Kako svoje najljubše jedi narediti bolj zdrave?

Kako svoje najljubše jedi narediti bolj zdrave? (foto: Profimedia) Profimedia
19. 3. 2022

Redno uživanje nezdrave hrane lahko vodi v številne zdravstvene težave. Da se jim izognete, posezite po bolj zdravih alternativah.

Hamburger

Tudi hamburger lahko pripravite v bolj zdravi priredbi. Za začetek med peko mesa ne pretiravajte z oljem ter bodite zmerni pri omakah, ki jih uporabljate. Ne pretiravajte s sirom in hamburger obogatite z veliko zelenjave. Na mesto kruha lahko uporabite liste solate.

Ogljikovi hidrati

Testenine, kruh, riž, tortilje... Vsa ta živila se pogosto znajdejo v obrokih. Izbirajte polnozrnate različice, ki so bogate z vlakninami. Tako boste pozitivno vplivali na vašo prebavo, vlaknine pa ohranjajo tudi daljši občutek sitosti, zato boste jedli manj, kakor bi sicer.

Pica

Le kdo ne obožuje klasične italijanske jedi? Na mesto klasičnega testa pripravite cvetačno pico, ob tem pa si privoščite veliko zelenjave in ne pretiravajte s sirom. Druga alternativa je tudi, da na mesto testa za pico uporabite tortiljo.

Preverite recept za cvetačno pico >

Ocvrta hrana

Krompirček, ribje palčke, piščančji medaljoni, paniran sir... Vsa ocvrta hrana ni pretirano hranilna, obenem pa je zelo kalorična. Taka živila pripravite v cvrtniku na vroč zrak ali v pečici. Res, da živila ne bodo pridobila na hranilni vrednosti, a bodo zaradi neuporabe olja vsaj manj kalorična.

Večerni prigrizki

Si tudi vi pogosto privoščite večerne prigrizke, kot so čips ali smoki? Prigrizke zamenjajte za bolj zdrave alternative, bazirane na sadju, zelenjavi in stročnicah. Tako boste svojemu telesu privoščili hranila, vseeno pa ob tem ne boste imeli občutka, da ste prikrajšani za slastno razvajanje.

Preverite ideje za večerne prigrizke >

Čokolada

Tudi sladice lahko pripravite na bolj zdrav način. V kolikor obožujete čokolado, mlečno različico zamenjajte za temno. Ta ima več hranil in pozitivnih vplivov na telo, seveda pa je pomembno, da ste ob tem zmerni pri količini.

Vsekakor je pomembno, da se prehranjujete uravnoteženo in da z ničemer ne pretiravate. Tudi, če si občasno privoščite kakšne nezdrave različice hrane s tem ni popolnoma nič narobe, dokler se to zgodi občasno.