Izberite ustrezno dieto

13. 11. 2008

Nenehne diete zdravju škodijo veliko bolj kot nekaj odvečnih kilogramov. Zato je še posebej pomembno, da premislite, ali je dieta sploh potrebna. Predstavljamo vam nekaj najnovejših načinov izgubljanja telesne teže.

Najbrž ni ženske, ki ne bi že vsaj enkrat bila na dieti, namerava na dieto ali pa trenutno je na dieti. Ženske smo na splošno ves čas obremenjene z bojem proti odvečnim kilogramom in si želimo, da bi bile videti kar najbolj vitke. Pri tem rade pozabimo, da sama dieta ni ključ do uspeha.

Skoraj vse opravljene raziskave namreč dokazujejo, da se nam izgubljeni kilogrami po prekinitvi diete hitro vrnejo. Ljudje tako v povprečju že leto dni po končani dieti pridobijo dve tretjine izgubljene teže. Raziskave kalifornijske univerze UCLA so tako denimo pokazale, da 85 odstotkov ljudi, ki so bili na dieti, pridobi celo več kilogramov, kot so jih izgubili. Poleg tega so nenehne diete zdravju veliko bolj škodljive kot pa nekaj odvečnih kilogramov.

Najbolj ogrožena skupina

Prehitra izguba in poznejše ponovno pridobivanje teže pripomoreta k povišanemu tveganju za kardiovaskularne bolezni, možgansko kap, sladkorne bolezni in oslabitvi imunskega sistema. Glede na to, da živimo tako rekoč v kulturi diet, se ženske uvrščajo med najbolj ogroženo skupino. Če ste nesrečni, je za nastalo stanje najlažje okriviti kar svoje telo, a zavedati se morate, da ogledalo včasih tudi laže, s svetovnimi filmskimi zvezdami pa se raje ne primerjajte (tudi fotografije velikokrat lažejo). Tako včasih zmotno ocenjujemo, da smo debele, čeprav to ne drži vedno.

Maščoba okoli trebuha sicer povečuje tveganje za srčne in sladkorne bolezni, visok krvni pritisk, bole­zni jeter in drugih težav, povezanih s prekomerno telesno težo.

Tudi če ste vitki, je pomembno, da jeste zdravo in ste redno telesno aktivni. Postavite si cilje: ne preskakujte zajtrka, jejte zdravo hrano z malo maščob, omejite vnos sladkorjev in pijte veliko tekočine. Strokovnjaki prav tako opozarjajo, da je veliko lažje vztrajati na dieti, če se zanjo odloči še kdo iz vaše družine ali od prijateljev. Pomembno je tudi, da se ne kaznujete. Kilogrami se ne stopijo čez noč in se vam bo morda zazdelo, da je vaš trud zaman. A ne obupajte – bodite potrpežljivi!

Kavitacija – Metoda brez noža

V kozmetičnih salonih je na voljo najnovejša nekirurška metoda liposukcije – kavitacije, za katero se govori, da pokaže rezultate že po prvem posegu. S posebno aparaturo tako preoblikujejo trebuh, boke, noge, zadnjico, kolena in nadlakti. Vse to brez kirurških posegov in brazgotin. Gre za nebolečo metodo alternativne liposukcije in precizno odstranjevanje lokalnih maščobnih oblog brez dolgotrajnega okrevanja in oteklin.

Kapsula za hujšanje – Futuristična oblika

Aktivna kapsula za hujšanje (Oxy LED Light Spa kapsula) je dobesedno obnorela že skoraj ves zahodni svet. Kapsula ima več funkcij, med drugim infrardečo savno, parno savno, osem različnih tušev, nudi pa tudi vibramasažo in aromaterapijo. Priporočajo jo osebam, ki želijo zmanjšati celulit in maščobe, osebam, ki imajo težave s sklepi in mišicami, pa bi jih radi sprostili.

V tovrstni kapsuli je telo izpostavljeno svetlobi LED valovnih dolžin med 625 in 980 nanometri. Izpostavljanje LED-svetlobi se kombinira s toploto in vibracijsko masažo. Kombinacija, ki zagotavlja hujšanje!

Goljufiva dieta – Goljufanje je dovoljeno – a samo čez vikend!

Večina ljudi meni, da goljufanje med dieto slabo vpliva na organizem, a pri tej dieti je goljufanje glavno vodilo za uspešno izgub­ljanje kilogramov. Dr. Paul Rivas, avtor diete, meni, da boste odvečne kilograme za vedno izgubili le, če boste telesno aktivni, če boste jedli zdrave obroke in goljufali samo za konec tedna.

Tovrstna dieta vam dovoljuje, da uživate ob kosu svoje najljubše torte, a le od 9. 00 vsako soboto do iste ure naslednji dan. Od ponedeljka do petka smete jesti le zdravo hrano in biti morate telesno aktivni. Prav goljufanje čez vikend ljudem z odvečnimi kilogrami pomaga, da vzljubijo zdravo hrano in jo s pridom uživajo med delovnim tednom.

Dieta priporoča mediteransko prehrano, sadje, zelenjavo, žitarice, manj mastne mlečne izdelke, arašide in nenasičene maščobe. Pomembno je, da pol krožnika napolnite s sadjem in zelenjavo, četrtino z beljakovinami, preostanek pa s polnovrednimi žiti. Čez teden so prepovedani sladkor, kruh, nasičene maščobe in alkohol. Ob koncu tedna pa se naužijte pregreh!

Lipomasaža – Za dolgotrajne rezultate

Lipomasaža je tehnika, razvita iz LPG-endermološke metode, ki nudi znanstveno dokazano rešitev za lokalizirano maščobo, celulit in ohlapno kožo. Brez bolečih kirurških posegov je možno telo preoblikovati že po 6 obiskih, pri tem izgubiti nekaj centimetrov, rezultati pa so neverjetni in dolgotrajni.

Lipomasažo sestavlja kombinacija precizne, klinično dokazane metode masaže in specifičnih individualnih potreb vsakega posameznika. Tretmaji se opravljajo z napravami Lipo M6 in Cellu M6 ter njihovih valjčkov, ki poskrbijo za učinkovito masažo. Nujno morate uporabljati posebno LPG-oblačilo, ki zagotavlja intimnost in higieno med tretmajem.

Gunnar Peterson, trener slavnih zvezdnic Jennifer Lopez, Penelope Cruz in Gwen Stefani, v svoje programe vključi tudi lipomasažo.

Slim B'z dieta – Swarovski kristali v službi vitkosti

Najnovejša Slim B'z dieta deluje podobno kot akupunktura. Na določene točke na telesu nalepijo Swarovski titanove kroglice, ki merijo približno 1 mm. Poleg tega da gre za moden dodatek, kroglice hkrati zmanjšujejo tudi tek. Dieta bo najbrž hitro našla veliko zagovornic tudi pri nas.

To neobičajno dieto, ki združuje modo in hujšanje, so predstavili na letošnjem tokijskem sejmu lepote in prehrane.

Nova Beverly Hills dieta – Stroga pravila za zagotovljeno izgubo kilogramov

Ta dieta temelji na kombiniranju živil oz. uživanju določenih živil ob določenem času. Originalna Beverlly Hills dieta se je začela z restriktivno fazo iniciacije, ki traja 42 dni.

Nova oblika diete je še vedno dokaj restriktivna, čeprav jo poskuša nekoliko uravnotežiti. Judy Mazel meni, da ni bistveno, kaj in koliko jemo, temveč kdaj jemo in katera živila kombiniramo med seboj. Pri tej dieti se sme beljakovine kombinirati z beljakovinami (in maščobami), ogljikove hidrate pa z ogljikovimi hidrati (in maščobami).

Sadje se uživa samostojno. Dan začnemo s sadjem, ki vsebuje encime, kot je na primer ananas, jagode, grozdje ali lubenica. Izbrano sadje lahko jeste v neomejenih količinah, a preden pojeste drugo vrsto sadja, naj mine vsaj 1 ura, preden pojeste ogljikove hidrate, maščobe ali beljakovine, pa morata preteči najmanj 2 uri.

Živila pri tej dieti so razdeljena v štiri skupine: beljakovine, ogljikove hidrate, sadje in maščobe. Osnovna načela kombiniranja živil so dokaj preprosta. Zanimiv podatek: avtorica diete, Američanka Judy Mazel, je lani v 63. letu umrla zaradi zlepljenosti žil.

Monticelli blato – Čiščenje organizma

Monticelli blato je eno najbolj cenjenih blat za razstrupljanje telesa. Kombinacija Monticelli termalne vode in esencialnih olj je izvrstna tudi za hujšanje. Spodbuja mikrocirkulacijo, metabolizem, razstrupljanje telesa, drenažo, zmanjšuje edeme in učinkovito odstranjuje maščobne obloge v podkožnem tkivu. Uporablja se s pomočjo posebne tehnike anticelulitne masaže.

Zahvaljujoč izotermičnemu, razstrupljevalnemu, drenažnemu in redukcijskemu delovanju, Monticelli blato posebno dobro odstranjuje fibrozni celulit. Štiridesetminutno razvajanje vas bo stalo od 60 evrov.

Dieta Fast food – Tudi hambrugerji so lahko učinkoviti

Dieta s hitro prehrano je prava za vse tiste, ki imate radi hitro pripravljeno hrano in iščete lahek način za izgubo odvečnih kilogramov. Čeprav je slišati nekoliko smešno, ameriški kardiolog Stephen Sinatra meni, da je kilograme mogoče izgubiti zgolj z redno telesno aktivnostjo in pazljivo izbiro jedilnika.

Fast food dieta je v bistvu šesttedenski vodnik, s katerim boste lahko izbrali zdrave obroke v skoraj vseh restavracijah hitre prehrane. Dieta je namenjena vsem, ki imajo radi hitro prehrano, a bi želeli jesti bolj zdravo.

Tisti, ki izberejo to dieto, lahko uživajo ob sendvičih s pečenim piščančjim mesom, pečenem krompirju, sadnih sladoledih in celo hamburgerjih. Nekaj pa je vendarle prepovedano: ocvrt krompirček in sladki sokovi.

Ta dieta predvideva zaužitje 1. 500 kalorij dnevno ter zahteva vsakodneven sprehod. Če se je boste strogo držali, lahko v enem letu izgubite tudi do 25 kilogramov.

Dieta glede na tip osebnosti – Test pokaže vaš tip

Dieta temelji na zmernem vnosu hrane in telovadbi. Avtor te diete je profesor Robert F. Kushner, ki predava na univerzi Northwestern. Podlaga za dieto je poseben osebnostni test. Vsak posameznik mora odgovoriti na 66 vprašanj o svojih navadah in stališčih glede hrane in telesne aktivnosti. Kushner nato svetuje, kako spremeniti določene vzorce glede prehranjevanja.

Dr. Robert F. Kushner priporoča sadje, zelenjavo, žitarice, oreške, lečo, grah in sojine izdelke. Ta dieta ni vegetarijanska, čeprav v veliki meri temelji na vegetarijanski prehrani.

Wii dieta – Hujšajte s pomočjo videoigric

Če bi vam kdo rekel, da lahko kilograme izgubite tudi z igranjem videoigric, bi najbrž kar zamahnili z roko. A z Wii Nintendo videokonzolo je to vsekakor možno. Če ste kadarkoli že igrali tovrstne igrice, potem veste, da gre za nekakšno odvisnost. Igrice bi lahko igrali ure in ure. Pomislite, da bi lahko vsak dan vsaj pol ure igrali Wii in se pri tem še dobro zabavali.

Seveda gre za aktivno igranje s pomočjo brezžičnega upravljavca Wii, s katerim lahko igrate tenis, nogomet, lahko kegljate, plešete … Seveda pri tem ne sedite udobno v fotelju, temveč vračate udarce, na primer z bekhendom, se učite plesnih korakov in drugih športnih gibov.

V Veliki Britaniji lahko celo najamete posebne trenerje, ki s pomočjo Nintendove konzole Wii osebe z odvečnimi kilogrami učijo telesnih aktivnosti.

Raziskave so pokazale, da lahko v 12 urah pokurite 1. 800 kalorij oz. enako količino, če trenirate petkrat tedensko po 30 minut. Prednost takšne diete je, da vam ni treba hoditi v telovadnico, ampak lahko vadite kar doma.

Ne pozabite

  • Prehranjujte se raznoliko in ne izključujte nobene skupine živil.
  • Jejte redno in ne pozabite na zajtrk.
  • Vsak dan pojejte najmanj 5 porcij sadja in zelenjave, kruh, testenine in krompir pa naj sestavljajo le tretjino zaužitega.
  • Jejte manj mesa, rib in vegetarijanskih beljakovin.
  • Polnomastno hrano zamenjajte z manj mastnimi živili.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri