Rdeče zastavice mentalnega zdravja: kako prepoznati zgodnje znake depresije?

Rdeče zastavice mentalnega zdravja: kako prepoznati zgodnje znake depresije? (foto: Profimedia) Profimedia
26. 8. 2022

Težave mentalnega zdravja je včasih težko prepoznati. Preverite, na kaj biti pozorni!

Kakor fizično, je pomembno tudi mentalno zdravje, ki pa je zelo širok pojem. Tudi duševne težave so si med seboj različne in se lahko kažejo s številnimi znaki. Zaradi tega je včasih zelo težko prepoznati rdeče zastavice ki namigujejo na težave.

Ker jih je težje prepoznati, je zato še toliko bolj pomembno, da ste pozorni na zgodnje znake duševnih težav.

Ponavljajoče se negativne misli

Se težko osredotočate na svoje delo, ker nenehno razmišljate o zadnjem pogovoru z vašim bivšim partnerjem ali prepiru, ki ste ga imeli z družinskim članom pred enim mesecem? Se neprestano kritizirate? Se počutite "obsedeni" z eno negativno interakcijo ali mislijo? To je lahko znak, da pretirano razmišljate in razvijate negativne miselne vzorce, kar lahko pripelje tudi do duševnih težav.

Obtičali ste v preteklosti ali vas nenehno skrbi prihodnost

Če pogosto obujate spomine na svojo preteklost in jo poskušate na novo ustvariti v sedanjosti, je to lahko znak, da niste zadovoljni s trenutnim vsakdanjikom. Morda vas zaradi tega tudi skrbi za prihodnost - bojite se postavljati cilje in v težkih trenutkih ne verjamete, da vas čakajo boljši časi.

Občutki krivde zaradi stvari, na katere nimate vpliva

Morda se počutite krive, ker je nekdo od vaših bližnjih slabe volje ali pa ste v službi naleteli na situacijo, na katero sicer nimate vpliva, a vseeno krivdo pripisujete sebi. Takšno razmišljanje ima slab vpliv na samozavest, motivacijo, samopodobo ter splošno počutje. Če ga ne razrešite, ima lahko tudi resnejše posledice na mentalno zdravje.

Nikoli se ne počutite dovolj dobre

Ne glede na to, kaj storite, vedno menite, da bi lahko nekaj naredili še boljše. Težite k popolnosti in do sebe ste zelo strogi. Redko občutite ponos in tudi, ko dosežete zastavljene cilje, imate občutek, da se vam je posrečilo, da ste si postavili premajhen cilj ali pa da si tega enostavno ne zaslužite.

Kako si pomagati?

Če si želite bolj osredotočiti na svoje mentalno zdravje, strokovnjaki priporočajo pisanje dnevnika. Na ta način boste lažje opazili morebitne spremembe ali vzorce v svojem razpoloženju in dobili bolj jasno sliko, kaj se z vami pravzaprav dogaja.

V kolikor opazite rdeče zastavice tudi pri sebi, si poiščite strokovno pomoč. Tako lahko odkrijete, od kod vaši občutki izvirajo ter si pomagate preden se znaki razvijejo v resnejše težave.

Vir: womenshealthmag.com