Ste vedeli, da lahko tudi to zdravo živilo povzroča napihnjenost? (jeste ga vsak dan)

Ste vedeli, da lahko tudi to zdravo živilo povzroča napihnjenost? (jeste ga vsak dan) (foto: Profimedia) Profimedia
23. 10. 2022

Ste obupali nad iskanjem razloga za napihnjenost? No, morda vam jo povzroča to živilo, na katerega niste pomislili. 

Napihnjenosti ne povzroča le hitra hrana, sladkarije in drugi nezdravi prigrizki. Napihnjenost lahko občutite tudi po nekaterih zdravih živilih. Eno od teh je zelenjava. 

Če še niste našli vzroka svoje napihnjenosti, opazujte, ali je vzrok kakšna zelenjava, ki jo dodate k obrokom. 

Mi pa imamo nekaj nasvetov, kako se boste napihnjenosti v prihodnje izognili: 

Uživajte zelenjavo, ki vsebuje veliko vode

Tudi premalo vode v telesu lahko povzroči napihnjenost, zato se ne izogibajte hidraciji niti takrat. Nekaj vode dobimo tudi s hrano, zato poskrbite, da boste naslednjič uporabili katero od teh živil: 

  • vse vrste zelene solate
  • kumare
  • zelena
  • paradižnik
  • paprika
  • špinača
Počasi povečajte uživanje križnic

Križnice najbolj prispevajo k napihnjenosti, kar ne pomeni, da jih ne smete uživati, ampak da količino povečujte počasi. Telo naj bo na nekakšnem "uvajalnem" testu, pri katerem boste postopno pripravljali vedno več križnic in si dovolili, da se sproti nanje privadite. 

Kaj je razlog za napihnjenost? Križnice vsebujejo veliko neprebavljivega sladkorja, v črevesju pa živijo bakterije, ki se z njim hranijo. Rezultat je občutek napihnjenosti. 

Križnice so: cvetača, zelje, ohrovt, vrtna kreša, brokoli, brstični ohrovt, gorčica ...

V prehrano dodajte prebiotike

To je vrsta topnih vlaknin, ki jo najdemo v sadju, ovsenih kosmičih, oreščkih, špargljih, leči ... Telo jih ne prebavi, živila pa spodbujajo rast in delovanje dobrih bakterij v črevesju. Prav zaradi tega lahko prebiotiki olajšajo napihnjenost. 

Najbolje je, da si prebiotike privoščite večkrat tedensko in se znebite napihnjenosti po ostali zelenjavi. 

Jejte počasi

To velja za vse obroke, ne le za živila, ki naj bi vas napihnila. Ko jeste hitro ali na poti, poleg hrane pojeste tudi veliko zraka, čeprav se tega ne zavedate. Zrak še poslabša občutek napihnjenosti, ki vas doleti po uživanju zelenjave. 

Zato se izognite temu, da bi jedli pred televizijo ali medtem ko ste na telefonu. Jejte počasi in dobro prežvečite hrano. Kar jeste, razrežite na manjše kose. Enostavno začnite uživati v obrokih.