Katere zaobljube glede hrane si je dobro postaviti za novo leto?

Katere zaobljube glede hrane si je dobro postaviti za novo leto? (foto: profimedia) profimedia
28. 12. 2020

Ne, tokrat ne govorimo o hujšanju, ampak bolj o navadah in pripravi hrane. 

Z nekaterimi nasveti boste celo skrbeli za okolje, predvsem pa zase in za svoje zdravje. Česa se je vredno držati?

Hrane ne bom metal/a stran

Zagotovo tega ne bo moč povsem izpolniti, lahko pa se osredotočite na to, da stran vržete čim manj hrane. Sedaj že dobro veste, koliko pojeste, zato se naučite pripraviti natanko toliko hrane. 

Uporabno je tudi, če hrano lahko zamrznete in imate že pripravljen obrok za dni, ko se vam ne ljubi kuhati. Hrano, ki ostane v hladilniku, pa z malo domišljije "reciklirajte" in iz nje pripravite prigrizek ali del obroka. 

Pojedel/pojedla bom več zelenjave

Zelenjave nikoli ni dovolj, in če bi jo daljše obdobje jedli npr. vsaj tretjino več kot trenutno, bi zagotovo začutili razliko v počutju, morda ne bi potrebovali nekaterih prehranskih dopolnil ...

Bolj zavestno začnite dodajati zelenjavo k obrokom in se skušajte držati pravila, da z njo napolnite polovico krožnika. Druga polovica ostane za meso in ostalo. 

Ne  bom imel/a slabe vesti, ko pojem nekaj nezdravega

To se bo zgodilo slej ko prej, tudi če v novo leto zakorakate trdno prepričani, da boste vsak dan jedli samo zdravo. Žal ni mogoče in tudi priporočamo nekaj drugega: 10 (ali manj) procentov nezdravega naj ostane, da vas bo opominjalo, zakaj se trudite in kako bolje se počutite, ko jeste zdravo. 

Torej: brez slabe vesti si npr. enkrat mesečno privoščite nezdrav obrok, uživajte v njem in nadaljujte z naslednjim zdravim obrokom, ki bo na vrsti. Ne grizite se zaradi tega, saj si lahko naredite veliko škode. 

Ne bom uporabljal/a telefona in drugih naprav

Ko kosilo pojeste ob nadaljevanki, se hitro zgodi, da je krožnik prazen in vi si želite repete. Ko pojeste to, bi se prileglo nekaj sladkega in potem še kaj ... 

Gre za to, da pri kosilu v tišini ali ob pogovoru s partnerjem/družino spremljate, koliko in kaj daste v usta. Lahko se osredotočite na to, da hrano večkrat prežvečite, posledično pa ste prej siti. Pojedli boste veliko manj in ne boste takoj hrepeneli po prigrizkih. 

profimedia
Ne bom šel/šla na dieto

Kako prosim?!

Čisto prav ste slišali, ne glede na številko na tehtnici, nikoli ne potrebujete diete. Še posebej ne takšne, pri kateri bi se morali stradati. Namesto tega si raje vsak teden, mesec ali več (odvisno od zahtevnosti) zadajte dobro navado, ki jo boste osvojili, ali slabo, ki jo boste odpravili. 

Če imate preveč kilogramov, si lahko za začetek zadaste, da boste zmanjšali porcije, ali postopno izključili sladkarije, ali jedli več zelenjave ... Postavite si jedilnik, ki se ga boste vedno lahko držali. 

Večkrat bom preizkusil/a nov recept

To je lahko tudi čudovito darilo, ki ga boste podarili sebi - kuharska knjiga.

Prehrana lahko postane dolgočasna, če ves čas pripravljate enako, zato širite obzorja in skušajte pripraviti več novih receptov. Vsi vam zagotovo ne bodo uspeli, vsaj ne prvič, ampak zagotovo boste našli takšne, ki jih boste z veseljem večkrat pripravili. 

Bolj pametno bom pripravil/a prigrizke

Prigrizkom se ne rabite povsem odpovedati in verjetno je to tudi nemogoče. Ampak v prihodnjem letu si obljubite, da jih boste izbirali pametneje. Navadite se npr. med filmom grizljati oreščke ali sadje, temno čokolado, jabolčni čips ...

Sladice pa pripravite sami doma, saj v tem primeru lahko zmanjšate količino sladkorja ali pa ga nadomestite z medom in naredite recept bolj zdrav.