Ta zelenjava je najbolj redilna: Če želite izgubiti kilograme, se ji izogibajte v velikem loku in jo nadomestite s TEMI živili!

Ta zelenjava je najbolj redilna: Če želite izgubiti kilograme, se ji izogibajte v velikem loku in jo nadomestite s TEMI živili! (foto: Profimedia) Profimedia
20. 8. 2022

Zelenjava je tista, ki bi jo poleg beljakovin morali najpogosteje uživati v času izgubljanja kilogramov, nekaterim vrstam pa se je zaradi visokega glikemičnega indeksa priporočljivo raje izogniti (če želite izgubiti težo).

Uživanje večjih količin zelenjave je pogosto glavno vodilo vsake diete in uravnoteženega prehranskega načrta, kar pa ne pomeni, da je vsaka vrsta enako dobra in zaželena.

Medtem ko nekatere vrste podpirajo hujšanje, obstajajo tudi tiste, ki sabotirajo ves vaš trud in se jim je prav zaradi tega priporočljivo izogniti ali jih jesti v minimalnih količinah.

Čeprav se je zgolj z uživanjem zelenjave precej težko zrediti, raziskave znanstvenikov kažejo, da je to zelo mogoče.

Da bi prišli do tega odkritja, je skupina znanstvenikov več kot dvajset let spremljala več kot 130.000 ljudi.

Zelenjava, ki je dobra za izgubljanje teže ...

V tem obdobju so udeleženci izpolnjevali ankete o hrani in sami poročali o svoji teži. Na splošno so največ shujšali tisti, ki so uživali največ sadja in zelenjave. Največ kilogramov so izgubili tisti, ki so pogosto uživali jagodičevje, jabolka, hruške, izdelke na osnovi soje in listnato zelenjavo, kar glede na to, da vsa omenjena živila, zagotavljajo občutek sitosti z vnosom zelo malo kJ (kalorij), ni presenetljivo. 

Živila, ki jih povezujemo s povečanjem telesne teže ...

Za razliko od teh koristnih živil je bilo ugotovljeno, da je škrobna zelenjava, kot so krompir, koruza in grah, povezana tudi s povečanjem telesne mase, najverjetneje zaradi visokega glikemičnega indeksa. Hrana z visokim glikemičnim indeksom namreč rada dvigne raven sladkorja v krvi in ​​spodbudi občutek lakote.

In katera živila so se najslabše izkazala?

Najslabše se je izkazala koruza, vsi tisti, ki so povečali uživanje koruze, so se že po dveh letih navadno zredili za 0,9 kilograma. Tisti, ki so jedli zelenjavo, bogato z vlakninami, kot je fižol, so sčasoma pogosteje shujšali.

Čeprav te 3 vrste zelenjave morda niso najboljša izbira za izgubo kilogramov,  to ne pomeni, da bi jih morali popolnoma opustiti. Pazite le, da ne zavzamejo večine vašega krožnika. Namesto da o tej zelenjavi razmišljate kot o zelenjavi, o njej razmišljajte kot o alternativi drugim ogljikovim hidratom, kot so kruh, riž in testenine, ki naj ne zavzamejo več kot četrtino vašega krožnika.

Pred vsako spremembo prehrane ali uvedbo diete pa se posvetujte z zdravnikom.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Sirtfood dieta, s katero je shujšala Adele: V 7 dneh lahko izgubite do 3 kilograme (dovoljena pa sta tudi čokolada in vino)

Priporočamo tudi: Obiskovalec znane grške plaže je zgrožen: "Ne morem razumeti, kako lahko to počnete"

Vir: Elle.si
Fotografije: profimedia