Pripravite svojo marmelado

21. 6. 2013 Vir: liza.aktivni.si

Vsakdo rad poje nekaj domačega, tako otroci kot odrasli. Starši pazijo še posebej na otroško zdravje, predvsem zato, ker večina otrok rada posega po sladkih živilih.

Toda tudi odrasli morajo paziti, s čim obremenijo svoje telo. Če pa je jed pripravljena na zdrav način in vsebuje veliko hranilnih snovi, toliko bolje. Tudi sladki namazi, kot so marmelade iz raznovrstnega sadja, so lahko zdravju koristne. Naj vas ne moti, da je namaz sladek.

Marmelade so same po sebi sladke, vendar to ne pomeni, da morajo vsebovati veliko dodanega sladkorja. Tisti, ki ne želijo pripravljati jedi z umetnimi snovmi, med drugim z umetnimi sladili, bodo posebno pozorni na to, kaj dodajo jedem med pripravo oziroma kaj piše na nalepki izdelka, ki so ga izbrali na polici v trgovini.

Koristen pripomoček za pripravo okusne domače marmelade so lahko tudi raznovrstna želirna sredstva. Njihova pomembna lastnost se pokaže pri pripravi sladke jedi. Domač sladek namaz najhitreje in najpreprosteje pripravite tako, da sadje na hitro pokuhate, nato pa mu dodate želirno sredstvo in vaša domača marmelada bo narejena v le nekaj minutah.

Namesto zamudnega dolgotrajnega kuhanja marmelade, kot so to počele naše babice, vam mali sodobni pomočniki v prahu pomagajo do hitre sladice. Vam je ljubša na kruhu, piškotu ali na palačinki? Poskusite še množico raznovrstnih obogatitev drugih jedi s svojo marmelado.

Ali ste vedeli ...

* da domača marmelada ali žele ni nujno samo sladkarija? Lahko je obrok, bogat s sadjem, ki ste mu dodali malo sladkorja, oboje pa na hitro pokuhali in ob pomoči želirnega sredstva na hitro spravili v gosto obliko;

* da s pripravo domačega sadnega obroka dobite veliko koristnega? Pripravili ste si živilo, za katero natančno veste, kaj vsebuje, poleg tega sadje ob kratkotrajnem kuhanju ohrani večino koristnih hranilnih snovi,

* da lahko s tem sadnim dodatkom, ki ste ga dodali jogurtu ali skuti, pripravite odličen beljakovinski obrok? Beljakovine pa so koristne za tvorbo in ohranjanje mišične mase;

* da ta sladki namaz najpogosteje namažemo na kruh ali na palačinko, odlično pa se poda k vaniljevemu ali čokoladnemu pudingu, tudi k mesu?

Za pripravo potrebujete

· Sadje po izbiri – zakaj ne bi za spremembo pripravili marmelade ali želeja iz pomaranč, kivija ali limon?

· Sladkor

· Želirno sredstvo

· Lonec za kuhanje

Sadje preberite, da bodo ostali le zdravi sadeži. Večje sadeže, na primer marelice, breskve, jabolka, hruške, pomaranče, limone, kivi ipd., razrežite na koščke, manjše sadeže, na primer borovnice, maline, jagode ipd., lahko ohranite cele. Morda pa se odločite, da del izbranega sadja razrežete na koščke, del pa ga ohranite celega.

Koščičasto sadje, na primer češnje, višnje ipd., pred pripravo razkoščičite. Po sadju posujte sladkor in pristavite na ogenj, da se začne sladkor topiti. Sladko jed pripravljajte na nizkem ognju, da se vam ne bo prismodila; po potrebi stalno mešajte. Količina dodanega sladkorja je odvisna od tega, kako sladko sadje ste izbrali, in kako sladek namaz ali žele želite, preverite tudi navodila na zavojčku želirnega sredstva.

Če pripravljate žele iz sadnega soka, bodite še posebno previdni, koliko sladkorja uporabite, če sploh, da ne bo žele presladek. Čas kuhanja marmelade ali želeja prilagodite svojemu okusu in navodilom na zavojčku želirnega sredstva.

Namig: včasih so za marmelade in podobne jedi uporabljali enoten recept: na en kilogram sadja so dodali en kilogram sladkorja. To je zanesljivo preveč sladkorja za zdrav sadni obrok. Glede na izbrano sadje, dodatek želirnega sredstva in seveda vaš sladki okus lahko za kilogram sadja uporabite tudi le 200 do 300 gramov sladkorja.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri