Zdaj je čas za razstrupljanje črevesja

Zdaj je čas za razstrupljanje črevesja (foto: Profimedia) Profimedia
23. 10. 2015

Ko se začnejo na stenah črevesja nalagati obloge, se črevesna peristaltika poleni in pojavi se kronična zaprtost, ki lahko resno škoduje našemu zdravju.

Danes imamo vsi odličen izgovor, da se zaradi hitrega življenjskega sloga zelo težko držimo zdravega načina življenja, kar pomeni, da nimamo vedno časa za redno fizično aktivnost ter pripravo rednih svežih obrokov, bogatih s svežim sadjem in zelenjavo.

Velikokrat podležemo industrijski in vnaprej pripravljeni hrani, ki je bogata z nezdravimi maščobami in sladkorjem. Problem takšne hrane je v tem, da je naše telo ni sposobno pravilno prebaviti in tako ostanejo v črevesju strupeni odpadki, ki bi se praviloma morali sproti izločiti iz telesa.

Namesto tega pa se ti odpadki nalagajo na stenah črevesja in ustvarijo se strupene obloge, ki upočasnjujejo prebavo in povzročajo zaprtost. Črevesna peristaltika se s časom poleni in pojavi se kronična zaprtost, ki lahko resno škoduje našemu zdravju.

"Predelana hrana je velikokrat suha in lepljiva, zato se tudi težko premika po črevesju. Poleg tega je zanjo značilno, da se zalepi na steno črevesja in se nato zelo težko odstrani," pravi dr. Bernard Jensen v knjigi Tissue cleansing through bowel management (Čiščenje tkiv z upravljanjem črevesja).

Zakaj je treba odstraniti obloge?

Obloge, ki se začnejo nabirati na črevesnih stenah, postanejo odlično gojišče za nezdrave bakterije, ki se začnejo na teh starih, razpadajočih se oblogah uspešno razmnoževati. Krvne kapilare črevesnih sten začnejo nato absorbirati strupe in druge škodljive snovi iz oblog. Vse to nato prodre skozi črevesno steno v krvni obtok in zastruplja naše telo.

Čiščenje črevesja pripomore k:
  • odstranjevanje odpadnih snovi in toksinov,
  • boljši absorpciji hranljivih snovi,
  • izboljšanju delovanja drugih organov,
  • boljšemu zdravju na splošno.

Pomen vlaknin za zdravo prebavo

Večina ljudi za zdravo prebavo potrebuje veliko vlaknin, ki zmanjšajo tveganje za nastanek številnih težav, od zaprtja do raka na črevesju.

Priporočljiv dnevni vnos je od 20 do 40 gramov, odvisno od potreb posameznika, vendar raziskave kažejo, da nas jih večina zaužije le 14 gramov dnevno. Tudi evropska agencija za varno hrano (EFSA) potrjuje vlogo vlaknin v vsakodnevni prehrani za urejeno prebavo. Priporoča, da odrasli za pozitiven vpliv na prebavo zaužijejo vsaj 25 g vlaknin na dan.

Vendar pa bodite pozorni pri izbiri vlaknin, saj vse vlaknine ne spodbujajo prebave. Pozorni bodite, da uživate topne.

Preberite še 5 stvari, ki preobremenjujejo črevesje