Kako si s hrano pomagamo pri migreni

Kako si s hrano pomagamo pri migreni (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
7. 5. 2014 Vir: Lisa

Migrenski glavobol je neprijetnost, ki bolj ali manj pogosto doleti vse večje število ljudi. Med tistimi, ki trpijo za migreno, je največ žensk; statistike pa kažejo, da je med temi kar 60 odstotkov tistih, ki trpijo za migrenami, ki se pojavijo med menstruacijo.

Migrenski glavobol se kaže v obliki razbijajoče in pulzirajoče bolečine v določenem predelu glave. Spremljajo ga slabost, bruhanje in velika občutljivost za svetlobo in zvok. Tovrsten napad lahko traja od nekaj ur pa celo do nekaj dni.

Tisti, ki se z migrenskim napadom srečajo prvič, se lahko silovitosti simptomov precej ustrašijo. Na splošno pa so težave z migreno zelo resen problem, saj dobesedno ustavijo in ohromijo življenje tistega, ki se z njo spopada.

Na srečo so raziskovalci odkrili povezavo med posameznikovim načinom hranjenja in pojavljanjem migrenskih napadov.

Migrene tako vse bolj povezujejo z alergijami oziroma intolerancami za hrano. V neki raziskavi, ki je bila objavljena že leta 1979, je bila dokazana osupljiva povezanost med hrano in pojavljanjem migren. Pri kar 85 odstotkih pacientov, ki so trpeli za migrenskimi glavoboli in so iz prehrane izločili živila, za katera so bili občutljivi, so glavoboli izginili.

Naslednja živila lahko sprožijo migrenski napad:
  • pšenica,
  • kravje mleko,
  • žitarice, ki jih jemo za zajtrk,
  • sladkor,
  • kvas,
  • koruza,
  • jajca,
  • citrusi,
  • čaj in kava,
  • kakav.

Na splošno lahko predelana hrana povzroča nastanek različnih alergij in posledično hudih glavobolov, saj vsebuje veliko sintetičnih dodatkov: barvil, arome, konzervansov in drugih aditivov. Dognano je bilo, da sta umetno sladilo aspartam in ojačevalec okusa MSG povezana z nastankom glavobola in migren.

Kako odkrijete svoje občutljivosti za določena živila?

Veliko ljudi, ki trpi za migrenami, lahko hitro najde povezavo z določeno hrano, saj se jim začnejo kazati migrenski simptomi precej kmalu po zaužitju.

Če trpimo za hudimi glavoboli in ne najdemo njihove povezave z določeno hrano, si lahko pri odkrivanju svoje občutljivosti za določena živila pomagamo tudi z naslednjimi vprašanji:

1. Ali smo po obrokih napihnjeni, imamo vetrove ali kakšne druge prebavne težave?

2. Ali smo pogoste zaprti ali imamo pogoste driske?

3. Ali imamo pogosto zamašen nos?

4. Ali po obroku začutimo močan upad energije ali pa celo omotičnost?

Če na večino teh vprašanj lahko odgovorimo potrdilno, je pametno zadevo raziskovati naprej.

Svojo občutljivost za določena živila lahko odkrijemo z vodenjem natančnega dnevnika prehranjevanja in pojavljanja migrenskih simptomov, lažja pot pa je testiranje za intolerance in alergije.

Sledite načelom

Pri težavah z migrenskimi glavoboli na splošno velja slediti naslednjim načelom:

  • Iz svoje prehrane izločimo živila, ki vsebujejo gluten.
  • Iz svoje prehrane izločimo zgoraj našteta živila, pri katerih se je pokazala največja povezanost z nastankom glavobolov.
  • Iz svoje prehrane izločimo vsa umetna sladila.
  • Uživamo samo nepredelana, polnovredna živila.
  • Uživamo čim več surove hrane, s poudarkom na sadju in zelenjavi.
  • Uživamo lokalno, organsko pridelano hrano.
  • Večji del ogljikovih hidratov zaužijemo iz vrst zelenjave.

Prehranski dodatki, ki se priporočajo pri ponavljajočih se migrenah, so Q10 ubikinon, magnezij, vitamin B2, vitamin B6, vitamin B12 in folna kislina.

Ljudem, ki trpijo za kroničnimi glavoboli, pa se priporoča tudi redna telesna aktivnost.

Karla Klander, svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje