Kako preprečiti, da bi bili prehitro užaljeni?

Kako preprečiti, da bi bili prehitro užaljeni? (foto: profimedia) profimedia
15. 2. 2021

Včasih nismo sami krivi za reakcije ljudi in včasih ni mišljeno tako resno, kot si vzamemo ... Ne bodite užaljeni prehitro. 

V navalu jeze smo vsi kdaj rekli kaj, kar smo kasneje obžalovali. Ali svoje težave stresli na koga, ki ni nič kriv. Ali imeli slab dan in nehote nekoga užalili ... Poskrbite, da ne boste prehitro užaljeni, če se vam zgodi kaj od naštetega. 

Kaj lahko storite?

Dopustite možnost, da se je zgodilo nekaj neprijetnega

Sodelavec je brez razloga do vas odrezav in vam zabrusi nekaj krepkih, ko ga prosite za pomoč. Namesto, da cel dan razmišljate, kaj ste storili narobe in se krivite za njegovo počutje, razmislite, ali se mu je morda isti dan zgodilo kaj neprijetnega in zato ni imel potrpljenja. 

Morda je pred tem imel sestanek s šefom, ki mu je naložil veliko dela ali zavrnil napredovanje. Lahko bi se že pred odhodom v službo doma skregal. Ali pa je v čisto drugačni situaciji. Če niste naredili nič narobe in rekli ničesar neprijaznega, za odziv niste krivi vi. 

Ne znašajte svoje jeze nad druge

V navezavi na prvo točko ne dopustite, da bi sami stresli jezo na mimoidočega, ki je nevede rekel kaj, kar vas je še dodatno razjezilo. Če vas ne bi skrbelo kaj drugega, bi se verjetno odzvali povsem prijazno, zakaj bi torej tokrat kričali?

Bodite do drugih takšni, kot želite, da se drugi obnašajo do vas. Če boste po svetu hodili s tem vodilom, boste hitro sklepali nove vezi in se izognili marsikateri napeti situaciji. Svoje jeze se raje otresite na športnih aktivnostih ali s hobijem. 

Naučite se obvladovati čustva

Če boste znali nadzorovati svoje reakcije tudi, ko vas prevzamejo čustva, boste sčasoma precej manj užaljeni oziroma vas bodo besede manj ganile. Poglejmo na primeru:

Nekdo vas brez razloga napade z zmerljivkami, obtožuje za nekaj, česar niste naredili in se znaša na vas. 

Lahko odreagirate: 

a) z jezo in si vzamete k srcu vsako njegovo besedo, čeprav ni nobenega pravega razloga, da bi vam rekel kaj takšnega

b) ostanete mirni in odkorakate stran ali rečete, da se lahko pogovorita, ko se umiri in preneha z obtoževanjem vse povprek

Kaj bi raje izbrali? Zelo težko je ohraniti mirne živce, a z voljo vam lahko uspe tudi to. 

Postavite osebne cilje

Tokrat govorimo o ciljih, ki se nanašajo na to, kakšna oseba želite postati. Vedno moramo stremeti k temu, da rastemo in se izboljšujemo. Če ste opazili, da ste hitro užaljeni, poskusite to odpraviti tudi s tem, da ugotovite, kako se želite vesti in kakšen vtis narediti. 

Ne pozabite tudi, da ste skupek petih ljudi, s katerimi preživite največ časa, zato se hitro odkrižajte odnosov, ki vam jemljejo energijo in prinesejo le negativnost. 

Ključ je v komunikaciji

Dejstvo je, da nimamo telepatskih sposobnosti, zato nihče ne more vedeti, kako se počutite, kaj vam ni všeč in kaj vas razjezi, če tega ne poveste. Mogoče določena oseba počne nekaj, ob čemer vam ni prijetno, ker ne ve, da vas to moti. Presenečeni boste, kolikokrat lahko spor rešite le s pojasnilom in pogovorom. 

Urite se v komunikaciji in se večkrat opomnite, da ne morete pričakovati nekaj, česar niste izrekli na glas. K temu spodbudite tudi ljudi okrog vas.