Na grškem otoku, kjer je največ 100-letnikov, redno uživajo ta živila

5. 5. 2024
Deli
Na grškem otoku, kjer je največ 100-letnikov, redno uživajo ta živila (foto: Instagram @karina.kapris (Posnetek zaslona))
Instagram @karina.kapris (Posnetek zaslona)

Si tudi vi želite živeti 100 let ali več? V svoj jedilnik vključite ta živila.

Grški otok Ikarija je označen kot ena od petih modrih con - območij na svetu, kjer ljudje živijo najdlje. Na otoku živi nekaj več kot osem tisoč prebivalcev, vsak tretji pa živi več, kot 90 let. Eden od prebivalcev je Ikarijo opisal kot otok, kjer ljudje "pozabijo umreti".

K dolgemu življenju nedvomno prispeva tudi ustrezen življenjski slog, ki zajema tudi uravnoteženo prehrano. Slavna grška kuharica Diane Kochilas, ki ima korenine na Ikariji, je razkrila 10 živil, ki jih ljudje na otoku redno uživajo.

10 živil, ki jih redno uživajo prebivalci Ikarije:

  1. Stročnice: fižol, grah, soja in ostale stročnice so odličen vir vlaknin, ki hkrati zagotavljajo beljakovine.
  2. Česen: prebivalci Ikarije pravijo, da je česen "naravni antibiotik", ki ščiti pred mnogimi boleznimi. Nekateri ga uživajo preventivno v obliki napitka skupaj s planinskim čajem, žajbljem, ingverjem in medom.
  3. Polnozrnata žita: tudi ta so v Ikariji eden glavnih komponent prehrane.
  4. Zelišča in začimbe: na otoku raste ogromno zelišč, ki jih prebivalci uporabljajo tudi v kulinariki. Najpogosteje uporabljajo lovor, origano, tiso, timijan in meto.
  5. Oreščki: so pomembna sestavina v številnih grških receptih, zagotavljajo pa zdrave maščobe ter številne vitamine in minerale.
  6. Olive: so stalnica grške prehrane že od prazgodovine.
  7. Oljčno olje: grki uporabljajo pretežno oljčno olje, ki velja za zdravi vir maščob. Slednje ščitijo srce, ožilje in možgane.
  8. Morska sol: morska sol ima po mnenju kuharice boljši okus in več mineralov, uporabljajo pa jo tudi na Ikariji. Pri količini soli pa ostajajo zmerni in ne pretiravajo.
  9. Med: vsakodnevno uživanje medu naj bi bila ena od skrivnosti prebivalcev Ikarije. Med je bogat z antioksidanti in naj bi ščitil pred mnogimi zdravstvenimi težavami.
  10. Suho sadje: po besedah grške kuharice naj bi prebivalci otoka še posebej radi imeli suhe fige in rozine, ki jih vpeljejo tudi v slane jedi (denimo v solate ali rižote).

Razmislite, kako bi lahko omenjena živila smiselno vključili v svoj jedilnik, seveda pa ne pozabite na celostno uravnoteženo prehrano v kombinaciji z zadostno mero gibanja, kakovostnim spancem, uravnavanjem stresa ter drugimi komponentami zdravega življenjskega sloga.

Vir: n1info.hr

Novo na Metroplay: "Pilates je veliko več, kot samo modna muha" | Nina Hanžič