7 nenavadnih simptomov stresa in kako se na njih odzvati

Prepoznajte tudi skrivne simptome stresa (foto: Profimedia) Profimedia
9. 6. 2015

Skrivni signali naših teles, na katere moramo biti pozorni in se čim prej primerno odzvati. 

1. Boleča čeljust

Se kdaj zbudite in čutite pritisk ali celo bolečino v čeljusti? Se kdaj zalotite, da škrtate z zobmi? Gre za tipične znake stresa, ki se najpogosteje pojavljajo med spanjem ali pa medtem ko smo močno osredotočeni na specifično stvar. 

Rešitev: Povprašajte vašega zobozdravnika za nočno zaščito zob -  ta enostaven pripomoček vam bo rešil sklenino, kar 70 % ljudi pa poroča, da so po uporabi celo popolnoma prenehali s škrtanjem zobmi med spanjem, tako da so lahko ščitnik sčasoma opustili.

2. Povečano izpadanje las

Stres spremeni telesno ravnovesje nekaterih mikroelementov in aminokislin, ki so ključni za rast las. 30 % žensk pod stresom zato poroča, da so zaznale tudi večje odpadanje las. 

Rešitev: Poskrbite za dodaten vnos aminokislin (preko dodatkov k prehrani) in si čim prej privoščite kakšno sproščujočo aktivnost (joga, sprehodi, meditacija).

3. Povečano tveganje alergij

Leta 2008 so na univerzi v Ohiu dokazali, da so imeli ljudje, ki so nagnjeni k alergijam, v stresnih situacijah povečano tveganje pojava alergičnih reakcij. Stres je namreč povečal vse simptome alergij v telesu.

Rešitev: Poleg tega, da se še vedno izogibajte vam nevarnim alergenom, lahko v trenutku, ko čutite stres, izkoristite še moč globokega in počasnega dihanja, dokler se ne čutite bolj pomirjeni (počasen vdih - zadržite dah in preštejte do 4 - počasen izdih - preštejte do 4 - ponovite).

4. Mozoljčki

Če vaš obraz običajno ni posut z aknami, je razlog za nenaden pojav teh lahko prav stres. Mozoljčki, ki se pojavijo zaradi stresa, se običajno pojavijo po vratu in okoli roba čeljusti. Stres namreč poveča vnetne reakcije, ki vodijo do mozoljev.

Rešitev: Čistite si obraz s toniki, ki vsebujejo salicilno kislino (pridobljena je iz lubja vrbe, je organska kislina in odlično pomaga proti mozoljavosti), uporabljajte vlažilno kremo, da koža na obrazu ne bo suha in jejte več hrane, ki preprečuje vnetja (npr. ribe, oreščki, paprika, paradižnik, rdeča pesa, česen, olivno olje, maline, češnje).

5. Trzajoče ali napete mišice

Morda čutite napetost v hrbtu zaradi mišičnih vozlov. Morda vam spodnja veka trza, kot da jo poganjajo baterije. Napete in trzajoče mišice so simptomi pretiranega stresa. Čas je za sprostitev!

Rešitev: Opravite naslednje 3 vaje za zmanjševanje stresa in izboljšanje telesne razgibanosti.

6. Razdražen želodec

Želodčna kislina, ki jo stres še dodatno vrže iz ravnotežja, lahko povzroči neprijeten občutek razdraženega želodca. Dodaten učinek tega je tudi sprostitev črevesja, zato v stresnih situacijah pogosto začutimo potrebo po obisku stranišča. Stres obenem tudi spremeni način, na katerega telo shranjuje maščobe in sicer tako, da prične več maščob shranjevati v predelu trebuha. 

Rešitev: Oglejte si kakšno učinkovito komedijo ali pa izkoristite družbo prijateljev, ki vas lahko nasmejejo. Študija športne medicine iz leta 2009 je namreč razkrila, da ljudje, ki se pogosteje smejejo imajo boljši pretok krvi in manj težav z želodčno kislino. Zato - smejte se!

7. DNA spremembe

Pretirana količina stresa lahko vpiva celo na vaš DNA, tako da krajša gensko strukturo, ki ščiti zaključke kromosomov (telomere). Če so te strukture preveč skrajšane, se celice ne morejo več razmnoževati.

Rešitev: Meditacija! Nedavna študija iz Harvarda poroča, da psihološki odziv na meditacijo, tai chi in dihalne vaje lahko hitro, enostavno in učinkovito prepreči ta neželen učinek stresa.