8 razlogov, zakaj je avokado 'kralj' med sadeži

8 razlogov, zakaj je avokado 'kralj' med sadeži (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
2. 10. 2015

Ne gremo se tekmovanja za najbolj srčkanega med sadeži, bi se pa z avokadom nedvomno lahko potegovali za najbolj zdravega. Stopničke bi bile zagotovljene, preostali mesti pa po vsej verjetnosti rezervirani za kokos in jagodičje.

1. Pomaga hujšati

Avokado vsebuje obilico enkrat nenasičenih maščob omega 9, natančneje oleinske kisline, ki se nahaja še v oljčnem olju in olivah, makadamiji, mandljih, lešnikih, kostnem mozgu in jajčnem rumenjaku. Te maščobe skrbijo za zdravje presnove, ščitijo srce in žilje pred težavami ter preprečujejo kopičenje maščob okoli trebuha in notranjih organov.

2. Poskrbi za zdravje oči

Hass avokado (zelen, okrogel, hrapav in potemni, ko dozori) vsebuje dva ključna karotena za zdravje oči – to sta lutein in zeaksantin. Najdemo ju še v špinači in jajčnem rumenjaku. Oba pomagata preprečiti s staranjem pogojeno pešanje vida.

3. Ščiti pred stresom in deluje antioksidativno

Spodbuja delovanje glutationa – recimo mu kraljevski antioksidant, poveljnik naše obrambe, ki se bori za naše zdravje proti vsem škodljivcem modernega okolja.

4. Skrbi za red in disciplino naše prebave

Vlaknine so naša komunalna služba – skrbijo za lepo in urejeno 'notranjo' okolico in avokado vsebuje teh več kot katero koli drugo sadje – verjetno tudi več kot vso sadje združeno skupaj (z izjemo jagodičja). Po statistiki celo več kot vlaknin užije povprečen Slovenec v celem dnevu!

Že polovica avokada zagotovi več vlaknin kot 100 gramov še tako bio, eko, zlatega ali platinastega žita, v zameno za trikrat manj kalorij in neštetokrat več koristnih hranil.

5. Deluje kot neke vrste WD-40

Preprečuje vnetja v telesu in lahko omili s sklepi povezane tegobe.

6. Je kot kameleon v kuhinji

Sam po sebi ni noben presežek, odlično pa igra vlogo partnerja v številnih receptih. Gvakamole je že eden takšnih primerov, ki lahko obogati praktično vsak kos mesa ali ribe, postrežemo ga lahko z jajčki na oko ali z njim nadevamo papriko, premažem list ohrovta, solate ali vanj preprosto pomakamo na palčke narezan korenček in stebla zelene.

Avokado lahko kot tak narežemo v zeleno solato in to začinimo z gorčično polivko, enostavno narežemo na šnitke in razporedimo po mesu ali jajčkih pečenih s špinačo ali drugo zelenjavo.

7. Ob njem naravnost žarimo

Naravne spojine kot so flavanoli, omenjeni karoteni, vitamin C, predvsem pa vitamin E, poskrbijo za zdravje naše kože.

8. Z njim se izboljša počutje

Katerokoli hrano združimo z avokadom, ta izboljša razpoložljivost njenih hranil. Dodajmo torej korenček in lažje bomo izkoristili korenčkov beta karoten, dodajmo paradižnik in več imamo likopena, itd.

Mario Sambolec, Dr. Feelgood, strokovnjak na področju prehrane in trener z licencama NSCA – CSCS (Certified Strength and Conditioning Specialist) in FZS (Fitnes Zveza Slovenije)

Poglejte si še videa: 11 živil, ki jih verjetno hranite v hladilniku, pa jih ne bi smeli in 10-minutni trening, ki ga lahko izvajate kar na kavču!

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri