Vztrajajmo skupaj!
Življenje je nenehno zasledovanje ciljev. S pomočjo dobre volje, truda in vztrajnosti bomo manjše in večje cilje dosegli navkljub vsem oviram. Pridruži se vseslovenskemu gibanju #vztrajam, kajti skupaj smo močnejši!

PRIHODNOST STE VI! SKB, partner projekta #vztrajam

Tek je zakon. Zmigaj se s kavča in pojdi z nami na tek!

Pridruži se

Postani naš #vztrajam ambasador ter spremljaj zgodbe ostalih!

PREDSTAVI SE
ly41_40_zavasnik_xx_1

Foto: osebni arhiv

Zlata Zavašnik, direktorica in ustanoviteljica blagovne znamke moških oblacil Sens, ki letos praznuje že castitljivih 23 let, je že v srednji šoli vedela, da bodo njeno življenje krojile tkanine.

Čeprav se je najprej vpisala v gimnazijo, se je ob prvi priložnosti prepisala na srednjo oblikovno šolo in študij oblikovanja oblacil nadaljevala tudi na fakulteti za naravoslovje in tehnologijo v Ljubljani. Od takrat živi svoje sanje, riše in ustvarja oblačila, namenjena moškim.

Veliko idej je ostalo le na papirju in še več jih je bilo uresničenih v teh 23 letih. Zamenjalo se je veliko slogov, barv, tekstur in tkanin, ki jo že, odkar pomni, navdihujejo. “V trenutku, ko vidim nov vzorec blaga, ga v glavi 'ukrojim' in v mislih že nastajajo nove in nove ideje,” je po vseh teh letih ustvarjanja še vedno navdušena Zlata Zavašnik. Ljubezen do ustvarjanja je prenesla tudi na hčerko Aleksandro, le da so njo sanje popeljale v glasbene vode – mlada ustvarjalka navdušuje s petjem v skupini Pliš, pisanjem pesmi in z zabavnimi avtorskimi umetniškimi posnetki. Pozornost Zlate Zavašnik so v zadnjem času pritegnile tudi ekološke tkanine. Glede na to, da ji skrb za okolje veliko pomeni, je kaj hitro padla odločitev, da bo tkanine tudi preizkusila. Uporabila je posebne tkanine italijanskega proizvajalca New life&wool. “Gre za mešanico eko merino volne in poliestra, ki je v celoti recikliran. To je najmanj, kar lahko storim za okolje, ki je vsak dan bolj obremenjeno in onesnaženo,” je odločitev za uporabo recikliranih tekstilij utemeljila Zavašnikova.

Začetki niso bili lahki

“Res ni bilo lahko, ko gledam nazaj, ko sem morala najti način, kako brez finančne podpore začeti posel. Hrvaško proizvodno podjetje, kjer sem dolga leta šivala obleke, je bilo zainteresirano za slovensko volneno blago. Z njimi sem dogovorila, da šivanje oblek plačam z blagom. Domači proizvajalec tkanin pa me je 'kreditiral', torej čakal na plačilo več mesecev. Približno deset let pozneje, ko so na slovenski trg začele prihajati velike nizkocenovne korporacije, se je hitro odzvala na spremembe. Ko je leta 2006 odprla trgovino Sens v ljubljanskem BTC, so jo vsi opozarjali, da slovenski tekstilni trg umira in da je njena odločitev napačna. A Zlata Zavašnik, ki že vse življenje sledi svojim sanjam in jih tudi živi, jim je dokazala nasprotno. Še vedno je tu, le da je vmes uresničila nove sanje in prenovila in povečala trgovino, v kateri ponuja nova, vedno modna in tudi unikatna oblačila. Kljub temu da je naletela na veliko ovir, je vztrajala: “Mislim, da so ovire del osebne in poslovne rasti. V letu 2009 sem prišla do kritične točke, tudi recesija se nas je dotaknila in razmišljala sem o tem, da začnem novo dejavnost. Želela sem prodati Sens … a vendar se to ni zgodilo. Naredila sem reorganizacijo v podjetju in v sebi. To, da nikoli ne odnehaš, je tisto nekaj v tebi, notranja sila, moč za delo in ustvarjanje. To nosiš v sebi in postane tvoje. Težko opišem, le vem, da je močnejše od vseh ovir, ki jih srečaš na tej poti.”

Družinsko življenje

Zlata je poleg tega, da je uspešna poslovna ženska, tudi mama treh otrok. Uskaljevanje materinstva in službe ji je seveda izziv, kot vsem ženskam. “To je največji izziv verjetno vsem ženskam v teh vlogah. To je stalna dinamika in iskanje ravnovesja. Ampak to je življenje. Ko gledam nazaj, ne vidim ničesar, kar bi bilo težko, ampak je bilo vse tako, kot je moralo biti. Menim, da otroci potrebujejo izpolnjeno in zadovoljno mamo, saj le takšna lahko daje tisto, kar potrebujejo.” Z otroki, ki so zdaj že odrasli, se dobro razume: “Imam tri otroke in z njimi imam res dober odprt odnos, ki se je gradil počasi. Učili smo se drug od drugega in postali pravi 'mojstri' v sprejemanju, kar je pri tako različnih karakterjih nujno. Starejša hči Aleksandra je pevka in umetnica po duhu, sin Kristian je človek mnogih talentov, po izobrazbi pravnik in eden prvih specialistov za kriptovalute pri nas, najmlajša Lara pa je srednješolka in se je letos, kot sem se tudi jaz v njenih letih, prepisala iz gimnazije na šolo za oblikovanje – smer modno oblikovanje. Vsem trem želim le to, da se začutijo in najdejo svojo srečo na poti. Če pa bi kdo stopil na mojo, mora to odkriti sam, zato te teme nisem nikoli dajala v ospredje. Za zdaj pa je najbližje najmlajša.”

Znani  prisegajo na Sens

Sicer je blagovna znamka Sens znana po klasičnih moških oblekah s pridihom unikatnosti, drugačnosti in modnosti, ponuja pa različne kroje, za vse tipe postav, tako za dnevne kot za večerne priložnosti. Zavašnikova že vse od začetkov vnaša v moško klasično obleko vrsto detajlov, ki jo naredijo drugačno, posebno, zato ne preseneča, da na njene kreacije prisega veliko znanih Slovencev, med njimi Alen Kobilica, Klemen Janežič, Jurij Zrnec, Boštjan Romih, Matjaž Kumelj, Jure Poglajen in še bi lahko naštevali. “Kombinacija kakovostne izdelave, sodobnega kroja in vrhunske tkanine je tista, ki naredi obleko Sens,” pravi Zlata Zavašnik, ki je bila pred leti trdno prepričana, da lahko vse naredi sama. Zdaj se bolj nagiba k mnenju, da lahko sodelovanje z drugimi ponudniki moške mode pripelje do zmagovalnih kombinacij. Tako rada sodeluje z domačimi oblikovalci modnih dodatkov in tudi z nemškim proizvajalcem poslovnih oblek Baumler.

Prvi izbor Vueve Clicquot Business Woman Award

V ljubljanskem Hotelu Slon so premierno podelili prestižno poslovno nagrado za izjemne vodstvene dosežke predstavnic nežnejšega spola, ki je pristala v rokah gospe Urške Šefman Sojer, direktorice in lastnice legendarne Kavarne Zvezda. Veuve Clicquot Business Woman Award je globalno uveljavljena nagrada, ki daje kredibilnost in inspiracijo vodilnim posameznicam poslovnega sveta. Doslej jo je prejelo že več kot 300 uspešnih žensk iz več kot 32 držav. Lani so jo prvič podelili v Srbiji, letos tudi v Sloveniji. Strokovna žirija pod vodstvom Ajše Vodnik je med petimi izjemnimi slovenskimi kandidatkami izbrala prvo med enakimi, ki se bo potegovala za regijsko nagrado. Urška Šefman Sojer je prva slovenska dobitnica te edinstvene nagrade, ki s svojim vizionarskim pristopom in nenehnim ustvarjanjem kreativnih presežkov ter inovacij na področju slaščic in gostinstva že več kot 18 let premika meje slovenskega slaščičarstva. Zvezdine kavarne vodi na kar petih lokacijah po Sloveniji, kjer z doslednostjo, kakovostjo ter nenehnim ustvarjanjem novih trendov gostom ponujajo edinstveno izkušnjo, kar je zagotovo tudi posledica njene ljubezni in močne volje do dela ter zavidljivih vodstvenih sposobnosti.

Eva Jandl

#vztrajam motiviramo 4. oktober 2017

Prijavi se na e-novice!

Enkrat tedensko v svoj e-nabiralnik prejmi zgodbe navdiha, motivacijske nasvete in najboljše #vztrajam objave minulega tedna.