Nekatere vrste sadja so pravi "kurilci maščob"

Nekatere vrste sadja so pravi "kurilci maščob" (foto: Shutterstock) Shutterstock
17. 10. 2017 Vir: liza.aktivni.si

Sadje je dobro uživati tako zaradi svežine kot tudi zaradi raznolikih prednosti, ki ga ima na naše zdravje. Nekatere vrste so pravi 'kurilci' maščob, druge poskrbijo za sijočo kožo in močne lase.

Grenivka – porabnica maščob

Grenivka je sicer kisla, vendar pa je nizkokalorična, zaradi grenčičnih snovi pa ima zdravilen učinek. Uživanje tega sadja lahko zmanjša raven holesterola, pospeši izgorevanje maščob in spodbudi prebavo. 
Polovica grenivke za zajtrk je idealen dnevni odmerek.

Banane – srečenoske

Banane so sijajne za zajtrk, saj vsebujejo veliko balastnih snovi in nam dajo veliko energije za čez dan. V njih se skriva hormon sreče serotonin, ki poskrbi za dobro voljo in zmanjšuje stres. Zmanjšata se tudi utrujenost in razdražljivost, spanec je boljši.
Študije so dokazale, da so ljudje, ki so 60 minut pred obrokom pojedli po 2 banani, za okoli 50 % zmanjšali napihnjen trebuh.

Borovnice –pomlajevalna kura

Male modre jagodke so znane po tem, da izboljšujejo kožno sliko. Vodotopna rastlinska snov anthocian, ki velja za antioksidant, preprečuje naravno staranje kože in spet zapolni majhne gubice.
Borovnice so primerne tudi za hujšanje: jagodje namreč aktivirajo vse celice v telesu, ki dobijo ukaz, da morajo porabiti maščobo in sladkor.
Priporočljiva količina: 90 dni naj se na vašem jedilniku vsak dan znajde  200 g borovnic.

Kivi – zaščitnik

Kivi je sadež z najvišjo vrednostjo C-vitamina. V njem ga je trikrat več kot v limoni. Visoke vrednosti C-vitamina krepijo imunski sistem in ščitijo celice pred oksidativnim stresom. Poleg tega 1 kivi vsebuje samo 40 kalorij, kar je res malo v primerjavi z drugimi vrstami sadja. Velik delež polifenolov ščiti telo pred škodljivimi snovmi in preprečuje nastanek gubic. V smutiju je še posebej slasten v kombinaciji s špinačo in banano.

Ananas – za sitost

Ta tropski sadež ni le osvežilen in zahvaljujoč encimu bromelainu tudi precej odžeja, temveč deluje tudi protivnetno. Razveseljiv stranski učinek: bromelain hkrati posvetli zobe in deluje kot naravni odstranjevalec madežev. Vlaknine ananasa poskrbijo za dolgotrajni občutek sitosti, ker jih telo dolgo prebavlja in tako lahko uspešno dopolnijo vsako dieto.

Kokosov oreh – zaviralec teka

Ljudstva, pri katerih je kokosov oreh osnovno živilo, ne veljajo zaman za najbolj zdrava na svetu. Belo meso sadeža regulira vrednosti krvnega sladkorja in lahko zmanjša tveganja za kar veliko bolezni. Visok delež nasičenih maščobnih kislin zavira tek in je tudi eden najboljših energijskih virov za zdravo možgansko funkcijo. Nimate nobene želje, da bi jedli kokosove orehe? Kokosovo olje ima podobne prednosti.

Limone – bogate s hranili

Mnogo revij kar naprej priporoča, da je treba takoj po vstajanju popiti kozarec vode z limono. To je dovolj, da ste za ves dan preskrbljeni z vitamini in hranilnimi snovmi. Poleg C-vitamina se v tem kislem sadežu skriva tudi veliko kalcija, kalija in pa sledi vitamina A in železa.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri