1-minutni izziv: Vojaški poskoki

1-minutni izziv: Vojaški poskoki (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
1. 3. 2016

Ste pripravljeni?

Vojaški poskok oziroma burpee je vaja z lastno telesno težo, sestavljena iz več gibov, ki jih izvajamo povezano.

"Krivec", da je danes del skoraj vsakega treninga, je Royal H. Burpee, ki je leta 1940 vojaške poskoke uporabil kot hiter in učinkovit način ugotavljanja telesne pripravljenosti. Kasneje je vajo popularizirala tudi ameriška vojska.

Vaja še danes velja za eno boljših krepilnih vaj. Vključuje tri osnovne gibe - počep, skleco in skok, od vadečega pa zahteva ogromno energije, gibčnost, kondicijo in moč. Aktivira mišice celotnega telesa, konkretno pospeši metabolizem in s tem seveda porabo kalorij.

Čeprav naporna, je pravzaprav zelo priročna, saj za izvajanje ne potrebujemo veliko prostora, ne opreme in ni prav nič dolgočasna. Kombiniramo jo lahko z drugimi vajami, ali pa jo izvajamo posamično, kot dodaten izziv. Ste kdaj poskusili narediti 100 burpeejev?

Koliko jih lahko naredite v eni minuti?

Nasvet:

Če niste trenirani ali imate težave zaradi prekomerne telesne teže, vajo najprej izvajajte počasi (z nogami ne skočite nazaj, ampak zakorakajte) in si med ponovitvami vzemite dovolj premora. Nato iz tedna v teden dodajte ponovitev ali dve več ter nadgradite še pri intenzivnosti. Na začetku bodo že trije skoki precejšen izziv, a boste videli, kmalu boste v vaji uživali.