Znate speči kruh? Pa veste tudi, od katere sestavine je odvisno, ali bo v vaši kuhinji zadišalo po sveže pečenem kruhu in kako dober bo?
Za naše babice ni bilo nič nenavadnega, da so kruh pekle same. Zato vas verjetno vonj sveže pečenega kruha še vedno vrne v otroštvo in prikliče lepe spomine. Če ste ga že poskusili narediti sami, potem morda veste, katera sestavina mora biti še posebej kvalitetna, da bo kruh dober in predvsem, da bo vonj po njem zavzel celo kuhinjo.
Ste že uganili?
Pravilni odgovor je moka! Da bi raziskali, kako prepoznamo kakovostno moko, smo se odpravili na kmetijo Cimerman Gregurman v bližini Ljubljane, ki obsega 25 hektarov. Na njej gojijo oljnice in žitarice z eno posebnostjo: vso surovino za sekundarne izdelke pridelajo sami.
Med žitaricami je tudi ajda. Sonja Cimerman s kmetije Gregurman razloži, da jo največkrat jo posejejo po pšeničevju z namenom, da preraste celo njivo in naredi neke vrste odejo. S tem se zaščitijo pred plevelom in zato ni potrebe po uporabi fitofarmacevtskih sredstev, ki rastline varujejo pred škodljivci, boleznimi in plevelom.
In sedaj skrivnost kvalitetne moke:
Ker je njihova moka mleta na mlinu na kamen, je drugačnega okusa. V sveže mleti moki ostanejo vsi vitamini in minerali, zato je bolj hranljiva.
Ste se kdaj spraševali, kako dolgo izdelek potuje z njive do police? Tu imate odgovor.
Vso moko na kmetiji Gregurman meljejo sproti. V petek prejmejo naročila in začnejo z mletjem. Do srede je moka zmleta in zapakirana, v četrtek pa jo že lahko kupite na Mercatorjevih policah pod imenom Radi imamo domače. Kratka pot izdelka od pridelave do trgovine je izjemnega pomena tudi za zaposlene na kmetiji, saj s tem ohranjajo višjo kakovost svojega izdelka.
Kako natančneje poteka pridela moke, pa poglejte v videu.
V podjetju Mercator čutimo dolžnost, da izpostavimo pomen pridelave avtohtonih, domačih in tradicionalnih sort in živalskih pasem ter njihovega ohranjanja kot del kulturne dediščine in pomemben prispevek k večji biotski raznovrstnosti na slovenskem podeželju.
Ponosni smo na raznovrstno ponudbo lokalnih izdelkov, ki jo na naših policah zasledite pod oznako Radi imamo domače s prepoznavnim rdečim srčkom, in sodelovanje z več kot 160 lokalnimi dobavitelji in 20 kmetijskimi zadrugami. Pri umeščanju domačih izdelkov v asortiman posamezne trgovine sledimo načelu lokalnosti. V okviru lokalne ponudbe tako sedaj na naših policah najdete tudi izdelke iz avtohtonih in tradicionalnih sort in pasem s prepoznavno oznako Od nekdaj naše s tradicijo.