Pomembno je razumeti funkcijo dihanja

Pomembno je razumeti funkcijo dihanja (foto: Profimedia) Profimedia
10. 3. 2015 Vir: Lisa

Kaj storimo, ko začutimo veliko napetost? Trikrat globoko vdihnemo in se sprostimo. In kaj storimo med dvema težkima nalogama? Predahnemo in malce zadihamo. Že dolgo je znana povezava med dihanjem, telesom in dušo.

Dihanje je nezavedno. Če je vse v redu, če nismo pod stresom, ampak v prijetnem prostoru, potem se dihanja res sploh ne zavedamo. Ko pa smo pod stresom, postane tudi dihanje bolj sunkovito in prsi se pričnejo dvigati.

Takšno dihanje izprazni preveč ogljikovega dioksida iz krvi in poruši ravnovesje plinov v telesu. Plitvo dihanje lahko podaljša občutek tesnobe, postanemo lahko utrujeni, pade nam koncentracija, postanemo bolj živčni.

Pravilno dihanje

Veliko je načinov, kako lahko izboljšamo zdravje in počutje ter umirimo svoje telo in um. Zagotovo je eden od njih pravilno dihanje.

Prvo pravilo je dihanje skozi nos. Vdih naj bo počasen, pljuča do konca napolnite z zrakom. Preden izdihnete, zadržite dih, izdih pa naj bo dvakrat daljši od vdiha.

Pri sproščanju globoko dihanje pomaga predvsem zato, ker znižuje krvni pritisk, umirja srce in sprošča mišice.

Pomoč pljučem

Pljuča so paren osrednji dihalni organ in ležijo v prsnem košu desno in levo ob srcu. So približno 26 centimetrov visoka, njihov premer meri 15 centimetrov, prostornina pa 1.600 cm3. Notranja površina pljuč je približno 35-krat večja od površine kože.

Z velikansko površino lahko pljuča učinkovito vsrkavajo kisik in oddajajo ogljikov dioksid.

Vaje za vsak dan

  • Spodbujajte dihanje:

Če sedite, stojite ali ležite, se pretegnite kot mačka. Pri tem razširite roke in dlani obrnite navzgor ter dajte prste narazen. Usta odprite ter dihajte globoko in enakomerno. Nato počivajte in vajo ponovite dvakrat.

  • Dihanje s trebuhom:

Pri vdihu se trebuh pomakne navznoter, prsi ven, ob izdihu pa se trebuh sprosti, prsi pa spet pogreznejo. Tako človek ne more globoko dihati.

Pravilno, zdravo dihanje s trebuhom poteka ravno obratno: ob vdihu se trebuh izboči in se napolni z zrakom, ob izdihu pa se pogrezne. Poskusite. Ta tehnika dihanja je bistveno bolj osvobajajoča in sproščujoča.

  • Dihanje za moč:

Zaradi premalo gibanja boste lenobni in mlahavi kot vaš trebuh. Z nekaj več aktivnosti čez dan – denimo s sprehodom po kosilu, nekaj jutranjimi vajami za trebuh ali pa s kolesarjenjem v postelji – boste naredili veliko za močne mišice, dobro prebavo in boljšo držo.

Uprite se t. i. 'obratnemu dihanju', ki ima gotovo veliko opraviti z lepotnim idealom ploskega in ravnega trebuha.

  • Odpravimo stres:

Kadar smo pod stresom, bi morali veliko bolj poslušati svoje notranje občutke, na primer 'trebušne možgane'.

Zaženete jih lahko kadarkoli, in sicer tako, da se malce sprostite, si predstavljate, da je odločitev že sprejeta, in se nato vprašate: Kakšen je občutek? Lepo toplo in prijetno? Če je tako, je vse v redu. Trebuh nekaj mrmra? Previdno! Vse skupaj raje še enkrat premislite.

Sproščanje pri jogi

Joga se veliko ukvarja z dihanjem. Povezuje z usmerjanjem, uravnavanjem in kopičenjem vitalne energije v telesu. Učinki dihalnih vaj pomirjajo um in odpravljajo bolezni.

Napolnite se z zrakom, saj je vsak vdih življenje, zdravje in svoboda.

Foto: Profimedia

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri