Preverite, kaj storiti, če vas na potovanju presenetijo izredne razmere.
Letos se zdi, da smo priča naravnim katastrofam na vsakem koraku. Požari v Grčiji, neurja na Hrvaškem in pri nas, ekstremno visoke temperature... Morda se tudi vi ob tem sprašujete, kako sploh reagirati, če na vašem potovanju pride do izrednih razmer.
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije pojasnjujejo, kakšne pravice imajo v teh primerih potrošniki, ki so svoje potovanje rezervirali pri turistični agenciji.
Kaj storiti, če se potovanje še ni začelo?
Če je bilo rezervirano paketno potovanje (tj. kombinacija več potovalnih storitev, kot sta prevoz in nastanitev, npr. skupaj rezerviran let in hotel), lahko potnik odstopi od pogodbe o paketnem potovanju pred začetkom turističnega paketa brez plačila odškodnine, če na destinaciji ali v njeni neposredni bližini nastopijo neizogibne in izredne okoliščine, ki pomembno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali prevoz ljudi do destinacije.
Take okoliščine vključujejo tudi naravne nesreče, kot so poplave, požari ali izredne vremenske razmere. Dokazno breme o izrednih okoliščinah nosi potnik.
Uradno »potovalno opozorilo« Ministrstva RS za zunanje zadeve (npr. dne 25. 7. ministrstvo odsvetuje potovanja na jugovzhod Rodosa ter na območja Krfa in Evie) je jasen pokazatelj nevarnosti in v vsakem primeru upravičuje brezplačno odpoved potovanja. Vsekakor potrošnikom svetujemo, naj redno spremljajo obvestila ministrstva.
V primeru odstopa od pogodbe iz zgoraj navedenih razlogov mora organizator potovanja brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje pa v 14 dneh po odstopu od pogodbe vrniti potrošniku vsa opravljena plačila.
Kaj storiti, če so potniki že na kraju samem?
Če so potniki že na destinaciji in zaradi požarov ali drugih izrednih vremenskih razmer pomembnega dela potovalnih storitev ni mogoče zagotoviti v skladu s pogodbo, mora organizator potovanja brez plačila dodatnih stroškov potniku ponuditi alternativne možnosti za nadaljevanje potovanja oz. dopusta, ki so po možnosti enake ali boljše kakovosti od dogovorjenih.
V primeru izgube kakovosti ima potnik pravico do znižanja cene. Potnik lahko predlagane alternativne aranžmaje zavrne le, če ti niso primerljivi s storitvami, dogovorjenimi v pogodbi o paketnem potovanju, ali če znižanje cene ni ustrezno (izjema so primeri neposredne življenjske ogroženosti potnikov zaradi izrednih razmer).
V primeru bistvenih neskladnosti pri izvedbi turističnega paketa, ki jih organizator potovanja ne odpravi v razumnem roku, ki ga določi potnik, lahko potnik brez plačila odškodnine odstopi od pogodbe o turističnem paketu in zahteva znižanje cene.
Opozoriti pa je treba, da potnik ne more zahtevati odškodnine, če je neskladnost posledica neizogibnih in izrednih okoliščin (npr. preprečitev uporabe plaže zaradi gozdnih požarov).
Še nekaj dodatnih dejstev, ki jih je dobro poznati:
- Če je prevoz del paketnega potovanja, mora organizator nositi dodatne stroške, ki nastanejo zaradi predčasnega odhoda. To pomeni, da so potniki upravičeni do takojšnjega prevoza nazaj v kraj odhoda (domov) brez dodatnih stroškov in tudi do znižanja cene za dele potovanja, ki niso bili izpeljani skladno s pogodbo.
- V primeru, da povratni prevoz potnika, kot je dogovorjen v pogodbi o paketnem potovanju, zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ni mogoč, organizator potovanja nosi stroške potnikove namestitve za največ tri prenočitve.
- Organizator mora potniku v težavah takoj in na primeren način zagotoviti pomoč. Zagotoviti mora na primer ustrezne informacije, pomagati potnikom pri evakuaciji in zagotoviti namestitev.
Preberite si še: Prevara na Hrvaškem: Nemka plačala apartma in ostala brez 1635 evrov
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?