Kaj bi se zgodilo, če bi 1-krat tedensko hodili v hrib?

Kaj bi se zgodilo, če bi 1-krat tedensko hodili v hrib? (foto: Profimedia) Profimedia
30. 11. 2022

Ja, tudi pozimi. 😉 Poglejmo, ali imate od tega kaj koristi. 

Hoje v hrib se morda ustrašite, vendar bi jo morali svojemu telesu kdaj pa kdaj privoščiti. Poglejte, kaj vse se zgodi med to aktivnostjo, če jo izvajate redno. 

Ni potrebe po tem, da se odpravite na visoko goro, že tisti nižji hrib v bližini vašega doma bo povsem vredu. Vsaj enkrat tedensko se povzpnite nanj, pa boste deležni mnogih dobrih posledic: 

Aktivirate veliko mišic v nogah

Ko hodite po ravni površini, se aktivira nekje 20 % mišic v nogah. Pri hoji v hrib boste aktivirali več mišičnih skupin v spodnjem delu telesa: 

  • kvadriceps
  • stegenske mišice
  • mišice zadnjice
  • spodnji del nog

Bolj kot je hrib strm, bolje boste razgibali mišice zadnjice in stegna. Ob redni hoji v hrib lahko pričakujete boljši mišični tonus, več moči in hitrosti. Utrdili boste tudi trebušne mišice, ki skrbijo za držo telesa. 

Pokurite več maščob

Če ste hoteli hojo v hrib vključiti v vaš proces hujšanja, boste veseli novice, da tako pokurite veliko več maščob kot pri hoji po ravnem (vseeno ne zanemarite sprehodov). Kot veste, morate pri hoji navzgor uporabiti več mišic, kar pomeni tudi več porabljenih kalorij in maščob. 

Tu je vaš odgovor: ja, splača se potruditi in povzpeti na hrib, četudi na manjši ali za začetek le do polovice. Počasi se daleč pride! 

Nežno do sklepov, a še vedno visoko intenzivna vadba

Hoja ne bo škodovala vašim sklepom in jih pretirano obremenjevala, a to ne pomeni, da ne bo imela nobenega vpliva na zdravje. Pravzaprav lahko vedno poskrbite, da je intenzivna vadba: najprej začnite hoditi v hrib, in ko bo to premalo, povečajte tempo in izboljšajte svoj čas. Potem izberite višji hrib. 

Pospešite utrip

Hoja na bližnji hrib bo poskrbela za zdravo srce. Vsaka vadba, ki pospeši utrip, je dobra za srce, pri hoji v klanec pa se utrip pospeši še veliko bolj (četudi hodite počasneje kot po ravnem). To omogoči kroženje krvi in kisika po telesu, zato so mišice v dobrem stanju in lahko funkcionirajo. 

Na dolgi rok lahko zmanjšate tudi tveganje za nekatere bolezni. 

Zagotovljeno boljše počutje

Znano vam je že, da se med gibanjem pričnejo sproščati t. i. hormoni sreče, ki poskrbijo, da se po sprehodu ali kateri drugi vadbi počutite bolje kot prej. Hoja v klanec ima še dodaten bonus, saj prevetri tudi glavo in poskrbi za sprostitev misli. Narava izredno dobro vpliva na mentalno zdravje, zato se v hrib odpravite v najbolj stresnih obdobjih, ali ko potrebujete nov zagon in ideje. 

Saj veste, s svežimi mislimi boste veliko bolje sprejemali odločitve in dali dobre ideje ter bili kreativni. 

Boljša kvaliteta življenja

To se pravzaprav povezuje z eno od prejšnjih točk, pri kateri smo omenili, da s hojo lahko zmanjšate tveganje za nekatere bolezni, kar vam bo v starosti prišlo zelo prav. Bolezen lahko namreč skrajša življenje, z redno hojo v klanec pa poskrbite, da boste ostali fit in zdravi. Življenje bo veliko bolj kvalitetno, če ne boste zasedeni in se boste izognili visokemu holesterolu in previsokemu krvnemu tlaku.