5 nasvetov, kako se spopasti s preobremenjenostjo in nespečnostjo

5 nasvetov, kako se spopasti s preobremenjenostjo in nespečnostjo (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
7. 8. 2015

S čimerkoli se že ukvarjate, so lahko vaše delovne obveznosti včasih (ali pa vedno) tako naporne, da vas okupirajo tudi ponoči.

In čeprav morda res ne potrebujemo vsi po osem ur spanca, ima prav vsak izmed nas svoj bioritem, ki bi mu morali prisluhniti. Pripravili smo 5 nasvetov, kako hitro zmanjšati stres.

Zmanjšajte stres s ...

... telovadbo

Pod stresom ste, ker nimate časa, da bi opravili vse, kar morate, kajne? In telovadba zato vedno konča na dnu vašega seznama najpomembnejših opravkov.

Toda če bi s seznama rajši zbrisali kakšen drug manj pomemben opravek in si trikrat na teden privoščili vsaj 30 minut aktivne vadbe, bi se fizično in psihično veliko bolje počutili. Poleg tega se lahko med miganjem uspešno znebite agresije in negativnih misli, ki so se zaradi stresa nakopičili v vas. In ker boste v času telovadbe imeli izklopljen mobilni telefon, vas vsaj v tem času nihče ne bo gnjavil z novimi bremeni.

Sploh ni nujno, da greste v telovadnico za fitnes. Lahko se odločite za badminton, tenis, boks, karate, plezanje, plavanje ali karkoli drugega, kar vam bo pomagalo pozabiti na službeni stres.

... sproščanjem mišic

Za vajo potrebujete le 20 minut in že po prvem poskusu boste videli, da deluje.

V sedečem ali ležečem položaju najprej naredite nekaj globokih vdihov in izdihov. Potem se osredotočite na določen del svojega telesa, kot je na primer levo stopalo. Napnite vse mišice v stopalu, kolikor močno morete, in štejte do deset. Potem stopalo sprostite in začutite, kako napetost počasi popušča in kako jo nadomešča občutek sproščenosti.

Postopek ponovite še za desno stopalo, potem pa se počasi osredotočajte na vsak drug del telesa oziroma skupino mišic v telesu, od spodaj navzgor.

Končajte pri glavi z obraznimi mišicami in v polnosti začutite sproščenost, ki se po končani vaji razliva po vašem telesu.

... pogovorom

Če boste svoje skrbi delili še s kom, boste s tem zmanjšali raven stresa in pri tem začutili veliko olajšanje. In če boste obenem drugemu še dovolili, da prevzame nekaj vaših obveznosti, bo vaše olajšanje še večje. Zelo pogosto se namreč ujamemo v past, da je lažje, če vse opravimo sami, ali pa smo celo preveč ponosni, da bi druge prosili za pomoč.

Toda če se o svojih težavah ali obveznostih z nekom pogovorimo, nam lahko mnenje drugih pomaga jasneje videti in lažje oceniti, kaj je res nujno narediti in kaj ne.

... prijaznostjo

Če boste nekomu naredili uslugo ali storili kakšno drugo dobro delo, boste s tem razmišljali pozitivneje, posledično zmanjšali nakopičeni stres in se veliko bolje počutili v svoji koži.

Pomagati drugim znebiti se njihovih bremen vam prav tako lahko daje občutek, da so vaše težave veliko manjše in lažje rešljive, kot ste mislili.

... pisanjem seznamov

Z dobro staro rutino, kot je pisanje seznamov z najpomembnejšimi obveznostmi, ki jih morate postoriti, boste v svoj delovni kaos lažje vnesli red in disciplino.

Namesto da zganjate paniko zaradi stvari, ki jih morate opraviti, bodite organizirani in napišite urnik, po katerem boste tudi časovno uskladili vse svoje nujne obveznosti.

Ko bo vse zapisano črno na belem, boste tudi sami začeli verjeti, da zmorete in da lahko vse opravite v danem času.