Čustvena inteligenca je sposobnost prepoznavanja, razumevanja in delovanja s svojimi čustvi ter vživljanje v čustva drugih ljudi.
Obstaja nekaj osnovnih lastnosti in znakov, za katere psihologi pravijo, da jih imajo ljudje, ki so čustveno inteligentni.
Nekateri ključni znaki in primeri čustvene inteligence:
- Sposobnost prepoznavanja in sprejemanja čustev ljudi
- Zavedanje o osebnih prednostih in omejitvah
- Odprtost za spremembe
- Samozavest in sprejemanje samega sebe
- Sposobnost odpustiti napake
- Občutek empatije in skrbi za druge
- Sprejemanje odgovornosti za svoje napake
- Sposobnost obvladovanja čustev v težkih situacijah
Po čem se še prepozna čustveno inteligentnega posameznika?
Razmišljanje pred odzivanjem
Čustveno inteligentni ljudje vedo, da so čustva lahko močna, vendar tudi to, da ne bodo trajala v nedogled. Ko pride do dogodka, nabitega s čustvi, kot je na primer jeza na sodelavca, se čustveno inteligentni ljudje odzovejo tako, da si vzamejo nekaj časa, preden se odzovejo. Tako lahko vsi umirijo svoja čustva in racionalneje najdejo rešitev problema.
Empatija
Bolj ko ste povezani s svojimi čustvi, bolje lahko razumete čustva drugih ljudi. Čustveno inteligentni posamezniki lahko razumejo, kako različne in težke so lahko situacije. Sposobni so zagotoviti ustrezno podporo, namesto da bi ignorirali potrebe drugih ljudi. Eden izmed znakov čustvene inteligence je tudi skrb za svoja dejanja ter sposobnost izogibanja škodovanju drugim.
Potreba po napredku, ne pa po popolnosti
Nihče ni popoln in ljudje z visoko čustveno inteligenco to idejo resnično razumejo. Preprosto sprejemajo sebe takšne, kot so, torej svojo pristno osebnost. To ne pomeni, da mislijo, da se ne potrebujejo več ničesar naučiti, ravno nasprotno. Radi imajo napredek, vendar se tudi jasno zavedajo, da nenehno stremljenje k popolnosti ni zdravo.
Asertivnost
Čustveno inteligentni ljudje stopijo v akcijo, ko je to potrebo. Ko se morajo postaviti zase ali za nekoga drugega, to storijo na spoštljiv, toda odločen način. Znak čustvene zrelosti je tudi sposobnost obvladovanja svojih negativnih čustev, vendar to ne pomeni, da tovrstna čustva skrivajo, temveč jih izrazijo na miren in obziren način.
Odprtost za konstruktivno kritiko
Biti čustveno inteligenten ne pomeni le dajati prijaznih informacij drugim, ampak jih tudi znati sprejemati. Namen dajanja povratnih informacij je izboljšanje. Čustvena inteligenca je bistvenega pomena v medsebojni komunikaciji. Prav tako je razumevanje čustev lahko ključ do boljših odnosov, počutja ter komunikacijskih spretnosti.
Povzeto po: verywellmind.com
Morda vas bo zanimalo tudi:
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?