Menopavza: Kaj pomaga pri preprečevanju težav?

23. 9. 2013 Vir: Lisa

Najprej dobra novica: zdrava prehrana in redno gibanje vam bosta zelo pomagala pri zmanjševanju neprijetnih znakov menopavze in njenih posledic.

Menopavza je pravzaprav izraz za zadnjo menstruacijo v življenju ženske. Če se menopavza pojavi pred 40. letom, govorimo o prezgodnji menopavzi, kadar nastopi po 55. letu, pa govorimo o zapozneli menopavzi.

Kdaj se bo pojavila menopavza, ni odvisno od števila porodov, od kontracepcije, dojenja, niti od rase, socialnega statusa, od prve menstruacije ali od teže in višine. Kadilke običajno pridejo v menopavzo dve leti prej kot nekadilke.

Perimenopavza

Perimenopavza je obdobje, ki traja nekaj let pred zadnjo menstruacijo v življenju ženske. Večina žensk se v tem obdobju začne srečevati s telesnimi in duševnimi spremembami. Pri največ ženskah takšno obdobje nastopi okoli 45. leta.

Klimakterij

To je obdobje, ko počasi začne ugašati funkcija jajčnikov, traja pa od konca reprodukcijske dobe, prek menopavze do enega leta po menopavzi.

Predmenopavza

To obdobje se začne približno štiri leta pred tisto menstruacijo, ko ženske začnejo opažati spremembe menstrualnega ciklusa s številnimi znaki.

Postmenopavza

Nastopi po zadnji menstruaciji. Deli se na zgodnjo in pozno postmenopavzo (po 70. letu starosti), vsaka ženska pa ta čas doživlja povsem drugače.

Kaj pomaga pri preprečevanju težav v menopavzi?
  • Kakovostni spanec. Spat pojdite vsak dan ob isti uri, nočni počitek naj traja vsaj sedem ali osem ur. Delovanje nadledvične žleze se najbolj obnavlja po polnoči, zato je priporočljivo leči k počitku do desete ure zvečer.
  • Prenehajte kaditi in uživati sladkor, omejite tudi kofein.
  • Uravnotežena prehrana, polna polnovrednih živil, s svežo zelenjavo in sadjem. Jejte redno in večkrat na dan, nikar ne uživajte velikih in mastnih obrokov. Jejte več soje in sojinih izdelkov, lana, oreščkov, ovsenih kosmičev ...
  • Dovolj vitaminov in mineralov. Antioksidanti (selen, vitamin C, vitamin E), vitamini skupine B, vitamin A, kalcij, magnezij, cink – ženska jih dobi z ustrezno prehrano ali vitaminskimi dodatki.
  • Zelo pomembna je redna telesna dejavnost, vsaj trikrat na teden po 30 minut.
  • Spodbudno okolje – družba naklonjenih ljudi ugodno vpliva na imunski sistem.
  • Metode notranjega umirjanja: joga, meditacija, avtogeni trening, dihalne tehnike ...