Želite hitro povečati vnos vitamina D? Potem upoštevajte TO

Želite hitro povečati vnos vitamina D? Potem upoštevajte TO (foto: Profimedia) Profimedia
13. 1. 2023

Vitamin D velja za eno najpomembnejših hranil za zdravje in telesno imunost.

Med drugi ima zdravstvene koristi tudi za močne kosti, zobe in mišice. Pomanjkanje vitamina D se lahko kaže na več načinov, kot so utrujenost, bolečine v hrbtu, izpadanje las, počasno celjenje ran in simptomi depresije.

Kako lahko poskrbite za zadosten vnos vitamina D?

Izpostavite se sončni svetlobi

Izpostavljenost sončni svetlobi najboljši in najbolj naraven način za hitro zvišanje ravni vitamina D. Ko ste izpostavljeni sončni svetlobi, jo vaše telo začne absorbirati preko kože, kar pomaga pri več telesnih procesih, ki ohranjajo močan imunski sistem.  

Zaužijte jajčne rumenjake

Poleg tega, da zagotavljajo vrsto drugih hranil, jajčni rumenjaki vsebujejo veliko količino vitamina D, zaradi česar so odličen in priročen vir vitamina D. Poleg navedenega so jajca odličen vir beljakovin, ki so bistvenega pomena za ohranjanje zdravja kosti in mišic.  

Dodajte v svojo prehrano gobe

Gobe ​​so edini znani naravni vir vitamina D. Med drugim so bistvenega pomena za vsakega vegana ali vegetarijanca. Ko gobe sperete z vodo, jih lahko tudi za eno uro izpostavite soncu, kar v gobah znatno poveča količino vitamina D. Za dvig vitamina D, je dovolj, da gobe uživate enkrat na teden.  

Živila bogata z vitaminom D

Naravni viri vitamina D so omejeni, še posebej, če izbirate rastlinsko prehrano ali ne marate rib kot so losos in tuna. Na srečo so še nekatera živila obogatena s tem hranilom. To so tofu, žitarice, ovseni kosmiči, kravje, sojino, mandljevo in konopljino mleko ter pomarančni sok.  

Prehranska dopolnila

Če zaradi življenjskega sloga, nedostopnosti ali pomanjkanja razpoložljivosti nekaterih izbir dodajanja vitamina D odpadejo, je nadomeščanje pomanjkanja s prehranskimi dopolni še ena izmed izbir. Lahko jemljete dodatke vitamina D v kapsulah ali razpršilu, odvisno od vaših potreb. Pred uporabo katerega koli dodatka se posvetujte s svojim zdravnikom.   

Vir: healthline