Resnica o tem, kako dolgo moramo telovaditi, da bomo izgubili telesno težo

Resnica o tem, kako dolgo moramo telovaditi, da bomo izgubili telesno težo (foto: Profimedia) Profimedia
2. 3. 2018

Vadba lahko na izgubo telesne teže vpliva tako pozitivno kot negativno. Pri kurjenju lahko vadba definitivno pomaga. Je pa vse odvisno od tega, kakšne vaje izvajate. Kako dolgo moramo torej telovaditi, da bomo izgubili telesno težo?

Raziskava kaže ...

Trideset do petinštirideset minut intenzivne vadbe.

Tako - zdaj imate odgovor. Če bi se radi kar držali tega napotka, vam nihče ne brani.

Ker pa ste verjetno radovedni, vam bomo pojasnili, zakaj naj bi bili ta dolžina in težavnostna stopnja najbolj učinkoviti pri izgubljanju telesne teže.

Vadba lahko na izgubo telesne teže vpliva tako pozitivno kot negativno.

Seveda je pri vsej stvari ključno, da pokurimo več kalorij, kot smo jih vnesli – pri kurjenju lahko vadba definitivno pomaga. Je pa vse odvisno od tega, kakšne vaje izvajate; vadba lahko namreč sproži tudi hormone lakote, ki vodijo v prenajedanje oziroma nadomeščanje kalorij, ki ste jih pokurili med vadbo.

  • Intenzivnost vadbe

Raziskave so pokazale, da intenzivna vadba (med katero vaše srce utripa okoli 75 % svojega maksimuma) vpliva na raven grelina, hormona lakote, pri čemer se vaš apetit po intenzivni vadbi dejansko zmanjša.

Tako pojasnjuje dr. David Stensel, profesor presnove vadbe na Univerzi Loughborough v Leicestershiru v Angliji, ki je v sklopu te tematike izvedel kar nekaj raziskav: "Vadba z visoko intenziteto kri razporedi stran od trebuha in prebavil, ker mora ta bolj zaokrožiti po mišicah, kar verjetno igra vlogo pri zaviranju apetita. To se pri manj zahtevni vadbi ne zgodi."

  • Tudi dolžina vadbe je pomembna

"Če ljudje telovadijo dlje, zaviranje lakote morda ne bo tako uspešno," dodaja dr. Stensel. Zato je 30-45 minut teka denimo boljše kot 60-90 minut hoje, ker bosta s tem porabljali energijo, nato pa boste imeli zmanjšan apetit.

Ena izmed nedavnih raziskav je pokazala, da je intervalna vadba – po 30-sekundne intenzivne aktivnosti z minutnimi premori – rahlo bolj učinkovita kot nenehna intenzivna vadba.

  • Pa še ena pozitivna plat

Vadba visoke intenzivnosti naj bi sprožila še tisti zapozneli učinek, pri katerem telo porablja kalorije tudi potem, ko ste že prenehali z vadbo. Manj naporna vadba pa na obdobje po koncu vadbe nima tovrstnega učinka.

Ali to pomeni, da so druge vadbe nepotrebne in stran vržen čas?

Daleč od tega. Preizkusite tudi intenzivnejši trening (če ste seveda pripravljeni nanj, sicer tvegate nastanek poškodb) ali pa ga redno vključujete na svoj urnik, kljub vsemu pa je treba slediti svojemu naravnemu ritmu, ker bo tako veliko lažje. Saj veste, če bo pretežko, da bi se odpravili v telovadnico ali na tekaško progo, prav tako ne bo rezultata. Če v vadbi ne boste uživali, prav tako. In če na vadbo niste fizično pripravljeni, si boste naredili več škode kot koristi.

Preberite še: Skrivna sestavina, ki vam je primanjkuje za boljšo motivacijo 

In preverite:

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri