5 nasvetov za tek z več budnosti in užitka

5 nasvetov  za tek z več budnosti in užitka (foto: Shutterstock) Shutterstock
26. 8. 2018 Vir: liza.aktivni.si

Večina nas gre enostavno na tek, ne razmišljamo prav veliko, no, veliko nas le čaka, kdaj bo konec matranja. A tudi pri teku se lahko – kot pri drugih športih – osredotočimo na več stvari, da bo vse skupaj bolj prijetno in manj stresno.

1) Najdite cilj, fokus

Pred vsakim tekom si vzemite nekaj minut in se osredotočite le nase in zakaj greste na tek. Tudi tekaške skupine si pred vsakim treningom zadajo neki cilj in na čem bodo tisti dan delali. Še najmanj je pomembna prihodnost, bolj je pomembno, da vemo, kako bomo napredovali. Tek s ciljem je veliko lažji in lahko nas močno poživi.

2) Pazite na držo

Ena od stvari, na katero bi se morali bolj osredotočiti, je zagotovo drža. Večina ljudi se med tekom drži zelo grdo in lezejo skupaj. Morali pa bi biti zravnani. Zavestno spustite in sprostite ramena. Napeta ramena so izguba energije, ki bi jo lahko porabili za dodatnih nekaj metrov teka. Glejte naravnost predse z vzravnano glavo. Slaba drža preprečuje pretakanje krvi v mišice, kar otežuje tek. Uravnotežena drža zagotavlja bočnim fleksorjem najboljši položaj za delovanje in zmanjšuje možnost poškodb.

3) Dihajte ritmično

Če lahko med tekom ustvarite ritem dihanja, boste bolj leteli in osvobodili svoje misli. Najbolje je, da se ritem dihanja ujame z vašim premikanjem stopal. Dober vzorec je – trije koraki za vdih in dva za izdih.

4) Naj gravitacija naredi svoje

Nagnite se naprej v gležnjih, namesto v pasu. To vas poganja naprej in sili, da ne odnehate. Ne obremenjujte se s tem, kdaj vaša stopala zadenejo tla, ampak se prepustite ritmu, in to počnite avtomatsko. Če se boste spremljali, ali najprej položite na tla prste ali peto, se lahko spotaknete in porabite energijo za odvečne skrbi.

5) Vaja dela mojstra

Tako kot vsaka druga stvar – joga, meditacija – tudi tek s fokusom, osredotočenostjo zahteva čas in potrpežljivost. Morda lahko na začetku vadite svoj um in telo le prvih pet minut, nato deset, preostalo pa pač tečete po svoje. Počasi boste lahko tekli s fokusom tudi celo uro in tudi dlje.

Fotografija: Shutterstock