Če hujšate, potem bi si morali skodelico kave privoščiti ob tem času

Če hujšate, potem bi si morali skodelico kave privoščiti ob tem času (foto: Profimedia) Profimedia
3. 6. 2021

Če hujšate in ste hkrati tudi ljubitelj kave seveda. Tako trdijo nekateri strokovnjaki. Preverjamo, ali to res drži ...

Res obstajajo raziskave o učinkih kofeina na izgubo oziroma uravnavanje telesne teže …

Mnenja so sicer precej deljena, vendar (glede na opravljen sistematičen pregled in metaanalizo randomiziranih kontroliranih preizkušanj) kaže, da bi vnos kofeina le lahko vplival na zmanjšanje ITM in izgubo kilogramov.

Pomembno vlogo naj bi pri tem igral tudi čas, ko zaužijete kavo.  

Pred obrokom ali po obroku?
Morda je bolj verjetno, da bo srkanje tega omamno dišečega napitka v času med večjimi obroki imelo večji učinek, pravijo rezultati raziskave.

To naj bi vplivalo na energijski vnos skozi cel dan ter na količino prigrizkov, ki bi si jih sicer privoščili med obroki – številka bo seveda nižja.

Preverimo še eno pogosto spregledano podrobnost, ko gre za hujšanje - povezano s pijačo

Profimedia

Če poenostavimo: če želimo izgubiti odvečno telesno težo, se je potrebno osredotočiti na zmanjšanje energijskega vnosa oz. na večjo porabo.

To dosežemo:

  • z redno fizično aktivnostjo in
  • s premišljeno izbiro/pripravo obrokov.
Med zadnje štejejo tudi napitki!
Že če se ena skodelica (240 ml) napitka, ki vsebuje veliko sladkorja in drugih dodatkov, zamenja z enako količino vode, lahko oseba v šestih mesecih izgubi skoraj 2 kg!

Si predstavljate?
Samo kozarec napitka zamenjate. Tako preprosto.

Tudi kava ima precej nizko energijsko vrednost: 240 ml kave vsebuje le 8.37 kJ (2 kaloriji)! A le, če pijete črno – brez sladkorja, mleka ali drugih dodatkov!

Kaj pa trditve o kofeinu kot naravnemu zaviralcu apetita in pospeševalcu metabolizma

Obstajajo raziskave za in proti.

Na apetit vplivajo številni faktorji, med njimi hranilna vrednost obroka, hormoni in raven aktivnosti.

Kofein v kavi naj bi – po nekaterih raziskavah – znižal raven hormona grelina (t. i. hormona lakote). Obstajajo pa tudi študije, ki temu nasprotujejo in pravijo, da ima kofein zelo majhen vpliv na občutek sitosti ali pa sploh nobenega vpliva.

Kava in metabolizem

Kaj o učinkih kave na metabolizem pravijo raziskave?
Profimedia

Glede na raziskavo naj bi kofein izboljšal oziroma pospešil metabolizem – a da bi bila ta sprememba očitna, so potrebni veliki odmerki kofeina, pravijo.

V eni izmed študij so ugotovili, da se je z vnosom 10 mg kofeina na kilogram telesne teže delovanje metabolizma pospešilo do 13 %. To pomeni 680 mg kofeina – kar 7 skodelic (1,660 ml) – za osebo, ki tehta 68 kg. Na dan!

Druga raziskava je pokazala, da naj bi povečan vnos kofeina kljub vsemu pozitivno vplival na težo – osebe so v obdobju 12 let pridobile manj teže. Vendar so bili udeleženci, ki so zaužili največ kofeina, le približno pol kilograma lažji od tistih z nižjim vnosom kofeina.  

Še ena izmed raziskav pa je preučevala ljudi, ki so uspešno shujšali. Pri ohranjanju novo pridobljene teže so bili uspešnejši tisti, ki so zaužili več kave in kofeina, pravijo raziskovalci.

Kaj zdaj?

Uživate ob skodelici kave? Privoščite si jo brez slabe vesti (ter brez sladkorja in smetane seveda) in kadarkoli. No, tik pred spanjem je ne priporočamo, sicer pa uživajte ob tem dišečem napitku.

Pretiravati s kavo pa zgolj zaradi hujšanja kljub vsemu verjetno ne gre. Ne smemo pozabiti, da ima kofein še vrsto drugih učinkov.

Raje kot to, čas posvetite uravnoteženim obrokom in gibanju – ter se veselite rezultatov na dolgi rok.

Preberite še:

Ali pa: