Izziv: vrnimo se nazaj v svojo zdravo rutino! (obljubimo, ne bo pretežko)

Izziv: vrnimo se nazaj v svojo zdravo rutino! (obljubimo, ne bo pretežko) (foto: Profimedia) Profimedia
21. 1. 2022

Kje so dnevi, ko ste za cel teden v naprej pripravili kosila in vsak dan malico prinesli s seboj? In se vsak dan odpravili vsaj na sprehod, če že niste telovadili. Pa ko ste si v dnevu vzeli nekaj minut samo zase in imeli kakšno sproščujočo aktivnost. Pokazali vam bomo, kako lahko spet skočite nazaj v svojo zdravo rutino. 

Vsi imamo obdobja, ko živimo precej zdravo in uravnoteženo, zdrave navade nam gredo dobro od rok in sploh ni težko vpeljati kakšne nove. Vedno najdemo čas za tisto, kar se nam zdi pomembno. Potem pa pride kaj, kar zamaje zdravo rutino in nas zanese v restavracijo s hitro hrano, popoldneve na kavču, utapljanje v delu, zanemarjanje hobijev ... Pa saj bo tako samo en teden. Zdaj je ravno božič in potem novo leto ... No, na staro pot se spravim malo kasneje, trenutno je veliko dela v službi. 

DOBRA NOVICA: S svojo zdravo rutino boste začeli že DANES! 

In mi vam bomo pomagali, ne skrbite. Naloge v izzivu bodo preproste in lahko jih po dnevih razporedite, kakor želite. Ko pridete do konca tedna, vse skupaj ponovite še enkrat.

Najbolje bi bilo, da bi tiste navade, ki jih želite ohraniti, izvajali vsaj 4 tedne. Potem boste zagotovo spet našli čas tudi za vaše ostale dobre navade, ki ste jih imeli že prej, pa ste nanje malo pozabili. 

Ste pripravljeni? Začnimo!

1. DAN

Na vrsti sta sadje in zelenjava. Kolikokrat na dan ju jeste in koliko različnih sadežev in zelenjave pojeste? Verjetno premalo. Vaša naloga je, da poskrbite, da se čisto ob vsakem obroku znajde sadje ali zelenjava. Ne pozabite malice in prigrizkov! 

Pomembno je, da posebno v zimskih dnevih svoje telo zalagate z vitamini, minerali in drugimi hranljivimi snovmi. 

2. DAN

Danes vstanite 15 minut prej kot običajno. Zakaj? Ker tako ne boste imeli izgovora, da si ne bi vzeli nekaj minut samo zase. To je priložnost, da v miru spijete skodelico kave, naredite nekaj jogijskih vaj, ki jih tako pogrešate, berete, greste na kratek izlet, se malce dlje zadržite v kopalnici, v miru pojeste zajtrk ... 

Ko vas bodo prve jutranje minute spomnile na nekaj lepega in sproščujočega, boste radi vstali malo prej, da si podarite ta čas. 

3. DAN

Pripravite si okusen smuti in ga nesite s seboj v službo ali po opravkih. 

Kaj boste dali v smuti, lahko izberete sami, pazite le, da ne bo preveč sladkorja. Ali pa se držite našega recepta:

Sestavine:

  • polovica skodelice vode
  • 1 mango
  • 1 pomaranča
  • 2 jušni žlici naribanega ingverja

Mango in pomarančo olupite ter narežite na majhne kose. Naribajte ingver. Vse 3 sestavine zmešajte, nazadnje počasi vlijte vodo, da dosežete želeno gostoto smutija. Če si zaželite toplega smutija, ga za 1 minuto postavite še v mikrovalovno pečico, ali ga segrejete v kozici.  

4. DAN

Poskusite ostati aktivni čez cel dan. Že zjutraj lahko naredite nekaj zelo preprostih vaj za prebujanje, se peš ali s kolesom odpravite na delo in se namesto z dvigalom, do pisarne povzpnete po stopnicah.

Med delom, če imate možnost, vsako uro vstanite in se malce sprehodite, naredite nekaj hitrih počepov ali vajo sedenja ob steni. Lahko se tudi samo pretegnete, naredite predklon in nekaj globokih vdihov. 

Popoldne se aktivno igrajte z otroki, naredite vadbo, pojdite na sprehod ali tek, se odpravite na bližnji hrib oziroma nekako poskrbite, da ne boste sedeli na kavču. Med večernim filmom pa med oglasi naredite nekaj jumping jackov, izpadnih korakov, držite plank ...

5. DAN

Danes je čas za toplo in slastno kosilo! Pripravljeno v domači kuhinji, seveda. Pripravite si ga za vikend ali pa kar na navadno sredo in se opomnite, kako bolj okusna je hrana, narejena doma, kot tista, ki jo naročite. 

Pripravite kakšen daljši ali nov recept, ali pa tistega, ki ga že dobro poznate in veste, da je zelo okusen. Če hrana lahko počaka, skuhajte več in jo shranite še za naslednji dan. Tako ste poskrbeli za vsaj dve topli kosili v tednu. 

6. DAN

Čaka vas izlet! Povabite prijatelje, družino ali pa se odpravite kar sami. Kam boste odšli na izlet, izberite sami, lahko je to že bližnji hrib ali raziskovanje sosednjega mesta. Imamo pa za vas tudi nekaj predlogov, če vam zmanjka idej: 

Ana Vehovar
7. DAN

Dan naj se vrti okrog hišnega ljubljenčka: skrtačite ga, postrizite mu kremplje, privoščite mu "živalski spa", peljite ga na več daljših sprehodov in se z njim crkljajte. Enkrat za spremembo mu namenite več časa kot običajno. 

Prav zares bo ta dan namenjen tudi vam in vašemu dobremu počutju. Ukvarjanje z živaljo ima lahko terapevtski učinek, vsekakor pa vas bo sprostilo in v vas prebudilo empatijo. 

Nimate hišnega ljubljenčka? Potem poskrbite za svoje rože ali več pozornosti namenite izbrani bližnji osebi.