajo za žogo (foto: Profimedia)
Profimedia

Pogovarjali smo se z Mitjo Rozmanom, trenerjem nogometa in članom slovenske ekipe, ki je izdelala posebno aplikacijo Second Coach, ki trenerjem olajša treninge, otroke pa motivira, da vsaj za nekaj časa zamenjajo telefon ali računalnik za žogo.

Mitja, komu je aplikacija Second Coach namenjena?

V prvi vrsti trenerjem nogometa. Trener z njo na začetku treninga preveri prisotnost otrok in aplikacija zabeleži, kdo je na treningu ter izloči opravičene igralce. Pred treningom si lahko že sestavi trening; trenutno je na voljo 5 vaj, ki temeljijo na principu igrifikacije. Vaje sicer niso namenjene temu, da bi bil trening že popolnoma sestavljen, trener mora še vedno uporabiti svojo metodo, s pomočjo aplikacije pa jo točkuje.

Osredotočili smo se predvsem na uvodni del treninga: ogrevanje, ogrevalne vaje  (bratec reši mej, izbijanje žoge, štafetne igre itd.) pri katerih se pripisujejo točke.

Z uporabo te aplikacije se izvaja nenehno testiranje igralcev, na koncu pa se generira lestvica. Trener se lahko igra s statistiko, denimo kateri igralec je hiter z žogo, kdo je natančen…

Z njeno pomočjo se tudi izognemo subjektivnem ocenjevanju otrok, trener namreč ne more delati razlik po “simpatičnosti”. Otroci pa se prav tako ne volijo sami, saj vemo, da tistemu, ki je zadnji izvoljen v ekipo, že v tistem trenutku pade motivacija in želja do športa ter samozavest. Na ta način pa se ne morejo pritoževati, kdo je s kom. Aplikacija ima namreč algoritem, ki naključno generira ekipe.

Glavni del odvodi trener sam, v kolikor želi, pa lahko točkuje določene vaje tudi v tem delu treninga.

Za zaključni del treninga sta na voljo dva načina igranja:

  1. Team play (Žogobrc) – Se uporablja, ko je na voljo dovolj prostora za igro. Trener določi število ekip, aplikacija pa generira otroke po skupinah. Potem začnejo vsi igrati, otroci povedo rezultate, ki se jih vpiše in jih aplikacija pretvori v točke, vsak posameznik prejme število točk, ki je bil dosežen. Ko zaključijo, aplikacija generira popolnoma nove ekipe, tako da so vsako tekmo skupaj drugi igralci.
  2. Turnir – Turnirska izvedba se izvaja takrat, ko ni dovolj prostora. Aplikacija prav tako samodejno generira ekipe: 5 ekip, tako da vsak igra z vsakim, trenerju pa s tem prihrani veliko časa z razporedi.

Kako lahko aplikacijo uporabljajo starši otrok?

Določene stvari so še v razvijanju. Trenutno lahko pogledajo napredek otroka skozi točkovanje. V razvijanju je še opravičevanje otrok iz treninga, če bo otrok bolan, se ga opraviči, da ima trener že pred treningom znano število igralcev in se lažje pripravi na trening. Želimo tudi otroke spodbuditi k disciplini, da se opravičijo od treninga in s tem trenerju olajšajo delo.

Koledar treningov in tekem bo povezan s trenerjevo aplikacijo. Če bo trener naredil spremembo, recimo da tekma odpade zaradi slabega vremena ali karkoli, bo dobil straš obvestilo. Zasledil sem tudi problem pri prevozih na tekme in treninge, zato bomo vključili še možnost “chata” za starše, kjer se bodo lahko med seboj dogovarjali.

Kaj je torej nek širši namen in cilj vaše aplikacije?

Nočemo, da bodo otroci ves čas sedeli za ekrani in na telefonih. Želimo, da bi čim več časa preživeli zunaj, torej da bi zamenjali računalnik za žogo. S pomočjo aplikacije Second Coach so otroci bolj motivirani na treningih, poveča se tudi sama disciplina in prisotnost na treningih. Trener dobi na voljo orodje, ki mu omogoča pregled statistike, s čimer lahko bolj učinkovito prilagaja treninge in strukturirano razvija otroke v bodoče vrhunske igralce.

Na kakšen način si sam opazil, da se povečuje motivacija otrok?

Imel sem enega otroka, ki je bil fizično nedorasel ostalim in se jim ni mogel približati. Njegova nogometna tehnika pa je bila daleč boljša od vseh. Bil je na meji, da bo prenehal s treniranjem nogometa, ker ni bil več motiviran, da bi se kosal z drugimi. Nato sem začel ocenjevati tehniko in po nekaj treningi se je izkazalo, da je bil v tehniki trikrat boljši od ostalih. Ko je videl to lestvico, je dobil motivacijo, da nadaljuje s športom. Danes je najboljši igralec v tej ekipi. Na ta način smo ga obdržali. Namen je torej, da otroke obdržimo v športu, da otroci vidijo v čem so dobri, saj je vsak dober v nečem.

Skupaj z Nogometno zvezo Slovenije smo izvedli Dan nogometa v nogometnem centru Brdo, kjer smo izvajali test, kako se bodo odzivali starši na tribunah. Pripeljali smo 5 različnih klubov - 60 otrok in s pomočjo aplikacije izvedli način igranja. Vse otroke smo vnesli v aplikacijo, ki jih je razvrstila v ekipe na podlagi naključnega razvrščanja tako, da so igrali mešano iz različnih klubov, denimo 2 otroka iz Šenčurja, 2 iz Maribora… Starši so lahko spremljali svojega otroka, ni pa bilo več “njihove ekipe”, za katero bi navijali. Nogometne zveze namreč opažajo, da starše na tekmah prevzamejo čustva in z glasnim navijanjem otrokom škodujejo. Pri načinu tekmovanja, ki smo ga izvajali s Second Coach aplikacijo, se je takšno navijanje prenehalo, starši so spodbujali le še svojega otroka. Otroci so odhajali z igrišča z nasmeški na obrazu, kar je bil naš cilj in nam predstavlja veliko zadovoljstvo.

Starši so se torej odzivali povsem drugače, kot če bi spremljali turnir, kjer igra ekipa proti ekipi. Otroci na ta način namreč pridobivajo točke posamezno, čeprav igrajo v ekipi. Ekipe se menjajo na 5 minut. Na ta način se ne spodbuja nekakšna zdrava tekmovalnost. Kadar ima klub preveč ambiciozne straše, kjer starši prenašajo ambicije na svojega otroka, aplikacija omogoča t.i. zaklep točkovnika. V tem primeru je točkovnik v interni uporabi znotraj kluba, starši pa imajo na voljo še vedno druge funkcije, kot je na primer koledar. 

Kakšni so odzivi uporabnikov?

Po Sloveniji smo izvajal testiranja s približno 45 trenerji, vse skupaj imamo nekje 600 uporabnikov. Aplikacijo uporabljajo tudi nekateri tuji klubi (Rijeka in nekateri avstrijski klubi).

Odzivi staršev so bili že na začetku zelo pozitivni, ker so bili presnečeni, da otroci več časa preživijo zunaj. Kar naekrat so začeli trenirati tudi doma. Otrokom točke predstavljajo neizmerno motivacijo, nabiranje teh pa dojemajo kot igro, skozi katero se tudi veliko naučijo. Točkovanje poteka na podlagi objektivnih elementov, torej vključuje fair play in spodbujanje drugih. Po treningu je trener denimo ocenil, kako so otroci spodbujali druge ali pa delali prekrške v negativni smeri.  

Kakšni pa so še manjki aplikacije, na čem še delate?

Ena izmed stvari so domače naloge. Starši bodo kmalu preko aplikacije dobili posnetek, kaj naj otrok dela doma. Na ta način se bodo lahko tudi aktivno vključili v sam razvoj oz. napredek otroka. Prav tako je v razvoju še nekaj funkcionalnosti za trenerja in klub. Klub ima na voljo nadzorno ploščo, kjer redno dodajamo funkcionalnosti, ki jih lahko spremljajo. Ravnokar smo dogradili tudi “reporting”, kar pomeni, da aplikacija trenerju pripravi mesečno poročilo o prisotnosti otrok na treningih.

Od kod ideja? Kako lahko iz ideje nastane dejanska aplikacija?

Na nogometnih treningih smo začeli delati s ti. belgijskim načinom igranja – mešanje igralcev med seboj. Potem smo jih začeli točkovati. Vso to točkovanje smo delali najprej na papir. Na koncu treninga sem imel 10 ocenjenih vaj in 20 otrok ter 200 računov, kar mi je vzelo pol ure časa po treningu. Sčasoma sem te podatke začel vpisovati v Excelovo preglednico, kar je od mene še vedno zahtevalo kar nekaj dodatnega časa. Svoje težave sem večkrat omenjal svojim prijateljem, nato pa sem za pomoč poprosil Andreja Zupana (sedaj direktor podjetja) in Matjaža Omana (oblikovalec), da smo naredili prvi prototip kar v Excelu z nekaj dodatne programske kode. Prototip je omogočal vpisovanje rezultatov in jih samodejno preračunaval. Takoj po pričetku uporabe prototipa smo prejeli nepričakovan odziv staršev, ki so z zanimanjem pristopali in povpraševali, kakšne so nove tehnike, saj so opazili bistvene razlike pri vedenju in sami motivaciji otrok za treniranje nogometa. Omenjeni odziv staršev in spodbuda profesorice s Fakultete za organizacijske vede sta bila glavna razloga, da smo se zadeve lotili bolj resno.

Najprej smo projekt prijavili na razpis P2 Slovenskega podjetniškega sklada in prejeli subvencijo. Pred tem smo seveda zbrali kar nekaj denarja (večinoma naši prihranki), da smo lahko zadevo sploh začeli. Še v istem letu smo že razširili ekipo. Pridružil se nam je Boštjan Pišler, ki je prevzel področje razvoja.

Trenutno zaključujemo program na ABC pospeševalniku v Ljubljani. V 6 mesecih programa smo intenzivno razvijali tako aplikacijo kot tudi samo podjetje, bili v kontaktu s številnimi mentorji iz tujine, govorili z vrsto investitorjev in poslušali številne praktične delavnice. Program ABC pospeševalnika ocenjujemo kot zelo učinkovit in ga priporočam vsakomur!

Bi se dalo aplikacijo morda prenesti tudi na druge športe?

Seveda. Na vse ekipne športe: rokomet, košarka, vateropolo... Povpraševanja prejemamo tudi od drugih disciplin, kot so na primer smučarski skoki, alpsko smučanje. V teh disciplinah so že zaznali "pritisk" staršev, ki želijo informacije o dogajanju njihovih otrok na treningih.

Cilji za naprej?

Aplikacijo širimo na tuje trge in sicer: Avstrija, Nemčija in Italija. V mesecu septembru načrtujemo del ekipe preseliti v ZDA in pričeti s trženjem ter prodajo naše aplikacije.

Več na: second-coach.com

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek