Prava hrana za aktivne

Prava hrana za aktivne (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
15. 2. 2013 Vir: Lisa

Ko se začnemo pogovarjati o tem, katera hrana je zdrava in katera ne, se vsi prestrašimo. Tunina je strupena, sladkor res ni dober in soja v jutranji kavi lahko povzroči raka na dojkah.

Naše raziskave so pokazale, da se lahko nehate obremenjevati in začnete uživati v hrani. Preberite, kaj smo dognali.

Meso govedi, ki se prosto pase

Je to samo marketinška poteza ali celo obstaja govedina goved, ki se prosto pasejo in jejo travo? Takšna govedina vsebuje veliko več DHA in EPA in maščobnih kislin omega 3, ki so zelo pomembne za zdravje možganov in srca. Tako je to super hrana.

Ko krave jedo koruzo in druge žitarice, se zelo hitro zredijo, kar povzroči spremembo kemične sestave mesa. Takšne krave imajo meso, ki vsebuje maščobne kisline omega 6, te pa povzročajo vnetja in srčne bolezni.

Če jeste govedino krav, ki se pasejo na travnikih, imejte v mislih, da se okus govedine iz sezone v sezono spreminja. Verjetno boste okusili v mesu, kdaj so se krave pasle – pozimi ali poleti.

Ne glede na sezono takšne govedine nikoli ne naročite dobro pečene, saj ima manj maščobe in je lahko zelo trda. Da bo meso mehko, naročite srednje zapečeno.

Gluten

Ko je leta 2008 teniški igralec Novak Đoković oznanil, da je intoleranten za gluten, in začel na veliko zmagovati, ga je veliko ljudi začelo posnemati. V teh letih se je industrija, ki izdeluje izdelke, ki ne vsebujejo glutena, dramatično povečala in pričakujejo, da bo do konca leta 2015 presegla pet bilijonov dolarjev.

A ko je Novak oznanil, da ne je hrane, ki vsebuje gluten, je veliko ljudi spregledalo dejstvo, da ima medicinske razloge za to. Đoković ima celiakijo, ki prizadene veliko ljudi, edini način zdravljenja je, da uživate hrano brez glutena. To je avtoimunska bolezen, ki povzroči resne prebavne motnje, saj telo ne posrka iz hrane hranilnih vrednosti.

Torej, ali je smiselno uživati brezglutensko hrano, če nimate celiakije?

Če boste s svojega jedilnika odstranili belo moko, boste zagotovo shujšali, saj boste nezavedno uživali manj prigrizkov, pa tudi bolje se boste počutili, saj je koruza težje prebavljiva.

Seveda morate poleg tega uživati nepredelano hrano, svežo zelenjavo, sadje, proteine in druge lahko prebavljive žitarice. Če boste hrano zamenjali za brezglutensko pripravljeno hrano, se zagotovo ne boste počutili bolje.

Dietne pijače

Dietna ali navadna, obe redita. Primerjati dietno ali navadno kokakolo je tako, kot bi primerjali električni stol in usmrtitev z injekcijo. Raziskave so celo pokazale, da zaradi uživanja dietnih napitkov ne boste shujšali, poleg tega pa je polna umetnih sladil, ki so strupena in rakotvorna.

Namesto dietnih pijač izberite naravne sokove, ki jih zmešajte z vodo.

Agava

Agavin sirup je postal priljubljen, ker je naraven in ga pridelujejo iz rastline, ki je kot kaktus in ima nizek glikemični indeks. To pomeni, da ne zvišuje krvnega sladkorja kot preostala sladila, kar je pomembno dejstvo za diabetike in tiste, ki so nagnjeni k temu.

Raziskave so pokazale, da agavin sirup le ni tako dober, kot so najprej mislili. V bistvu je to predelano sladilo. Za pridobivanje agavinega sirupa kot tudi medu je potreben kemični proces, ki izloči nektar iz rastline. Takšen tip sladila se v bistvu presnavlja kot maščoba in posledično povzroča nabiranje kilogramov.

Najhuje pa je, da je to stoodstotna fruktoza, ki lahko povzroči okvare jeter, to pa je začetek srčnih težav ali diabetesa. Torej, kaj naredimo, če bi radi pojedli nekaj sladkega.

Najbolje je, da posežemo po surovem medu ali kokosovem trsnem sladkorju, čeprav vam tudi male količine agavinega sirupa ne bodo škodile.

Ribe

Ribe so dolgo veljale za živila z največ proteini na svetu, čeprav je bilo veliko polemik o tem, ali je riba ulovljena v naravnem okolju ali je rejena. Nekateri celo verjamejo, da umetno rejeni lososi povzročijo, da se zredimo, in sicer zaradi hormonov, ki so v vodi.

Veliko je govora tudi o strupenem merkuriju v tunu, ki lahko povzroči neplodnost, srčne bolezni, alzheimerjevo in parkinsonovo bolezen. Ob izgorevanju premoga gre v zrak veliko merkurija, ki se odlaga v vodo. Ribe in školjke to vsrkajo in shranjujejo v svojih telesih.

Strokovnjaki pravijo, da ni treba izločiti rib z jedilnika v restavracijah, le omejiti je treba njihovo uživanje.

Koruza

Splošno znano je, da se moramo koruze, razen če je organsko pridelana, popolnoma izogibati, saj je bila gensko spremenjena. Za tem stoji celotna industrija, še posebej nemogoča je v Združenih državah Amerike, ki je največja predelovalka koruze.

Še huje, na izdelkih ni označena vrsta predelave. Posledica gojenja koruze je veliko škropljenja s pesticidi, ki pronicajo v zemljo in podtalnico in tam ostanejo veliko let.

Kako se potem izogniti predelanim koruznim izdelkom? Izberite takšne, ki so organskega izvora, najbolje pa je, da užijete več sadja in zelenjave, polnozrnatih žitaric in proteinov.

Soja

Veliko je bilo govora o tem, da soja povzroča raka na dojkah. Raziskave so pokazale, da soja vsebuje visoko raven estrogena, ki se imenuje fitoestrogen, in povečuje tveganje za nastanek raka. Kava s sojinim mlekom vsake toliko časa vam zagotovo ne bo škodila.

Jejte nepredelane sojine izdelke, kot so tofu ali tempeh, in namesto sojinega mleka uživajte mandljevo in mleko indijskih oreščkov, ki sta bogata in zelo zdrava.

Surova hrana

Ljudje, ki uživajo surovo hrano, verjamejo, da kuhanje hrani odvzame vse hranilne vrednosti in ta postane težko prebavljiva. Običajno so to vegani, ki ne jejo kuhane hrane, razen termično obdelane, in to na manj kot 45 stopinj.

Na žalost pa ni veliko znanstvenih raziskav, ki bi potrdile to teorijo. Raziskave celo kažejo, da dobijo nekatera živila večjo vrednost, če jih skuhamo. To so na primer antioksidanti, kot so rdeče in oranžno sadje ter zelenjava, pa tudi zelenjava s temnimi listi, kot je na primer špinača. Vsa ta živila so boljša kuhana kot surova.

Po drugi strani pa toplota in svetloba naredita škodo nekaterim hranilnim vrednostim, kot sta vitamina C in B. Poznamo pa živilo, ki zagotovo ni dobro, če ga segrevamo, in to je ekstra deviško olivno olje.

Kokosova voda

Nekaj člankov je namigovalo, da vam navadna voda ne bo dala toliko vlage kot kokosova voda, ki vsebuje kalij. Prav tako je to nadomestek, ki ga uživajo športniki, saj je okusna in ne vsebuje maščob in sladil. Verjamejo celo, da kokosova voda lahko nadomesti tekočino, ki jo izgubimo med vadbo. Slaba stran pa je, da ne vsebuje natrija, tako da ne more nadomestiti športnih napitkov, ki so med vadbo nujno potrebni.

Če pustimo športnike pri miru in se vprašamo, ali je treba piti kokosovo vodo. Zagotovo je zdrava, ni pa vsemogočna.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri