5 načinov, kako preprečiti vročinsko kap

5 načinov, kako preprečiti vročinsko kap (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
27. 7. 2016

Vročinska kap tekačem predstavlja nedvomno grožnjo, ki pa se jo da preprečiti.

»Srčna kap je precej prevladujoča in nepričakovana, kar pomeni, da vas pravzaprav lahko doleti v kakršnemkoli vremenu, pa tud kakršnegakoli tekača,« pravi kardiolog Lior Yankelson, vodilni avtor študije iz revije JACC. Do kapi pride zaradi izjemnega vročinskega stresa, ki lahko tudi ob prijetnih dnevih vodi v vročinsko kap, če tempa ne upočasnite.

Izjemen vročinski stres večino prisili, da pozabijo na svoj ego in prisluhnejo razumu, ki pravi, naj upočasnijo, se umaknejo v senco ali pa se polijejo z vodo. Seveda pa veliko tekmovalnih ljudi tega ne naredi.

Ko pri tekaču pride do komplikacij zaradi vročinske kapi, jih bo najprej zajel občutek rahle dezorientiranosti in šibkosti, lahko pride tudi do slabosti in bruhanja. Ko pride do vročinske kapi, ji ponavadi sledi hiter kolaps in nemudoma moramo pričeti z zdravljenjem.

Vročinske poškodbe lahko v 100 % preprečimo. Kar stoji na poti temu, da bi vročinske poškodbe preprečili, je vaš ego in ego vašega trenerja – neumne navade in neizkušenost.

Pet načinov, kako preprečiti vročinsko kap

1. Poznajte svoje omejitve. Zelo pomembno je, da se vsak tekač zaveda svoje fizične pripravljenosti. Eden izmed znakov, da je nekaj narobe – in da se je treba ustaviti – je takrat, ko se slabo počutite oz. se vam zdi, da se počutite drugače kot ponavadi ob takšnem naporu.

2. Pitje večje količine vode ni rešitev. Zmotno prepričanje pravi, da morate spiti prav toliko tekočine, kolikor je izgubljate, da bi ohranili ravnovesje, s tem pa se boste zavarovali pred vročinskim stresom. To ne drži.

Več: To se lahko zgodi, če po zelo intenzivnem treningu pijete vodo!

3. Zavedajte se, v kakšnem okolju se nahajate in se mu prilagodite. Strokovnjaki poudarjajo pomembnost aklimatiziranja na podnebje, v katerem boste tekli. Če se nameravate udeležiti destinacijske dirke, kjer je vreme toplejše, morate več kot teden dni telo navajati na temperaturo. Tekači morajo biti najbolj pozorni na to, da ne poskušajo doseči iste metabolne porabe in hitrosti teka, kadar tečejo v vročini, če le-te niso navajeni. Svojega običajnega okolja ne morete primerjati z okoljem, ki je zelo vroče.

4. Če ste bili v zadnjem tednu bolni, raje ne tekmujte oz. ne tecite. Tekači, ki so v sedmih dneh pred tekmo čutili kakršnokoli slabost, sploh pa vročino, so bolj podvrženi tveganju za vročinsko kap in bi morali dobro premisliti, preden nastopijo na vzdržljivostni tekmi ali se podajo na zahtevnejši trening.

5. Upočasnite. Če vam postane vroče, ste verjetno pregreti. To pa je znak, da morate svoj tempo upočasniti. Upočasnitev tempa je najboljše, kar lahko kot tekač storite.

Vir: Runner's World

Preberite še: Dr. Mitja Bračič: "Tekmovanja rekreativcev so nepotrebna"

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri