Video: Franklin metoda 1. del

19. 2. 2010

V seriji šestih videov vam bomo podrobneje predstavili franklinovo metodo vadbe, s katero boste dosegli večje zavedanje lastnega telesa, boljšo koordinacijo in gibljivost.

Franklin metoda je sodoben pristop pridobivanja moči, gibljivosti, izboljšanja koordinacije in obvladovanja telesa. Temelji na načinu dela s telesom, ki upošteva telesno zgradbo in prek imaginacije pomaga odkriti zdrave načine gibanja.

S pomočjo predstav, ki imajo osnovo v anatomiji in biomehaniki, podpiramo učenje novih vzorcev delovanja. Bolj ko smo telesno fleksibilni, bolj ustvarjalen je naš um. Izkustvena anatomija ne pomeni le suhoparnega znanja, temveč vzpostavi s telesom dialog in tako poveča razumevanje ter zavedanje lastnega telesa.

 

Kam na vadbo?

Začetnik metode je Švicar Eric Franklin, plesalec, gibalni pedagog, predavatelj in avtor številnih knjig. V Sloveniji se lahko priključite redni vadbi v Agniyoga centru in vikend delavnicam v Salsa Libre Akademiji (salsalibre. net).

Pripomočki

Kot pripomočke v prikazanih vajah lahko namesto originalnih franklin žogic uporabimo žogice za tenis ali male igračke. Elastični trak pa se kupi tudi v Sanolaborju, športnih trgovinah …; pazite le, da bo dovolj dolg (okoli 3, 20 metra), v skrajnem primeru lahko zvežete skupaj več krajših.

Vaja: iskanje težiščnice za boljšo postavitev in pokončno držo

 

 

Pripomočki: par franklin žogic

Izvajanje vaje

a) S težo na eni nogi povaljamo drugo stopalo po žogici; pomasiramo vse površine stopala, tudi tiste, ki sicer niso v stiku s tlemi (stopalni lok, med prsti, robovi …). S tem prekrvavimo in ozavestimo stopalo.

b) Začnemo s pritiskanjem žogice ob tla, postopoma prenašamo vso težo telesa na žogo, drugo nogo dvigamo od tal. Pozorni smo, da najdemo navpično os (težiščnico) telesa nad žogico.

Predstava za pomoč: tla so mehek mah ali blato, žogica se pogreza.

c) Stabiliziramo peto v tla, žogica je pod stopalnim lokom; prek žogice iztegnemo gleženj in se tal dotaknemo s konicami prstov. Izmenjujemo: dotik tal s prsti, peto.

d) Stopamo na žogico in dodamo še priteg kolena, lahko dvignemo tudi roki.

e) Prenašamo težo na žogico iz različnih smeri z vedno večje razdalje. Vsakokrat nas mehko ujame prosta noga.

Katra Kodela, diplomirana psihologinja in plesalka

Video: Franklin metoda 2. del

Video: Franklin metoda 3. del

Video: Franklin metoda 4. del

Video: Franklin metoda 5. del

Značke: Video: