Se bom pri jogi naučil stati na glavi? (in druga pogosta vprašanja o jogi)

Se bom pri jogi naučil stati na glavi? (in druga pogosta vprašanja o jogi) (foto: Profimedia) Profimedia
6. 11. 2021

Vas joga še vedno plaši, ker ne veste, kaj pričakovati? Odgovorimo na nekaj pogostih vprašanj, ki vas morda prepričajo, da preizkusite vadbo. 

Če razmišljate o vadbi joge, pa niste povsem prepričani, da bo to za vas, lahko izveste le na en način: udeležite se nekaj ur, pokramljajte z udeleženci in zastavite kakšno vprašanje vaditeljici. 

Za začetek pa je tu nekaj odgovorov na pogosta vprašanja. 

Se moram pri jogi posebej še raztezati?

Seveda, da pripravite telo na vse položaje, ki jih boste izvajali. Vsekakor je bolj varno, da raztezate ogrete mišice, saj so bolj sproščene in imajo večji obseg gibanja. Pri jogi poskusite z nekaj minutnim raztezanjem pred vadbo in po vadbi, tako boste imeli od vadbe največ. 

Se bom naučil/a stati na glavi, "špago" in drugih akrobacij?

Počasi! Verjetno ste začetnik, zato ne pričakujte, da boste v enem mesecu stali na glavi in osvojili najbolj zapletene položaje. To je odvisno od vaše trenutne pripravljenosti, gibljivosti, genetike, pa tudi od vztrajnosti in rednega izvajanja joge. 

Poleg tega ne smete hiteti. Najprej utrdite osnovne položaje in napredujte počasi. Naučite se dihanja in v gibanju predvsem uživajte. Prišel bo tudi čas za težje položaje. 

Kaj je raztezanje?

Raztezanje se uporablja tudi pri jogi. Ko izvajate različne položaje, obremenite različne dele telesa. To vključuje mišice, tkiva, sklepe in vezivno tkivo. 

Ko začnete z raztezanjem, se mišice sprva "uprejo" tej obremenitvi. Napetost se običajno sprosti po približno treh minutah. Ko se to zgodi, se mišična vlakna sprostijo in mišice začnejo krčiti ter raztezati, kot je to običajno. 

Z vezivnim tkivom pa je drugače. Po prvih treh minutah raztezanja, vlakna vezivnega tkiva preidejo v bolj "raztegnjeno stanje". Če se boste raztezali počasi in enakomerno, bodo vlakna sčasoma zavzela drugačno obliko, kar boste opazili po boljši gibčnosti. Če jih boste raztezali prehitro, pa lahko počijo. 

Se lahko pri jogi preveč raztegnem? 

Ja, obstaja tudi pretirano raztezanje. Zgodi se, ko želijo jogisti napredovati v določenem položaju, zato se trudijo še bolj raztegniti, ali dotakniti določenega dela telesa. 

Več možnosti za poškodbe in pretirano raztezanje imajo bolj gibčni ljudje. Čudno, kajne? Pravzaprav je logično. Ko želijo napredovati, ne raztegujejo le dela telesa, ki zmore takšno obremenitev, ampak tudi vezivno tkivo na šibkejših delih, ki morda niso pripravljeni na to. Zato tvegajo poškodbo. 

Obstaja le en pravi način raztezanja?

Na srečo obstajajo različni načini raztezanja. 

Statično raztezanje: raztezate določeno mišico, dokler ne čutite napetosti. Položaj zadržite med 20 in 60 sekund. 

Aktivno raztezanje: enako kot prej raztezate določeno mišico do napetosti. Razlika je v tem, da v položaju ostanete samo nekaj sekund, nato zamenjate stran ali naredite novo raztezno vajo. Tu obstaja večja možnost, da boste pretiravali z raztezanjem, zato previdno. 

Dinamično raztezanje: Počasi se premikate do položaja, ko se lahko najbolj raztegnete. Potem naredite skok, odriv ali zanihate, kar vaja pač zahteva. Pri takšnem raztezanju bodite previdni. 

Nisem gibčen/gibčna. Je joga sploh zame?

Na to vprašanje lahko odgovorim kar sama, saj spadam med "ne tako zelo gibčne ljudi" in še vedno rada obiskujem jogo. Če izberete dobrega učitelja, bo vaje vedno prilagodil bolj in manj gibčnim tečajnikom ter ponudil pripomočke, s katerimi si lahko pomagate (kocke, elastike). Naj vam jih ne bo nerodno uporabiti. 

Veliko tečajev ponuja tudi različne zahtevnosti joge. Izberite jogo za začetnike in ne boste imeli skrbi, saj boste začeli čisto od začetka. 

Vir: Yoga practice

A. H.