Kaj morate vedeti, če tečete tudi pozimi?

Kaj morate vedeti, če tečete tudi pozimi? (foto: Profimedia) Profimedia
21. 11. 2022

Tek pozimi se precej razlikuje od teka v toplejših obdobjih, ko zgolj zavežete čevlje in se odpravite ven. Preverite, na kaj morajo biti zimski tekači posebej pozorni. 

Ste se odločili, da s tekom ne bi prenehali tudi v nižjih temperaturah? Čestitke za ta podvig! Pozimi je tekačev manj, tisti ki vztrajajo, pa so v teku našli svoj smisel in sprostitev. 

S tekom lahko tudi pozimi ohranjate svojo fit postavo in skrbite, da se ne boste zredili čez praznike. Če boste jedli uravnoteženo in ne boste pretiravali z zimskimi sladicami, si januarja ne boste zadajali cilja o hujšanju. 

Pri teku pozimi morate biti pozorni na nekaj stvari, da bo še vedno varno in ne preveč mrzlo: 

Spomladanski cilj za motivacijo

Potrebujete nekaj, kar vas bo motiviralo, da zares pretečete celo zimo. Zato si za pomlad postavite nekakšen cilj: lahko se prijavite na zgodnje maratone, ali si zadaste, kakšen čas in razdaljo bi radi dosegli. Bodite realni in upoštevajte svojo pripravljenost pri postavljanju cilja. 

Ko se vam ne bo ljubilo na mraz, se opomnite, zakaj ste se odločili teči tudi pozimi. Po teku pa se boste tako ali tako počutili bolje. 

Potrebujete prijatelje za tek?

Če motivacija iz prve točke ni dovolj, razmislite, kdo bi lahko tekel z vami. Idealno je izbrati nekoga, ki je tekel že prejšnjo zimo in ve, kaj ga čaka. Povsem vredu pa bo, če se na tek podate z nekom, ki bo tako kot vi prvič tekel v nizkih temperaturah. En drugega bosta spodudila, ko se vama ne bo ljubilo teči, imela pa bosta tudi precej dobro zgodbo za ostale. V družbi je vedno bolje!

Kako se obleči?

Da si boste sploh upali na tek pozimi, se morate pravilno obleči, drugače vas bodo nizke temperature hitro pregnale nazaj na toplo.

Prvo pravilo: izogibajte se bombažu! Le-ta bo vpil znoj in ga držal blizu vaše kože, zato vas bo zeblo. Raje izberite športna oblačila, ki odvajajo znoj in poskrbijo, da ostanete suhi. 

Drugo pravilo: oblačite se po slojih (kot čebula). Oblecite osnovno plast, ki naj se vam tesno prilega, da vas bo grela, potem pa nanjo dodajte debelejšo majico, jopico ali pulover, športno jakno ... Če vam bo vroče, boste odpeli zadrgo ali se slekli. Oblecite se, kot da je zunaj kakšno stopinjo topleje kot v resnici, saj se boste hitro ogreli. 

Tretje pravilo: pokrijte roke, nos in usta, saj na to radi pozabimo. Potrebovali boste kapo ali trak, čez usta si ogrnite šal ali ruto, na roke dajte rokavice. 

Profimedia
Ogrejte se notri

Če imate dovolj prostora, se začnite ogrevati že notri in slecite nekaj slojev oblačil. Naredite nekaj vaj za ogrevanje, ogrejte sklepe, ne pozabite na vaje za ravnotežje, stabilnost in tehniko teka. Pomembno je, da pospešite utrip. 

Ko ste ogreti, oblecite vse sloje oblačil in se odpravite ven ter začnite teči takoj. Ne dovolite, da se telo ohladi. Tako bodo teki v mrazu bolj znosni in na začetku vas bo veliko manj zeblo. 

Poskrbite za varnost! 

Zimski dnevi so precej krajši, zato obstaja velika verjetnost, da boste tekli po temi. Opremite se z odsevniki in kresničko, ali nosite naglavno svetilko. Če se da, se oblecite v svetla oblačila. Okolici morate dati jasno vedeti, da ste tam, saj le tako lahko pazijo na vas. 

Nekomu povejte, kje približno boste tekli, s seboj pa vedno nosite telefon in osebni dokument. Če imate prijatelja za tek, se odpravita skupaj. 

PLAN B - če ugotovite, da je vseeno preveč mrzlo ...

Zimski tek ni za vsakogar in priporočamo vam, da ga preizkusite. A če mu boste dali več priložnosti in po kakšnem mesecu še vedno ne boste uživali, ampak bo to nočna mora, potem razmislite, ali bi raje ubrali plan B in telovadili notri. 

Čez zimo se lahko osredotočite na vaje za moč, ki jih morajo tekači tako ali tako dodati na urnik, na tehniko teka, vaje za ravnotežje ... Stremite k temu, da boste do pomladi izpilili svojo tehniko in držo med tekom. 

Ob kakšnem sončnem in toplejšem zimskem dnevu, se vseeno lahko odpravite ven na tek, drugače pa tecite v fitnesu na tekalnih stezah.