Ščitnica in njeni zavezniki 2. del

Ščitnica in njeni zavezniki 2. del (foto: Shutterstock) Shutterstock
9. 6. 2011

Simptomi hipotiroze imajo pogosto različne pojavne oblike, najpogosteje pa je med njimi možno zaslediti utrujenost, letargijo, upad imunskega sistema (pogosti prehladi), zaprtje, pridobivanje telesne teže ali izjemne težave pri njeni kontroli in hujšanju, depresija, ekscesivna menstruacija, suha koža, izpadanje las in hripavost.

S hipotirozo se na neki način počutimo, kot da bi imeli luknjo v našem rezervoarju in posledično nikoli dovolj goriva.

Ne glede na to, koliko pojemo ali spimo, naše telo in um postajata počasna in ne kažeta želje po aktivnosti. Upočasni se tudi prebava hrane in s tem zmanjša pogostost izločanja. Upad srčno-žilnih sposobnosti je lahko razbrati iz konstantnega lovljenja sape že pri najlažjih opravilih. Mišice pa vsako obremenitev obravnavajo kot ljubljanski maraton ali tekmovanje v dvigovanju uteži.

Morda ste opazili, da so nekateri simptomi zelo vsakodnevni in v veliki meri podobni tistim, ki spremljajo ženske skozi menopavzo. To je tudi glavni razlog, zakaj so morebitne težave s ščitnico pogosto zapostavljene in velikokrat ostanejo nediagnosticirane.

Hipotirozo tako kot veliko število drugih bolezni ne povzroča premalo zdravil, temveč hranil! Mislim, da glavobol ni posledica premajhnih količin aspirina v našem telesu. Ali se morda motim?

V kontekstu naravne lekarne v zaključku članka predstavljam 'recept' za avtoimunska ščitnična obolenja in naravno podporo ščitnici.

Še pred tem namenjam nekaj besed po mojem mnenju najbolj nerazumljenemu hranilu izmed vseh prej naštetih, mimo katerega pa enostavno ne morem, še posebno, ko govorim o ščitnici.

Jod
  • preprečuje golšo (nerakavo povečanje ščitnice, s katerim se za trikrat poveča možnost nastanka raka dojk),
  • alkalno delovanje (uravnavanje alkalno-kislega ravnovesja v telesu),
  • antibakterijske, antikarcinogene, antivirusne in amtimukusne lastnosti,
  • sinergično delovanje z vitaminoma D in EPA/DHA,
  • produkcija hormonov (80 odstotkov telesnih zalog joda se nameni za proizvodnjo ščitničnih hormonov).

Jod spada v skupino halogenov, tako kot fluor, klor in brom, med njimi pa velja pravilo kompetativne inhibicije. To ne pomeni nič drugega, kot da presežek enega izmed elementov ovira absorpcijo drugega, kar posledično privede do nesorazmerij v organizmu.

Bromidi, kloridi, perklorati, dioksini, fluoridi so vse različice broma, fluora in klora, ki nas obkrožajo v vsakdanjem življenju (v hrani, pijačah, strupih za pobijanje termitov in insektov, rastlinska bromirana olja, antibakterijska sredstva v bazenih, tuš kabinah in banjah). Gre namreč za izjemno toksične snovi, škropiva, goitrogene (ovirajo shranjevanje joda v ščitnici in povzročajo hipotirozo) brez vrednosti našemu telesu.

Ravni joda pri splošni populaciji so v preteklih 30 letih padle za okvirno 50 odstotkov. Z njim povezane bolezni, kot so golša, hipotiroza, neplodnost, rak (jajčniki, dojke) in upad intelektualnih sposobnosti pa kljub zgornjim podatkom eksponentno naraščajo.

Če vas zanima stanje joda v vašem telesu, si lahko brez dragih aparatur in zapletenih posegov pomagate že z naslednjim testom:

  • V lekarni kupite 2-odstotno raztopino joda (jodovo tinkturo) in jo v krogu s premerom 2,5 cm nežno nanesite na nežnejši predel vaše kože (notranji del stegna ali podlahti).
  • Pustite, da se raztopina vpije in koža posuši.
  • Če v obdobju po nanosu (10 minut do 12 ur) ne opazite več rumenkaste barvne sledi joda na vaši koži, to najverjetneje pomeni, da vam primanjkuje joda.

V tem primeru svetujem posvet in suplementacijo v obliki jod/jodid.

Naravni 'recept' za avtoimunska ščitnična obolenja in naravno podporo ščitnici:
  • morska hrana, jodirana in nerafinirana sol (himalajska sol), morske alge in fermentirani mlečni izdelki ekološkega porekla,
  • prehransko dopolnilo v obliki jod/jodid (150-300 mcg),
  • selen kot prehransko dopolnilo, po možnosti v obliki selenometionina (200mcg),
  • magnezij (400 mg),
  • omejevanje glutena, umetnih sladil in trans maščob,
  • vadba za moč (stimulacija upočasnjene presnove),
  • voda (lajša občutek napihnjenosti in natečenosti ter kontrolira apetit),
  • vlaknine v hrani ali v obliki prehranskega dopolnila (indijski trpotec).

Mario Sambolec, osebni svetovalec za prehrano in trener fitnesa, www.feel-good.si

Preberite tudi: Ščitnica in njeni zavezniki 1. del