Kaj storiti, ko vas zajame jeza (in ji ne želite podleči)?

Kaj storiti, ko vas zajame jeza (in ji ne želite podleči)? (foto: profimedia) profimedia
23. 1. 2020

Čustva ne izbirajo kraja in trenutka, zato nas včasih zajamejo tudi takrat, ko ni najbolj primerno, da bi jih izrazili ali jih razrešili. Ko vas preseneti jeza, pa se ne želite takoj odzvati, ker veste, da se ne bo zgodilo nič dobrega, jo ukrotite. Kako?

  • Globoko dihanje: Na to bi verjetno najprej pomislili, vendar ali res pomaga? V trenutku jeze ne razmišljate o dihanju - to je plitko in vas drži v pripravljenosti na boj. Če ga spremenite, boste sami sebi sporočili, da vas situacija ne ogroža. Skušajte vdihniti iz trebuha in počasi izdihniti. 
Če imate več časa, naredite dihalno vajo: 
  1. Usedite se na stol, sprostite ramena (ki so zagotovo napeta) in vrat. 
  2. Počasi vdihnite skozi nos in opazujte premikanje trebuha. 
  3. Izdihnite skozi usta. Vajo ponavljajte vsaj 5 minut. 
  • Vizualizacija: Ko ste jezi, prelisičite um za hitro sprostitev. Zamislite si namišljen ali resničen kraj, ki vas pomirja (lahko je blizu vašega doma ali pa ste tja odšli na počitnice). Zamislite si vsako podrobnost. Potem se osredotočite na vonjave in zvoke. Obdržite sliko v mislih toliko časa, dokler se dihanje ne umiri. 

  • Premikajte se: Če imate možnost, da situacijo zapustite z odgovorom “moram razmisliti” ali “se lahko pogovorimo kasneje?”, se odpravite na kratek sprehod, ali izvedite nekaj jogijskih vaj. Mirna vadba bo razbremenila napete mišice in telo “prisilila” k sprostitvi. Lahko celo zaplešete. 

  • Sprostite frustracijo: Po zelo slabem dnevu, bo najbolje, da nakopičeno jezo sprostite čim prej. Morda potrebujete pogovor z osebo, ki ji zaupate, ali pa boste opravili intenzivno vadbo. Nekateri si čustva radi zapišejo, drugi o njih govorijo, pomaga tudi kričanje (ko ste sami) ali sprehod po gozdu …

  • Jezo nadomestite s humorjem: Ne pravimo, da se morate svojim problemom smejati. Ampak da vsaj za hip pogledate nanje s perspektive opazovalca. Bi se mu vse skupaj zdelo vsaj malo zabavno? Lahko  si kaj smešnega predstavljate tudi o osebi, ki vas je razjezila. Še vedno pa se morate kasneje soočiti z jezo, humor je le začasna rešitev. 

  • Prepoznajte sprožilce: Če se z jezo soočate vsak dan, morate poiskati sprožilce in jih odpraviti ali se jim kar najbolje izogniti. Vseh ne boste morali odstraniti (na primer opravljivega sodelavca), nekaj pa je zagotovo takih, ki jih še danes lahko izbrišete z urnika. 

  • Osredotočite se na dobre stvari: Če nenehno premišljujete le o tem, kar vas jezi in kar je šlo v dnevu slabo, ste zlahka razdraženi in imate kar nekaj slabih dni. Da bi se temu izognili, v vsakem dnevu najdite nekaj, pri čemer ste se odlično odrezali ali za kar ste hvaležni. Slednje je lahko karkoli, na primer sončni vzhod na poti na avtobusno postajo in prelep pogled na obsijane gore. 

Preverite še 5 naravnih načinov za premagovanje anksioznosti ali pa Kaj pomeni biti močen?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri