Kako se izogniti jesenski epidemiji prehlada?

Kako se izogniti jesenski epidemiji prehlada? (foto: Profimedia) Profimedia
5. 11. 2017

Spet je tisti čas, ko prejemamo in dajemo – bacile in bakterije. Preverite, kako se izogniti prehladom, ko vsi okrog vas kihajo in smrkajo.

Umivajte si roke!

Upoštevajte staro pravilo, ki vam ga je v glavo vtepla mati – redno si umivajte roke. V prehodu med jesenjo in zimo je to potrebno storiti večkrat kot običajno, da se znebite vseh dodatnih nečistoč, ki jih dobite ob rokovanju s sodelavci, objemanjem partnerja in igranju z otroki. Tega ne storite v nekaj sekundah, ampak si vzemite čas, da dobro namilite in sperete roke. Ne pozabite jih obrisati do suhega, saj boste v nasprotnem primeru spet nosilci mnogih bakterij. Če se počutite slabo, raje ostanite dan ali dva doma, ne dotikajte se obraza in redno umivajte roke.

Znebite se stresa

Pri stresu se sprošča hormon kortizol, na katerega imunski sistem postane manj občutljiv, če so stresna obdobja pogosta. Tako ste bolj dovzetni za vse prehlade, ki se širijo v tem času. Vzpostavite rutino, ki vam bo vsak dan nudila tudi čas za sproščanje. To je lahko preprosto globoko dihanje, joga ali meditacija in karkoli drugega, ob čemer se počutite sproščeno. S tem boste odpravili tudi nekatere druge zdravstvene probleme.

Ostanite aktivni

Pomembno je, da se ukvarjate s športom tudi pozimi, čeprav se v hladnem vremenu neradi odpravite ven. Obstajajo alternative kot so fitnesi in domače telovadnice, poleg tega na spletu najdete veliko vaj brez pripomočkov, ki jih lahko izvedete kjerkoli. Vadba spodbudi delovanje imunskega sistema in prepreči prehlad, tudi če se vam zdi, da ste se ga že skoraj nalezli.

Naspite se

Dajte telesu priložnost, da si odpočije in se pripravi na nov dan. Tako bo tudi vaš imunski sistem ostal zdrav in močan. Pet do šest ur spanja je premalo, tudi če se počutite dovolj spočito. Privoščite si kakšno dodatno uro in se zaščitite pred virusi.

Ne pozabite na vitamine

K boljšemu zdravju vedno pomagata tudi sadje in zelenjava, zato poskrbite, da ju boste vsak dan uvrstili na jedilnik. Pripravite okusne sladice s sadjem, zelenjavo pa lahko dodate skoraj vsakemu kosilu ali večerji. Če se vam zdi, da čez dan še vedno zaužijete premalo vitaminov, si pripravite smuti, ki vam bo dal energijo in pomagal utrditi odpornost.

Preberite tudi: 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri