Lahko škodujejo možganom: 3 prehranska dopolnila, ki so nevarna, če jih jemljete v velikih odmerkih (eno je zelo priljubljeno)

28. 5. 2024
Deli
V težnji po boljšem zdravju in počutju se številni ljudje poslužujejo raznolikih prehranskih dodatkov. (foto: Profimedia)
Profimedia

V težnji po boljšem zdravju in počutju, se številni ljudje poslužujejo raznolikih prehranskih dodatkov. 

Vendar pa kljub temu, da imajo lahko prehranska dopolnila pomembno vlogo pri ohranjanju dobre zdravstvene kondicije, k jemanju ni odveč pristopiti preudarno.

Nevroznanstvenik, Robert W. Love, ki je specializiran za pomoč ljudem pri preprečevanju Alzheimerjeve bolezni s pomočjo znanosti, ozavešča tudi na svojem spletnem omrežju TikTok.

V enem izmed posnetkov je poudaril, da je priporočljivo pred začetkom uživanja katerega koli prehranskega dodatka preveriti in upoštevati priporočene dnevne količine, saj lahko nekateri povsem običajni dodatki v velikih odmerkih škodujejo zdravju možganov.

Ne spreglejte:

Prehranska dopolnila, ki v velikih odmerkih lahko škodujejo možganom

1. Železo

Železo v osnovi predstavlja enega izmed bistvenih mineralov, ki so potrebni za optimalno delovanje človeškega telesa, toda po drugi strani imajo preveliki odmerki tega minerala lahko škodljive učinke predvsem na možgane.

»Presežek železa lahko povzroči kognitivni upad in izgubo spomina, prav tako pa pospeši staranje,« opozarja nevroznanstvenik. Dodajanje železa v prehranskih dopolnilih priporoča v primeru, da krvni test, ki ga opravi posameznik, potrdi pomanjkanje, sicer ga ni potrebno jemati. Prav tako lahko dodajanje železa v obliki prehranskega dopolnila po njegovem mnenju koristi veganom.

2. Baker

Baker je še en mineral, ki je pogosto mogoče najti v prehranskih dopolnilih, toda prevelike količine lahko telesu naredijo več škode kot koristi. Presežek bakra poveča proste radikale, kar vodi do oksidativnega stresa in celo poškodb možganov.   

Da bi preprečili negativne učinke bakra, strokovnjak priporoča ustrezen vnos cinka. To je mogoče z dodatki ali pa s hrano, ki je bogata s cinkom, kar pomaga pri zaščiti delovanja možganov.

3. Mangan

Eden izmed mineralov, ki je v majhnih količinah bistvenega pomena, v prevelikih odmerkih pa lahko povzroči hude nevrološke težave, je tudi mangan. Visoke ravni mangana lahko povzročijo simptome, podobne Parkinsonovi bolezni, med drugim tresenje.

V skladu s smernicami Nacionalnega inštituta za zdravje zgornjo mejo za mangan ocenjujejo 11 mg na dan za zdrave odrasle osebe, zato poskrbite, da te vrednosti ne boste presegli. 

@robertwblove Beware of These Three Supplements, because high doses can hurt your brain. #supplements #vitamins #overdose #brain #memory #aging #health #wellness #iron #copper #zinc #magnganese #robertlove #robertwblove ♬ original sound - Robert Love

Vir: shefinds.com

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Pilates je veliko več, kot samo modna muha" | Nina Hanžič